Waar naartoe voor shortski?

dan5831 januari 2019 · 14:18

Beste ski-en snowboard(😊) vrienden.

Pas een weekje Alta Badia achter de kiezen en met Pasen terug naar Livigno.

Op vraag van familieleden plannen we nog een shortski , 4 mannen 😁 ( half februari- begin maart) ; 3 skidagen.

Ikzelf, schoonbroer skiër (gevorderd), zoon (snowboarder 15 j ervaring) , schoonzoon van schoonbroer ( beginnend snowboarder).

Liefst net over grens met Oostenrijk ( ivm eigen vervoer-afstand).

Welk skigebied(je) raden jullie aan?
Voorstel voor hotelletje (moet niet aan de piste)?

Born to run. B.S.
Luc631 januari 2019 · 14:39

Wij zijn net terug van een shortski (3 dagen skiën) Lermoos en dit was net als vorig jaar perfect. Net over de grens (bij Füssen) gelegen, een aantal kort bij elkaar gelegen skigebiedjes binnen handbereik en een gezellig dorpje met voldoende horecafaciliteiten.

*bericht bewerkt door Luc6 op 31 jan 2019 14:40

poedermeneer
Roy8331 januari 2019 · 14:44

Zugspitze Arena en Kleinwalsertal zijn wel de echte open deuren denk ik? Dichterbij in Oostenrijk wordt het niet…Ik ben ik beiden geweest en vond eigenlijk Kleinwalsertal iets leuker.

Gaat t puur om de sneeuw of moet er ook nog wat gedronken worden? Er zijn nog veel meer opties…

Wannabe Dolomietenkenner...
Wolt31 januari 2019 · 15:00

Brixen of Kirchberg! Makkelijk aan te rijden, veel kilometers maken en gezellige après ski!

AMONIVES31 januari 2019 · 15:15

Je kunt ook denken aan de gebieden in Zwitserland die gemakkelijk aan te rijden zijn. Jungfrau Region bijvoorbeeld. Heel gaaf gebied!

''Powder to the people''
Alex31 januari 2019 · 15:18

Bregenzerwald, Warth-Schrocken, Damuls

When life gets too complicated.... SKI
Harald331 januari 2019 · 15:51

Doen wij ook al een jaar of 7 short-ski met een man of 4.
Wij zijn de afgelopen jaren in onderstaande plaatsen/gebieden geweest:

• Ehrwald
  • Gerlos
  • Flacha
  • Ischgl
  • Obertauern
  • Westendorf
  • St Anton am Arlberg

Eerst 2 jaar in een appartement daarna in een Hotel geboekt via plaatselijke VVV.

Probleem wat je waarschijnlijk gaat onder vinden is dat half febr - begin maart valt in de voorjaarsvakantie van Noord,Midden en Zuid en zal er in mijn ogen niet heel veel vrij zijn.

Groeten, Harald
dan5831 januari 2019 · 19:24

THX aan allen👌

Het zal Kleinwalsertal of Ehrwald/Lermoos worden.

Iemand budgetvriendelijke hoteltips HP?

Born to run. B.S.
Roy8331 januari 2019 · 20:49

Via de site van beide vvv’s kan je vrij goed zoeken. Ik had in kwt een appartement, zijn op zich ook veel restaurantjes, maar kan je dus niets aanraden :).

Wannabe Dolomietenkenner...
elisabeth10131 januari 2019 · 21:26

Ben wel eens verbleven in hotel Goldene Rose in Reutte, aan het begin vd Fernpass. Klein stukje rijden naar Ehrwald en Lermoos. Maar betaalbaar goed hotel met uitstekende keuken.

Hessel31 januari 2019 · 22:09

Qua budget weet ik niet, maar hotel Montana in KWT beviel prima. Is ski in ski out. Ook goed eten.
Verder Aparthotel in Mittelberg met HP ook een goede plek, maar wat minder centraal. Zeker met boarders zou ik liever dichtbij de Kanzelwand zitten, maar bussysteem werkt in KWT ook prima.
Tot slot hotel IFA Alpenrose ook in Mittelberg. Goede faciliteiten, eten iedere avond in buffetvorm.

Lucky2231 januari 2019 · 22:17

Inderdaad Biberwier/Lermoos/ Ehrwald is ideaal voor shortski. Ben hier met de vrouw en dochter volledig ongepland op vrijdagavond naartoe gereden en om middernacht in hotel. Zaterdag hele dag geskied en zondag tot 14u en dan terug naar huis gereden waar we rond 23u terugwaren. Het hotel waar wij toen geweest waren stond in het midden van de piste van Biberwier (Mc Tirol, vroeger gekend als Cube Hotel). Voordeel was dat je tot snachts kon inchecken en je ook onmiddellijk op de piste zit waardoor je veel tijd wint met een shortski)

dan5831 januari 2019 · 22:38

Thx aan allen voor de leuke reacties.

Morgen wat in detail doornemen en dan afstemmen met 't familiefront.😃

Na beslissing laat ik iets weten.

Born to run. B.S.
Lieqje1 februari 2019 · 10:28

Wij zijn half januari dit jaar voor een short ski naar Damuls geweest. Donderdagochtend om 0930 uur uit Nijmegen vertrokken, aankomst 1730 uur Damuls. Wij hadden een pension tegenover de kerk. De weg oversteken en je stond op de piste. Ook konden we aan het einde van dag terug skiën tot aan het pension. Dus echt ski in ski out. De liften in Damuls gaan al om 0800 uur open. Voor 2,5 dag skiën is het een leuk en afwisselend gebied. Wij hebben ons uitstekend vermaakt. Op vrijdag was het erg rustig op de piste en nergens wachttijden. Op zaterdag was het veel drukker maar nooit echt lang hoeven wachten bij de liften. Het langste was zaterdagmiddag om ca. 1500 uur bij de Ugalift. Maar ja wat is druk als je de lange rijen in Fiss tijdens de Carnavals vakantie gewend bent. ’ s zondags tot 1345 uur geskied en om 1430 uur terug naar huis. Onderweg was het erg druk op de weg met dagjes skiers uit Zuid Duitsland. Rond 2300 uur waren we weer thuis. Het is ons super goed bevallen en voor herhaling vatbaar.

*bericht bewerkt door Lieqje op 01 feb 2019 10:30

Plaats een reactie