Grote broertjes in de buurt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dachstein-West

Met krokus (BE) ga ik wat lesjes geven in het gebied van Dachstein-west met gevorderde 16+ . Ik ben hier immers nog nooit geweest en vroeg me af wat de ervaringen zijn van dit skigebied. Hoe ik het hier op wintersport heb bekeken vind ik dit persoonlijk zeer klein (51km) Ik had graag ook eens paar dagen uitgeweken naar de grotere gebieden in de buurt met de Super-skipas , maar na wat kijken op mappy zijn deze allemaal gelegen op minstens 1u rijden ( flachau / schladming enz…) .
Het enige ander skigebiedje die ik in de buurt vind is “Die Tauplitz” , ook slecht 42km.
Heeft iemand een toptip voor een mss ander onbekend gebiedje die het bezoeken waard is? Alsook grote gebieden zouden zijn zeker welkom.
Alvast bedankt ;)

Loser. Is ook nog eens het dichtstbijzijnde gebied. Niet groot, wel leuk. En pak de skiroutes op de Krippenstein mee. Obertraun is dat.

Zeker de Krippenstein eens proberen: mooie lange dalafdaling (11 km) en veel off-piste mogelijkheden. Als je een meerdaagse skipas van Dachstein West koopt kun je met dezelfde pas ook op de Krippenstein terecht. Let wel op dat dit gebied op 2000 meter ligt, dus bij bewolking geen aanrader, dan lekker in Dachstein west blijven daar waait de bewolking nog wel eens over.

Loser. Is ook nog eens het dichtstbijzijnde gebied. Niet groot, wel leuk. En pak de skiroutes op de Krippenstein mee. Obertraun is dat.

Bennie op 5 feb 2019 10:21

Haha! Ik dacht dat je me even verweet van “loser” 😃
Bedankt voor de tips!

Er liggen inderdaad niet echt grotere gebieden in de buurt, de hierboven genoemde opties liggen het dichtst bij. Persoonlijk hebben de pistes op de Karkogel in Abtenau me verrast; ondanks dat er maar twee liften liggen heb ik me daar super vermaakt een dag. Helemaal niemand op de piste, terwijl het tijdens de krokus was!

Dachstein-West zelf voelt ondanks de weinig pistekilometers wel vrij uitgestrekt aan, en als je van Gosau tot in Annaberg skiet heb je echt wel het idee dat je een tocht aan het maken bent. Veel plezier daar!

Zijn er aanraders voor leuke bars na het skiën in de opgenoemde gebieden?
Alsook echte aanraders op de piste iets te eten / genieten van de setting?

Zijn er aanraders voor leuke bars na het skiën in de opgenoemde gebieden?

jessedeconinck op 5 feb 2019 13:17

Nee, niet echte apres ski, je kunt bij Gosau en Annaberg nog wel redelijk gezellig een biertje drinken in de Kuhbar resp de Holzerhutte. Maar na 17.00 uur kun je ook hier een kanon afschieten.

Alsook echte aanraders op de piste iets te eten / genieten van de setting?

jessedeconinck op 5 feb 2019 13:17

Ja: de Zeishofhutte en de Rottenhofhutte zijn beiden echte aanraders. Zelf vind ik de GoGosau erg tegenvallen (prijs/kwaliteit). Ook de Edtalmhutte (relatief afgelegen) is wel oké maar red het niet bij de twee eerstgenoemden.

Dank u!
Daar ben ik nu eens iets mee ;)

Plaats een reactie