snelste /beste route naar Kleinwalsertal vanuit Noorden?

Volgende week vanuit regio Zwolle naar het Kleinwalsertal.
Google geeft een aantal opties: Osnabruck/Kassel/Würzburg /Ulm of de route via Stuttgart.
van t zomer was dat een ramp ivm allerlei werkzaamheden

Welke route is jullie het best bevallen? Bedankt voor de tips!

Wij gaan eind februari naar Berwang vanuit de regio Amersfoort. Wij kiezen al jaren voor de route via Venlo-Koblenz-Heilbronn-Ulm (A61-A6-A7), dus geen van beide opties die je noemt. Bevalt prima. Niet de drukte van het Roergebied of van de omgeving Karlsruhe-Stuttgart.

Stuttgart zou ik vermijden , vanuit Noord Nederland zou ik lekker Kassel route pakken , doe wij al jaren bevalt prima

De route via Stuttgart is het kortst, maar het meest druk in het hoogseizoen en/of op een wisseldag.
Tel daar wat werkzaamheden op de A3 bij op en dan zou ik er graag een tiental kilometers omrijden voor over hebben via Kassel. Nu zal je daar ook niet de enige Nederlander zijn uit regio Noord.
Alles onder Würzburg maakt daarna niet meer uit. In het hoogseizoen is het dan overal druk, dus ik denk dat je eerder moet bedenken wanneer je rijdt ipv welke route…

Volgende week heeft alleen Noord vakantie geen idee wanneer jullie gaan rijden.
Ik denk dat je eigen voorstel de route is die niet door velen word gereden en qua file e.d. prima te doen is. Wij hebben de route jl. kerst gereden. Als je via de A3 rijdt verwacht ik dat je net zoveel baustelles tegen komt dan op je eigen route.
Mocht je zoals ons om vrijdagmiddag om 12:00 vertrekken dan verwacht ik niet al te veel drukte op de route A3.
Wij gaan richting Livigno en overnachten 50 km voor Basel en rijden daar vaak een uur of 6,5 over.

Veel ski plezier en goede reis.

Groeten, Harald

Omdat het stukje autobaan in de A33 bij Bielefeld nog steeds niet klaar is, hebben wij nu een paar keer de driebaans weg vanaf de A31 bij Gronau over Steinfurt (54) naar de A1 genomen, je komt dan ongeveer op de hoogte van Münster uit, waarna je bij Unna de 44 naar Kassel pakt. Is een prima alternatief om vanuit het Noorden verder oostelijk in Duitsland te komen.

@ Josanne: dat ontbrekend stukje autobahn in de A33 bij Bielefeld is inmiddels nog maar een klein stukje.
Jouw alternatief lijkt me daardoor niet meer interessant

Over Unna/Munster of over Bielefeld scheelt 4 minuten in tijd. Ik zou vlak voor vertrek op google maps de route instellen en dan volgen wat hij zegt.
Over de 3 gaan wij ook niet, is me net iets te veel risico’s op files later op de dag (die staan nog niet op google maps op het moment dat je vertrekt). Zeker als je rond spitstijd langs Stuttgart moet, loop je toch risico op meer vertraging.
Wij vertrekken de 15e in de ochtend, ook uit Zwolle en kiezen waarschijnlijk Bielefeld - Kassel.

Advies Kasselroute. Bij Pforzheim A8 Stuttgart kom je in de file, altijd zeer druk.

Wij nemen vanuit Assen altijd de route Kassel, Fulda, Wurzburg, Neurenberg, Munchen.
Jullie zouden via Wurzburg, Ulm denk ik het snelste zijn. (via de 7).

It is an amazing world

Wij gaan al jaren naar KWT vanuit Groningen en rijden altijd over Kassel/ Ulm op zondag. Wij vertrekken om 05.00 uur en zijn er tussen 13.00-14.00 uur

Vanuit Twente pak ik de B54, dat is de A35 die doorloopt in Duitsland rechtstreeks naar Munster, vanaf daar over de 1 naar beneden en bij Unna de 44 richting Kassel. Alle routes via het Ruhrgebied zijn gewoon veel drukker. Langs Kassel kom je ten Oosten van Frankfurt uit en kun je richting Ulm verder naar het zuiden. Verder inderdaad gewoon Google Maps aanzetten en de route in de gaten houden. Succes!

Plaats een reactie