Heb je een gids nodig voor je offpiste avontuur. Let goed op!!

@evr66 Dit soort reacties zijn het enige wat meneer @BasTimmermans op dit forum kan deponeren. Mensen afbranden zonder dat ie kennis heeft genomen van de context. Als ie dat namelijk wel had gedaan dan had ie niet op deze wijze gereageerd.

Ik heb overigens alleen maar de FB post gedeeld. De persoon die de initiële post heeft gedaan heeft wel degelijk kennis van zaken en veel van de mensen die daarop gereageerd hebben zeer zeker ook.

When life gets too complicated.... SKI

@BasTimmermans wil ik toch even op reageren.

Je hebt zeker een punt dat het niet fraai is een willekeurig bedrijf zonder enige grond online af te fikken. Echter: de spreekwoordelijk pl… was op fb al uitgebroken natuurlijk. Alex was hier niet de aanstichter van. Tussen de reageerders daar zit een aantal mensen die ik en waarvan ik zeker weet, dat ze echt wel zo veel verstand van zaken hebben (door aantoonbare opleidingen en jarenlange ervaring) dat ze over deze materie kunnen oordelen. Bovendien zijn het voor zover ik ze ken, ook geen lui die uit een soort kift dit soort berichten plaatsen.

Ik zou het mooi vinden als de heren van Flipside hier of op fb waar ze vaak behoorlijk actief zijn zelf een en ander zouden ontkrachten indien mogelijk.

Heb ook even naar hun website gekeken natuurlijk en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat (tenminste een deel van) de kritiek juist is. Nergens wordt bv gerept over de kwalificaties van de gidsen en dat ze zichzelf zien als “opleider van gidsen in de praktijk” is ook wat merkwaardig.

Edwin van Riel

@BasTimmermans Ik denk persoonlijk dat Alex iets meer gehinderd word door kennis als jij denkt. Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat er vooral om dat mensen gewaarschuwd worden om met gekwalificeerde mensen het (gevaarlijke) terrein in te gaan. Deze waarschuwing komt overigens van een gediplomeerde Snowboardfuhrer uit Oostenrijk, en niet van Alex. Hij zorgt er alleen voor dat het publiek hier ook gewaarschuwd wordt. Als ik je reactie zo lees, heb je het bovenstaande niet gelezen. Doe dat eerst eens zou ik zeggen.

It's all about the turns duuuuuude!

*bericht bewerkt door BasTimmermans op 07 feb 2019 14:19

@BasTimmermans wil ik toch even op reageren.

Je hebt zeker een punt dat het niet fraai is een willekeurig bedrijf zonder enige grond online af te fikken. Echter: de spreekwoordelijk pl… was op fb al uitgebroken natuurlijk. Alex was hier niet de aanstichter van.

evr66 op 7 feb 2019 14:08

Laat het dan lekker op facebook (waar het overigens ook niet hoort), daar verdwijnt dit zo naar de achtergrond hier niet. En gaan ze er jarenlang last van hebben als het niet waar blijkt te zijn…

*bericht bewerkt door BasTimmermans op 07 feb 2019 14:16

Geen ruzie maken mensen. Op de man spelen is ook niet gewenst.

De woorden van @BasTimmermans zijn te hard (en onnodig op de man spelen, en beledigen, dat is absoluut niet de bedoeling hier. Maw hou je een beetje in graag.). Maar hij heeft wel een punt. Het kan zijn dat ze hun zaakjes erg goed voor elkaar hebben, en dat ze mogen doen wat ze doen.

Echter begrijp ik de posts die dit ter sprake brengen ook want er zijn wel aardig wat punten waar vraagtekens geplaatst kunnen worden. Het zou fijn zijn als daar antwoord op komt.

Mochten alle aantijgingen ongegrond zijn, dan kan ik deze post natuurlijk onzichtbaar maken.

