Munchen aanrijden vanaf Augsburg , is dat wat ?

Hallo ,

wij moeten in de drukke voorjaarsvakantie richting Flachau en om de drukte tussen Nurnberg en Munchen een beetje te vermijden zat ik te denken om via Augsburg en dan zuidelijk om Munchen heen te rijden en dan richting Salzburg te gaan . Zijn er mensen die ervaring hebben met deze route ? Hoor graag de eventuele voor/ nadelen . de hele nacht doorrijden is niet echt een optie voor ons , wij verwachten rond 10/11 uur bij Munchen te zijn dan .

Kan. A8 > A99 Zuid > A96 > B2® > A995 > A8.

Probleem is dat Munchen geen zuidelijke ringweg heeft en de B2R redelijk druk kan zijn omdat er veel locals gebruik van maken.

De noordelijke A99 vanaf de A9 staat door wegwerkzaamheden ook redelijk vaak vast.

Alternatief kan je dan nog A8 > A99 > A9 > B2R > A8 pakken. Hier sla je bij de Allianz Arena richting de stad af en rijdt dan in plaats van zuid-west om het centrum, noord-oost om het centrum.

Maar ook hier het beste ter hoogte van Augsburg op Google Maps / Waze kijken en dan een keuze maken.

*bericht bewerkt door Des op 04 feb 2019 12:16

wij rijden vrijwel altijd via augsburg; A8 munchen in, dan de A99 richting zuiden, dan de A96 munchen in, B2, B2R, E54/A995 of iets verder de A8 Munchen weer uit.

wij hoeven dan ook niet altijd de 8 weer op naar salzburg want we gaan de laatste jaren vaak naar t Zillertal en kunnen dan via de Tegernsee/Aachenpass naar t Zillertal…

Vaak staat het vast op de A8 bij Rosenheim, voor zover ik kan zien na Rosenheim niet meer ri salzburg.

Wij hebben dit 2 weken geleden ook gedaan,maar dan naar het Zillertal binnendoor via Bad Tolz. Maar je volgt ( gedeeltelijk) de zelfde route ,stukje door de stad ,dit gaat redelijk vlot ,en je vermijdt de ring 99 noord zijde hier wordt gewerkt en komt alles samen.Ik denk dat het kan werken.

Bedankt voor de info , zat nog ff verder te kijken , om de 8 nog wat langer te ontlopen kan je dan ook over de 13 richting Holzkirchen , en dan daar pas de 8 weer oprijden .

@gallox3 Ik ben een paar keer bij drukte via Regensburg gereden. Dat is me ook goed bevallen. Was wel telkens terug naar NL. Dan zag ik dat er 30 minuten file stond bij de grensovergang en daarna ook nog file zou zijn bij Munchen.
Je rijdt dan naar Salzburg en neemt daar dan de B20 richting Freilassing. Bij Straubing ga je dan de 3 op en zit je zo in Neurenberg. Het is allemaal provinciale weg, dus telkens 80 km en soms 100. Maar als je daarmee een uur file kan vermijden, dan is het zeker het overwegen waard.
Die paar keer dat ik er reed was het op de B20 heerlijk rustig, van beide kanten. Qua afstand is het niet om. Je kan alleen niet 150 rijden. Maar ja, dat lukt ook niet als je in een file staat :-)

Peter Pos

Hou er rekening mee dat je om door Munchen heen te mogen rijden je wel een Umweltplakkette nodig hebt

als je naar Salzburg moet dan ontkom je niet aan files na munchen op de A8 al is dat volgens mij na Rosenheim wel zo goed als opgelost… tenzij de grens voor problemen zorgt. Een alternatief kan zijn de omgekeerde weg zoals hierboven beschreven wordt.

Hou er rekening mee dat je om door Munchen heen te mogen rijden je wel een Umweltplakkette nodig hebt

Togi op 4 feb 2019 13:13

alleen de binnenstad toch? binnen de binnenste ring heb je hem wel nodig, de ringweg zelf niet.

*bericht bewerkt door Nemrah op 04 feb 2019 13:16

heeft er iemand het stuk Augsburg - Innsbruck al binnendoor gedaan via de B17 - B23 naar Garmisch, en dan verder via E533 enz?
is dit te doen met Krokus?

Er stond mij bij dat de B2 ook mee telde maar blijkbaar idd niet

https://www.polizei.bayern.de/muenchen/verkehr/index.html/77…

heeft er iemand het stuk Augsburg - Innsbruck al binnendoor gedaan via de B17 - B23 naar Garmisch, en dan verder via E533 enz?
is dit te doen met Krokus?

tonyc op 4 feb 2019 13:23

wel via munchen vanaf Augsburg en dan de A95 op ri Garmisch om vervolgens ri Bad Tolz er weer af te gaan… was prima te doen, alleen plaatselijke duitsers die daar reden…

*bericht bewerkt door Nemrah op 04 feb 2019 13:31

Hou er rekening mee dat je om door Munchen heen te mogen rijden je wel een Umweltplakkette nodig hebt

Togi op 4 feb 2019 13:13

Wordt alleen gecontroleerd als je geparkeerd staat in de stad of als echt pech hebt en je heel toevallig wordt aangehouden vanwege iets anders dat ze erover beginnen maar de kans is heel klein. Ik heb drie jaar zonder plakkette rond gereden in Munchen en nooit wat gehoord.

In tegenstelling tot Baden-Württemberg is Bayern redelijk autovriendelijk.

*bericht bewerkt door Des op 04 feb 2019 15:47

Plaats een reactie