Willingen/winterberg weekenddrukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

A.s. zaterdag 9 februari, rij ik met mijn twee kinderen en een vriend een dagje naar Duitsland. De kinderen kunnen goed skiën, de vriend die mee gaat heeft nog nooit op ski’s gestaan. Ik weet dat de kleinere gebieden beter zijn voor een beginner, ik weet het, maar een stoeltjeslift of gondel is ook wat waard. Dus wil ik graag een keus maken tussen Winterberg en Willingen.

Zoals het er nu uitziet wordt het net boven de 0 ºC met een spatje regen.

Voordelen van Winterberg

  • comfortabelere liften
  • betere sneeuw
  • hoger dal

voordelen van Willingen

  • minder druk op zaterdag (hoop ik)
  • langere afdalingen

Op basis van bovenstaande zou ik voor Willingen willen gaan, maar ben een beetje bang dat door de iets hogere temperatuur we in de slush staan te hannesen.
Is mijn angst terecht?

*bericht bewerkt door Henkoplatten op 07 feb 2019 10:22

De pistes zullen in beide gebieden ongeveer even vochtig zijn. Ook in Winterberg zal het gewoon tot op de toppen dooien en wat regenen. Door het mindere weer zal het wel rustiger zijn dus dat is wel een voordeel.

Born to Ride

Voor de echte beginner zou ik dan winterberg nemen, willingen heeft net wat minder oefenweides

Helaas veel slecht weer komend weekend, af en toe schuilen dus en de droge(re) momenten benutten.
De wachttijden zullen nihil of zeer gering zijn

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 07 feb 2019 17:08

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het voordeel van willingen is de gondel en stoeltjeslift met kap. De pistes in winterberg zijn aan de andere kant wel geschikter voor echte beginners.

Over de drukte zou ik me niet teveel zorgen maken, anderhalve week geleden was het ook een regenweekend. De grootste zorg was toen de natte handschoenen en doorlekkende kleding.

Dank voor alle tips!

Gisteren uiteindelijk een dagje winterberg gedaan. Het was inderdaad af en toe wat regenachtig, maar daar lieten de bezoekers zich niet door afschrikken. Het was als vanouds aan de drukke kant. Tegen 16 uur werd het rustig en liepen de wachttijden af.
Al met al een geslaagde dag. Maar voor mij voorlopig even geen weekend dag meer.

Plaats een reactie