Click. Click. Peace

Ach, een waarschuwing moet kunnen naar mijn mening. Als het onterecht is heeft een ieder de vrijheid om zijn woorden terug te nemen en zijn/haar excuses aan te beiden. Hier verdwijnt een discussie als deze ook vrij vlot naar de achtergrond hoor.

Vooralsnog zijn de enigen die niet reageren de heren van Flipside, die zijn waarschijnlijk lekker in de sneeuw aan het spelen ;)

Edwin van Riel

Zie op hun fb pagina dat ze de voorbereidingen voor een trip wel degelijk serieus nemen qua verkenning, graven van profielen enzovoorts. Ziet er zo best goed uit als ik alleen op de foto’s af ga ;)

Edwin van Riel

BasTimmermans op 7 feb 2019 14:10

Het herhaaldelijk plaatsen van (al dan niet harde) opmerkingen om deze even later te verwijderen is ook niet gewenst. Zie dit als een laatste waarschuwing.

Click. Click. Peace
When life gets too complicated.... SKI

Zie op hun fb pagina dat ze de voorbereidingen voor een trip wel degelijk serieus nemen qua verkenning, graven van profielen enzovoorts. Ziet er zo best goed uit als ik alleen op de foto’s af ga ;)

evr66 op 7 feb 2019 14:31

hun website is ook professioneel opgebouwd met veel informatie en het oogt ook wel serieus moet ik zeggen. Ik lees er o.a. Dat ze gediplomeerde gidsen hebben en tailguides in 3 jaar opleiden tot gids. Dat zouden we gezien de verplichte diploma’s in alpenlanden merkwaardig kunnen noemen maar ik weet niet hoe dat verder werkt.

En… Bij elke medewerker staat een telefoonnummer en emailadres. Aangezien er hier een aantal mensen toch wel vrij stellig zijn over dit bedrijf is het misschien een idee om ze eens te bellen of mailen voor een reactie? Wel zo netjes voordat een heel bedrijf met de grond gelijk gemaakt word in een topic of op Facebook…

🏂

@rogier ik vind het niet chique dat een bedrijf op basis van aannames zwart gemaakt kan worden op deze site. En dat er een link van FB op deze site geplaatst wordt. Niet alles op FB is waar. Er wordt op basis van aannames, door jullie ruimte gegeven. Jullie hebben ook een journalistieke verantwoordelijkheid. Zeker na jullie fusie met de NL ski vereniging. Voordat zulk nieuws als zijnde waarheid gepost kan worden zal het toch gecontroleerd moeten worden op waarheid en zeker een hoor en wederhoor. Mocht het bericht idd waar zijn op basis van de waarheid en feiten mag dit bedrijf van mij persoonlijk aan de schandpaal genageld en beboet worden.

@Jamie010 De persoon die deze post op FB geplaatst heeft is een gecertificeerde Snowboardfuhrur uit Oostenrijk. Deze man weet waar hij het over heeft, en heeft zijn info geverifieerd. Hij doet het om mensen te waarschuwen om verantwoord op pad te gaan, en niet om een bedrijf kapot te maken.
Dan erbij is dit een vrij forum waar ook jij alles mag posten wat je wil. Niemand van wintersport.nl heeft hier iets gepost voor waarheid.

It's all about the turns duuuuuude!

@Arjen5 degene die het post een snowboardleraar is zegt in feite nog niks. En er is nog steeds onduidelijkheid of het zo is, zoals vermeld. Heeft het bedrijf al gereageerd of stukken overhandigd? Of heeft de snowboardlerraar inzage in de licenties ? Dat er gewaarschuwd voor malafide bedrijven die spelen met mensenlevens vind ik heel goed. Maar wel op basis van feiten. Mocht het idd waar zijn hoop ik dat ze keihard voor het gerecht komen en een boete van min 100K krijgen. Helaas zijn de berichten nog geen feiten.
Je kan alles op het forum plaatsen, en als het bericht niet klopt, hebben we het nog steeds over smaad en laster

