Tweedehands ski voor mijn 68-jarige moeder gezocht

Hallo allemaal,

Mijn ouders van 68 (moeder) en 73 (vader) skiën nog altijd. Ze roepen al jaren dat dit misschien de laatste keer is, en investeren dus ook niet in nieuw materiaal. Nu heb ik dit jaar nieuwe ski’s gekocht en gaat mijn vader mijn oude ski’s gebruiken. Zijn hogere gewicht gaat wel opwegen tegen de slechtere techniek ;).
Maar nu wil ook mijn moeder toch wel nieuwe ski’s. De hare zijn zeker 15 jaar oud denk ik, dus het lijkt me geen overbodige luxe. Ik verwacht dat ze ook makkelijker zal skiën op een moderner model.
Nu wil ik op Marktplaats kijken naar een geschikte ski voor haar, maar weet niet goed waar ik op moet letten bij een tweedehandse ski. Hebben jullie tips voor geschikte modellen?
Mijn moeder is 1.73 en ongeveer 65 kg. Haar techniek is redelijk, maar ze is bang om te vallen en skiet heel rustig. Alleen op de piste, blauw en rood.
Uiteraard is huren ook een optie, maar wilde eens kijken of ik zo nog wat kan vinden.

Hallo maartjek, je verhaal is zo herkenbaar. Ik ben 63 en mijn man 66 en gaan nog zo veel mogelijk skieen, zolang ons lichaam dat nog wil. Ik heb nog nieuwe skis gekregen toen ik 60 werd, en die bevallen me ontzettend goed. We skieen al 40 jaar, en dit zijn de fijnste skies, die ik ooit gehad heb. Ik zal een foto van de skies toevoegen ( sorry slechte foto) het zijn korte skies 142, dus lekker om gemakkelijk bochten te maken😂 mijn lengte is ongeveer 168 en mijn gewicht 63 kilo

null
null
null

Op marktplaats moet je wel weten wat je hebben moet.
Je moeder zou op vakantie een paar ski’s kunnen testen/huren en de beste proberen over te nemen.weet je zeker dat de bindingen OK zijn. En zij de voor haar beste ski heeft.

Plaats een reactie