Hoe wordt je "stamgast"?

Wintersport 2019 moet nog komen, maar ook al druk voor 2020 aan het kijken nu we van de school hebben doorgekregen welke vakantieweek het wordt.

Dit jaar gaan we naar een splinternieuw appartement. We dachten, mooi, daar zijn nog geen stamgasten, dus ligt een opening. Vorig jaar bij het boeken meteen doorgegeven, we willen ook graag stamgast worden! Prima. Dus in de blijde veronderstelling dat we er ons eindelijk tussen gewurmt hadden. Data voor 2020 doorgegeven, helaas in de carnavalsweek wat dit jaar niet het geval is, krijgen we reactie terug dat ze eerst de carnavals gasten willen afwachten of die gaan doorboeken voor 2020…Frustratie alom natuurlijk. Dachten we er eindelijk tussen te zitten, blijkt het toch weer anders te liggen!

Dus mijn vraag, hoe wordt je in godsnaam stamgast? :)

-t

Stamgast worden met 1 bezoek? Lijkt me scheer onmogelijk.
Dit is net zoals 1x in een bar komen en het dan je stamcafé noemen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ff lezen he @birdheart, die toko is pas 1 seizoen open ;).

Waarschijnlijk had je meer fooi moeten geven?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hij moet nog gaan geloof ik…? Moet je dan niet eerst kijken of het bevalt?
Verder moet je minimaal een keer of 4 per jaar komen en het helpt vaak als er een restaurant bij zit van de uitbater waar je ook een vaak geziene gast bent 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ff lezen he @birdheart, die toko is pas 1 seizoen open ;).

Waarschijnlijk had je meer fooi moeten geven?

Roy83 op 7 feb 2019 10:18

Pas afgelopen december is het open gegaan, dus die tip neem ik in ieder geval mee voor komende februari :)

Hij moet nog gaan geloof ik…? Moet je dan niet eerst kijken of het bevalt?
Verder moet je minimaal een keer of 4 per jaar komen en het helpt vaak als er een restaurant bij zit van de uitbater waar je ook een vaak geziene gast bent 😉.

Shane op 7 feb 2019 10:21

Zit geen restaurant bij. We hebben vorig jaar de appartementen in aanbouw gezien. Dus denk wel dat het gaat bevallen, locatie is in ieder geval super :)

En ik zal de rest van mijn reisgezelschap doorgeven dat hun zomer vakantie ook bekend is ;)

Hij moet nog gaan geloof ik…? Moet je dan niet eerst kijken of het bevalt?
Verder moet je minimaal een keer of 4 per jaar komen en het helpt vaak als er een restaurant bij zit van de uitbater waar je ook een vaak geziene gast bent 😉.

Shane op 7 feb 2019 10:21

ah shit ik had dus ook beter moet lezen :).

Maar dan inderdaad; geef fooi, spendeer, wees netjes, maar veel praatjes etc.

Of is dit misschien wel net als bij de Hell’s Angels? Als je moet vragen hoe je lid wordt, ben je misschien per definitie niet geschikt?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Beetje suf dit, sorry hoor. Ooit bedacht dat de hotelier ook gewoon leuke gasten wil als stamgasten, en hij/zij jou dus eerst wil zien voordat er naar volgende jaren gekeken wordt. Het gaat daarbij ook om optimale bezetting van de bedden, evt. overige consumptie etc…
Vrees dat hij je nu vooralsnog minder serieus neemt…
Je moet de vraag gewoon stellen op de laatste vrijdag voor vertrek.
Kan het overigens ook zo zijn dat dit niet zozeer om nieuwbouw, maar eerder verbouw/uitbreiding van een bestaande acco gaat?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 07 feb 2019 10:36

We hebben pasfoto’s, gezinsfoto’s, CV"s en VOG’s gestuurd. Is dat niet voldoende?

Het is complete nieuwbouw ;)

*bericht bewerkt door franksplinter op 07 feb 2019 10:39

Tja, alleen als je er wat flappen tussen hebt gedaan he.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je bent pas echt Einheimisch/stamgast als je minimaal 5 jaar op de plaatselijke begraafplaats ligt 😃😃
@franksplinter

@franksplinter
Maar we weten niet of je wel deodorant gebruikt, niet heel hard praat, oervervelende kinderen hebt, je auto altijd asociaal parkeert, bij het minst of geringste klaagt, ruzie maakt met andere gasten, bij voorkeur midden in de nacht arriveert, lallend uit de apres terugkomt, stinkende skischoenen hebt, je ski’s nooit netjes wegzet…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 07 feb 2019 10:49

Ik zou mij er niet zo druk overmaken.
Wanneer je in 2019 vakantie viert in het appartement gelijk boeken voor 2020 incl. aanbetaling zit je er zo tussen verwacht ik.

Groeten, Harald

@franksplinter
Maar we weten niet of je wel deodorant gebruikt, niet heel hard praat, oervervelende kinderen hebt, je auto altijd asociaal parkeert, bij het minst of geringste klaagt, ruzie maakt met andere gasten, bij voorkeur midden in de nacht arriveert, lallend uit de apres terugkomt, stinkende skischoenen hebt, je ski’s nooit netjes wegzet…

Wunderkammer op 7 feb 2019 10:47

Oh ja, mijn kinderen kunnen wel echt vervelend zijn hoor.

@franksplinter

Maar we weten niet of je wel deodorant gebruikt, niet heel hard praat, oervervelende kinderen hebt, je auto altijd asociaal parkeert, bij het minst of geringste klaagt, ruzie maakt met andere gasten, bij voorkeur midden in de nacht arriveert, lallend uit de apres terugkomt, stinkende skischoenen hebt, je ski’s nooit netjes wegzet…

Wunderkammer op 7 feb 2019 10:47

Oh ja, mijn kinderen kunnen wel echt vervelend zijn hoor.

franksplinter op 7 feb 2019 10:56

Oei!!! Daar gaan al je kansen om ooit nog stamgast te worden 😜😜

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Fooi geven is natuurlijk altijd goed, maar trap niet in de arrogante Hollander valkuil. Ondanks dat je het niet aan ze ziet is de kans dat de uitbaters miljonair zijn aanzienlijk 😉. De kans dat ze een veelvoud op de bank hebben van jouw vermogen is zelfs heel groot 😉. Wat Wunderkammer zegt is echt wel een behoorlijk beetje waar.

*bericht bewerkt door Shane op 07 feb 2019 11:02

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat Wunderkammer zegt is echt wel een behoorlijk beetje waar.

Shane op 7 feb 2019 11:02

Da’s dan ook voor het eerst :P

Geintje hoor.

Wunderkammer gaat begin maart naar z’n hotelletje waar z’n ski’s en schoenen overzomert hebben.
Hardcore stamgast hier, in een hotelletje met 90% stamgasten tussen kerst en pasen…
😎

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 07 feb 2019 11:24

Wunderkammer gaat begin maart naar z’n hotelletje waar z’n ski’s en schoenen overzomert hebben.
Hardcore stamgast hier, in een hotelletje met 90% stamgasten tussen kerst en pasen…
😎

Wunderkammer op 7 feb 2019 11:20

🤨Dus die vinden jou een aardige vent… 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het gaat dan natuurlijk wel altijd om dezelfde periode elk jaar. Als jij eerst niet en nu wel met de carnaval gaat, gaan de carnavalsmensen voor. Als jij altijd met de kerst gaat en dan een keer in de voorjaarsvakantie, kun je nog zoveel jaren met kerst zijn geweest, dan kom je natuurlijk niet zomaar tussen de stamgasten van de voorjaarsvakantie.

null

Ik wist niet dat je ski’s in Gashof Post in Lech lagen @Wunderkammer 😃

Wunderkammer gaat begin maart naar z’n hotelletje waar z’n ski’s en schoenen overzomert hebben.

Hardcore stamgast hier, in een hotelletje met 90% stamgasten tussen kerst en pasen…
😎

Wunderkammer op 7 feb 2019 11:20

🤨Dus die vinden jou een aardige vent… 😜

Shane op 7 feb 2019 11:28

En geen vervelende kinderen :)

Het gaat dan natuurlijk wel altijd om dezelfde periode elk jaar. Als jij eerst niet en nu wel met de carnaval gaat, gaan de carnavalsmensen voor. Als jij altijd met de kerst gaat en dan een keer in de voorjaarsvakantie, kun je nog zoveel jaren met kerst zijn geweest, dan kom je natuurlijk niet zomaar tussen de stamgasten van de voorjaarsvakantie.

Tiny-M op 7 feb 2019 11:30

Het is volgend jaar exact dezelfde week als dit jaar. Carnaval verspringt, wij niet :P

@Hooykaas
Wij zitten wat hoger, wij kijken neer op Gasthof Post 🤣
(Maar Post is natuurlijk geen hotelletje…)

Carnaval boven alles daar!

Wunderkammer gaat begin maart naar z’n hotelletje waar z’n ski’s en schoenen overzomert hebben.
Hardcore stamgast hier, in een hotelletje met 90% stamgasten tussen kerst en pasen…
😎

Wunderkammer op 7 feb 2019 11:20

En samen met de andere stamgasten klagen over de “nieuwe” toeristen… ;)

We hebben pasfoto’s, gezinsfoto’s, CV"s en VOG’s gestuurd. Is dat niet voldoende?

franksplinter op 7 feb 2019 10:38

😳Echt waar? Dat klinkt eerder alsof je een baan zoekt of een dating site bezoekt dan dat je een betalende consument bent.

Is dat normaal?

*bericht bewerkt door Slim op 07 feb 2019 14:43

We hebben pasfoto’s, gezinsfoto’s, CV"s en VOG’s gestuurd. Is dat niet voldoende?

franksplinter op 7 feb 2019 10:38

😳Echt waar? Dat klinkt eerder alsof je een baan zoekt of een dating site bezoekt dan dat je een betalende consument bent.

Is dat normaal?

Slim op 7 feb 2019 14:42

Ik mis nog de salarisstrook en denk dat je daar op afgewezen bent FrankSplinter!

Is toch een grapje Slim!

We hebben pasfoto’s, gezinsfoto’s, CV"s en VOG’s gestuurd. Is dat niet voldoende?

franksplinter op 7 feb 2019 10:38

😳Echt waar? Dat klinkt eerder alsof je een baan zoekt of een dating site bezoekt dan dat je een betalende consument bent.

Is dat normaal?

Slim op 7 feb 2019 14:42

Ik mis nog de salarisstrook en denk dat je daar op afgewezen bent FrankSplinter!

Is toch een grapje Slim!

Marieke op 7 feb 2019 14:48

Ik dacht dat hij het echt meende.

🤣

Anyway. We zijn weer terug, hebben ons best gedaan om zo goed mogelijke gasten te zijn. Skies gehuurd bij de sportzaak van de familie, elke dag gelunched bij het restaurant wat ze ook hebben, geen glazen gebroken, geen geluidoverlast veroorzaakt, appartement netjes achtergelaten, beetje fooi gegeven. Dus ben benieuwd :)

null

Plaats een reactie