Kleding eerste keer en niet skiën.

Hallo,

Binnenkort ga ik de eerste keer de sneeuw in maar niet om te skiën. Ik ben ook geen echte wandelaar dus dat zal wel minimaal worden. Wel probeer ik eens op de langlauf latten te staan. Ik wil daarom weten of het perse nodig is om die dure kleding aan te schaffen of dat er ook andere mogelijkheden zijn. Voor hetzelfde is het de eerste en de laatste keer en hangt het maar in de kast. Dan ook nog eens dat ik een fors postuur heb en ik heb 2xl kleding gepast maar dat ging niet.
Zoals jullie lezen is het lastig lastig allemaal.
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet.

*bericht bewerkt door ralfcoenen op 01 feb 2019 21:17

Decathlon! Goede waterdichte kleding is sowieso fijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien heeft de Lidl nog acties. Anders sites zoals ibood of vente. Levertijd is meestal n aantal weken

Als je echt een flinke maat hebt vakt de decathlon (en ook de lidl) te klein. Maat 46 is daar meer een flinke 42.

Als je al een goede winterjas hebt dan kan je die best gebruiken.

Zoek je toch iets nieuws dan zou ik een kijken naar Maier, luhta, dare2Be. Alledrie merken die grotere maten verkopen. Tweedehands is ook prima. En kijk anders een bij outlets.

Vergeet verder niet een paar goede handschoenen. Decathlon is nu wel weer uitstekend.

Als je echt een flinke maat hebt vakt de decathlon (en ook de lidl) te klein. Maat 46 is daar meer een flinke 42.

Als je al een goede winterjas hebt dan kan je die best gebruiken.

Zoek je toch iets nieuws dan zou ik een kijken naar Maier, luhta, dare2Be. Alledrie merken die grotere maten verkopen. Tweedehands is ook prima. En kijk anders een bij outlets.

Vergeet verder niet een paar goede handschoenen. Decathlon is nu wel weer uitstekend.

vlinder72 op 1 feb 2019 22:15

Ik heb bij Decathlon ook al 2xl geprobeerd zowel in broeken als jassen maar niks zit echt lekker. Ik kom ook totaal geen wijs uit die maten allemaal. Waarom kunnen ze niet 1 soort duiding aanhouden?

Ik heb een 2e hands set van dare2be op het oog op marktplaats. Maar dat is weer niet in de buurt. Dus als dat ook niet past heb ik ook geld weggegooid.

Wel even een opmerking over de kleding en langlaufen: je krijgt het erg snel erg warm hiermee. Ik zou daarom ook weer niet al te dikke jassen/ broeken/handschoenen gebruiken. Koop wel gewoon iets van een fleece pully die je onder je jas aan kan doen. Hoeft niet veel te kosten.
Lidl heeft inderdaad nu eea in hun webshop staan, dus dat kun je proberen. Mocht je een waterdichte outdoor broek hebben, kun je dat met langlaufen ook best proberen ipv skibroek.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 feb 2019 23:04

Lastig is dat je gewoon warme wintersport kleding zoekt en evt ook gaat langlaufen. Dat laatste is best gaaf maar een van de beste work-outs. Jekrijgt het dan zo warm dat basic wintersport kleding al snel te warm is. Deze gasten zie je net als tour skiërs in een winter tight en 2 dunne thermo laagjes sporten. Ook als het serieus vriest.

Maar naast decathlon heb je nog altijd, Aldi en Lidl als ze aanbiedingen hebben en vlak ook de bristol niet uit. Thermo underwear is altijd wel ergens in de aanbieding. Een tight voor langlaufen is ook bij elke sportzaak te koop. De andere wintersportgear zoek die vooral bij goedkope aanbieders. Als je daarmee niet gaat sporten is het ademende vermogen niet van belang. Mocht je uiteindelijk wel gaan skiën dan is niet ademend spul niet geschikt. Dat baad je in transpiratie en wordt je koud. Dus als er een kans is dat je verder gaat kan het verstandig zijn toch wat meer te investeren.

Mbt andere uitrusting. Voor langlaufen heb je dunne maar isolerende handschoenen nodig iets tussen dunne merino handschoentjes en dikke handschoenen dus. Voor het wandelen naar het dorpje heb je iets warmers nodig. Voor langlaufen is een polariserende sportzonnebril echt top. Als je niet gaat skien kun je het daar bij laten.

*bericht bewerkt door SPAM op 01 feb 2019 23:10

Plaats een reactie