@rogier ik vind het niet chique dat een bedrijf op basis van aannames zwart gemaakt kan worden op deze site. En dat er een link van FB op deze site geplaatst wordt. Niet alles op FB is waar. Er wordt op basis van aannames, door jullie ruimte gegeven. Jullie hebben ook een journalistieke verantwoordelijkheid. Zeker na jullie fusie met de NL ski vereniging. Voordat zulk nieuws als zijnde waarheid gepost kan worden zal het toch gecontroleerd moeten worden op waarheid en zeker een hoor en wederhoor. Mocht het bericht idd waar zijn op basis van de waarheid en feiten mag dit bedrijf van mij persoonlijk aan de schandpaal genageld en beboet worden.

Jamie010 op 8 feb 2019 12:11

@Jamie010 , dit soort zaken mogen zeker aan de kaak gesteld worden. Maar ik ben het ook met je eens dat dit soort zaken op feiten gecontroleerd moeten worden. Daarom heb ik ervoor gezorgt dat dit topic niet door google geindexeerd wordt (alleen te vinden via forum en dus niet via zoekopdrachten), daarnaast probeer ik als sinds gisteren contact te krijgen met een van de eigenaren van dit bedrijf. Dat is tot nu toe niet gelukt.
Verder is er een zaak wat echt op opheldering vraagt en dat is dat ze hun eigen 'gidsen' opleiden. Hoe dit op hun eigen site beschreven staat komt in de Alpen neer op zwartgidsen. Maar misschien leggen ze het zelf niet heel handig uit. Ik blijf proberen contact met ze te leggen.

Click. Click. Peace

@rogier ik vind het niet chique dat een bedrijf op basis van aannames zwart gemaakt kan worden op deze site. En dat er een link van FB op deze site geplaatst wordt. Niet alles op FB is waar. Er wordt op basis van aannames, door jullie ruimte gegeven. Jullie hebben ook een journalistieke verantwoordelijkheid. Zeker na jullie fusie met de NL ski vereniging. Voordat zulk nieuws als zijnde waarheid gepost kan worden zal het toch gecontroleerd moeten worden op waarheid en zeker een hoor en wederhoor. Mocht het bericht idd waar zijn op basis van de waarheid en feiten mag dit bedrijf van mij persoonlijk aan de schandpaal genageld en beboet worden.

Jamie010 op 8 feb 2019 12:11

@Jamie010 , dit soort zaken mogen zeker aan de kaak gesteld worden. Maar ik ben het ook met je eens dat dit soort zaken op feiten gecontroleerd moeten worden. Daarom heb ik ervoor gezorgt dat dit topic niet door google geindexeerd wordt (alleen te vinden via forum en dus niet via zoekopdrachten), daarnaast probeer ik als sinds gisteren contact te krijgen met een van de eigenaren van dit bedrijf. Dat is tot nu toe niet gelukt.
Verder is er een zaak wat echt op opheldering vraagt en dat is dat ze hun eigen 'gidsen' opleiden. Hoe dit op hun eigen site beschreven staat komt in de Alpen neer op zwartgidsen. Maar misschien leggen ze het zelf niet heel handig uit. Ik blijf proberen contact met ze te leggen.

Rogier op 8 feb 2019 13:32

Tot die tijd gewoon in zijn geheel verwijderen is zeker een heel vreemd idee? Bijzonder moderatiebeleid hier als het gaat om het offpistegebeuren.

Man man dit moet toch gewoon kunnen? Ze promoten dit topic niet. Er zijn mensen die zich afvragen of dit wel volgens de regels gebeurd. Volkomen logisch op dit vlak. Het is nou eenmaal iets wat zeker wel verantwoord kan alleen als je kennis van zaken hebt en volgens de regels werkt. Mocht alles in orde blijken te zijn kan dit topic dicht met de mededeling dat de twijfel niet terecht was. Mensen die de moeite nemen dit te lezen zien dan ook dat er niks aan de hand blijkt te zijn. Dan hebben ze meteen goede promotie.

Goed bezig @rogier, complimenten, meer kun je niet doen.

Edwin van Riel

Martin Heeres had ze ook al gebeld + gemaild zag ik via FB. Maar helaas reageert er niemand.

It's all about the turns duuuuuude!

@Rogier bedankt en complimenten voor je antwoord

Ik heb een van de eigenaars van het bedrijf aan de telefoon gehad. Het doel van mij was vooral om hen op de hoogte te brengen van dit topic. Ik heb hem gevraagd om hier te antwoorden en zelf tekst en uitleg te geven. Ik hoop dat een van hen snel met een goed antwoord komt. Laten we tot die tijd dit topic even rusten en niet speculeren.

Click. Click. Peace

@Rogier Goede actie 👍

When life gets too complicated.... SKI

De jongens van Flipside hebben besloten om hier niet op de site te reageren. Ze zetten vanaf nu wel bij elke reis de volgende disclaimer neer:

Let op. Wij werken met gidsen die we zelf hebben opgeleid. Op deze manier kunnen we de kwaliteit en visie garanderen die wij nastreven. Wij werken niet met in Oostenrijk opgeleide Skiführers, Snowboardführers of Bergführers. Als jouw verzekering onze diensten niet dekt, dan kun je bij ons een kortlopende reisverzekering op maat afsluiten, die alles wel dekt. Heb je vragen hier over? Bel dan gerust even op.

Click. Click. Peace

Ohohohoh … wat een brutaliteit… schandalig en duidelijk dat mensen voor dit bedrijf gewaarschuwd moeten worden en deze bedrijfjes van de markt horen ! Kontroolorgaan is het SBSSV en de salzburgerlandesregering …

null
null

Nou, we weten nu in ieder geval zeker, dat deze heren zich niet aan de gangbare normen (en het bijbehorende controlesysteem) confirmeren.

Dit wil niet zeggen dat ze slecht te werk gaan, wel dat je hier als leek geen enkele inschatting van de geboden kwaliteit kunt maken.

Ik blijf gewoon bij de vertrouwde gidsen waarvan zowel hier als in de fb discussie al wat namen en meningen voorbij gekomen zijn ;)

Kan ik ook gewoon m'n vertrouwde NKBV verzekering houden ;)

Edwin van Riel

Ze doen het vast en zeker met veel passie helaas heeft dat voor een verzekeraar geen meerwaarde bij ongeval… het is meer als onzuiver en roekeloos tegenover klanten die met beste bedoelingen een Gids boeken. Ze moeten hun zaakjes regelen!!!

Jezus christus. Komt een dag dat het mis gaat. En dan mogen we weer naar boven die idioten uit het terrein halen.

echte mannen lopen naar boven,

Sodeju, in mijn zoektocht naar een offpiste-ski reis heb ik deze partij ook voorbij zien komen. Zag er op zich goed uit allemaal voor mij als leek… Ben blij dat op dit forum ff kritisch gekeken is naar deze lui.

Spookie

De jongens van Flipside hebben besloten om hier niet op de site te reageren. Ze zetten vanaf nu wel bij elke reis de volgende disclaimer neer:

Let op. Wij werken met gidsen die we zelf hebben opgeleid. Op deze manier kunnen we de kwaliteit en visie garanderen die wij nastreven. Wij werken niet met in Oostenrijk opgeleide Skiführers, Snowboardführers of Bergführers. Als jouw verzekering onze diensten niet dekt, dan kun je bij ons een kortlopende reisverzekering op maat afsluiten, die alles wel dekt. Heb je vragen hier over? Bel dan gerust even op.

Rogier op 9 feb 2019 15:59

Als ze dit erbij zetten, zijn ze eerlijk en als je de dienst neemt weet je wat je kan verwachten.
Vindt dit een goede oplossing.

Ook het niet zelf reageren is een goede keuze, als ze wat zouden schrijven zou het nooit goed zijn. Nu hebben ze de vervolg stappen laten weten en is er geen ruimte voor discussie.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie