Groepsles of privéles voor gevorderde?

Priveles in de sneeuw en van tevoren les op een draaiend tapijt.
Optimaal rendement van de lessen.
Draaiend tapijt is continu boarden en perfect om de techniek te leren. In de sneeuw kun je nog sjoemelen, op een tapijt wordt dat meteen afgestraft.
Ik heb dit zelf zo gedaan (om skieen te leren) en doe nog ieder jaar 5-6 lesjes als warming-up en om nog beter te worden.
Onze kinderen hebben het net zo geleerd en lessen nu alleen nog ‘thuis’ op een draaiend tapijt.

Fijn dat je je ervaring met ons deelt @Waah☃️
Het blijft een puntje dat snelheidsverschil, merk dat ook tussen mijn vrouw en ik😃
Zij skiet technisch mooier en beter dan mij maar ik maak meer snelheid, bij haar wil het knopje maar niet om en dat is een puntje wat ze zelf ook weet, maar skiet rond met de gedachte ik vind het wel best😅 Wij lessen nog steeds ieder jaar in LA NORMA😍☃️ en daar zei een leraar al tegen mijn vrouw gooi eerst fff een paar jagermeister naar binnen voordat je aan de les begint🥶
Het gaat er niet om dat ze als een malle naar beneden moet knallen, want dan ken ik haar niet meer bijhouden🙈, maar gewoon dat ze voelt wat er mogelijk is zonder dat ze de gedachte gang heeft van ik ga te hard. Ze wil dus wel en de durf om harder te gaan is er ook al meer en meer maar als de leraar dan weer buiten beeld is valt ze weer in haar chill modus😉
Komende winter gaan we gewoon weer genieten☃️☃️☃️

*bericht bewerkt door Piefke op 14 mrt 2019 18:12

LA NORMA😍☃️

@Piefke tja als ze inderdaad niet sneller wil houd het op ;-) maar de mijne wilde wel graag sneller en mij bijhouden.

Wat vooral hielp (ook volgens de leraar) was nieuwe dingen doen die buiten je comfort zone liggen. Weer op techniek trainen heeft geen zin als je niet harder durft. Want de techniek is goed genoeg. In het koppie moet het om. En voor vrouwen is dat anders dan mannen.

Vandaar dus onder andere off-piste, juist over ijzige stukken snowboarden en steile pistes op snelheid pakken. Alles wat normaal buiten de comfort-zone ligt. Technisch kan ze het prima, dus het is eerst eng maar eindigd in een positieve ervaring. En dan is "gewoon" skien/snowboarden opeens niet zo eng meer.

en 5 seconden wachten vind ik niet erg. Maar ik stond vaak minuten te wachten. En dat is, als ik mijn best doe om snel te gaan, misschien nog 10 seconden.

*bericht bewerkt door Waah op 14 mrt 2019 19:13

mijn vrouw had bij het skiën angst voor de diepte en voor snelheid.
bij groeps les voelde ze zich ongemakkelijk om dat ze het gevoel had dat ze de minste was.
toch 2 jaar gedaan.
ook een cursus in Utrecht op de rollerbaan voor mensen met angst.
techniek en houding is goed maar ze durft gewoon niet.
dit jaar 4x een ochtend privé les en in de middag met mij op makkelijke pistes.
vooral geen dwang.
privé leraar was 72 en sprak geen woord Engels.
her eerste wat hij zei;
laten je niet opjagen door je man en kinderen :-)
dat was wel een goede tip, ik heb altijd zoiets van ; hup je kan het best !
vervolgens heeft ze in 4 ochtenden echt heel veel geleerd.
aan het eind van de week kon ze een lange blauwe met veel vertrouwen skiën en een lastige rode waarvan ik nooit had gedacht dat ze die ooit zou kunnen doen.
4 ochtenden kosten bijna 500 euro maar het was het helemaal waard.
volgend jaar weer.

@Pwbd15 Ja dat is iets wat ik zelf geleerd heb deze vakantie… Ik mag graag tips en aanwijzingen geven (zoon van een leraar…) Omdat ik zelf graag feedback ontvang. Maar dat maakt mijn vrouw juist onzeker of ze het wel goed doet. Ondanks dat haar techniek top is. Dus mijn lesje deze vakantie:
Bek houden en lekker samen boarden, en complimentjes geven ;-)

@Waah bedankt voor het delen. Misschien moet mijn vriendin ook maar eens wat privélessen nemen.

Annoying skiers since 2003

@Waah leuke om te lezen dat het zo geholpen heeft! Nog even en ze board je voorbij :)

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie