Skiën met pasen Oostenrijk

Hallo,

We willen met een kleine groep vrienden nog een extra keer skiën met pasen (19 t/m 22 april) in Oostenrijk. Ik heb zelf geen ervaring met zo laat in het seizoen nog gaan skiën. Ik zal zelf te denken om naar Ischgl of Serfaus te gaan maar kan slecht inschatten of het dan nog de moeite waard is qua piste kwaliteit (normaal gesproken)
Iemand ervaring met skiën zo laat in het seizoen in Ischgl en of Serfaus of tips voor een ander skigebied in Oostenrijk in die periode?

Alvast bedankt voor de tips!

Even de seizoenssluitingen checken via Bergfex. Serfaus zal al wel dicht zijn dan. Misschien is Ischgl nog open, en anders de gletsjers. Die zijn gegerandeerd nog open.

*Edit: Of misschien Hochgurgl/Obergurgl, Kuhtai of Obertauern.

*bericht bewerkt door Arjen5 op 07 feb 2019 14:51

It's all about the turns duuuuuude!

Natuurlijk is SFL met pasen nog open… En Ischgl uiteraard ook, daar ski je tenslotte van november tot mei 😉.
In Ischgl zijn de pistes normaalgesproken perfect. Misschien heb je ze zelfs nog nooit zo lekker gehad. Wat wel kan gebeuren is dat het ‘s middags wat papperig wordt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vaak tref je in Ischgl en Sölden opvallend goede condities rond die tijd. Sölden/Obergürgl valt ook nog wel wat betaalbaars te vinden op loopafstand van de dalgondels (in met name Sölden). Of dat in Ischgl ook lukt weet ik niet.
SFL heeft door de vele zuidhellingen wel sneller last van papsneeuw.

Ik vind skiën met pasen geweldig. Zo vroeg mogelijk naar de piste zodat je 's middags wat vroeger kan stoppen.

Ik zou wel persoonlijk voor een gletsjergebied gaan. Hoe hoger hoe beter. :)

Ik ga het topic even volgen, ga zelf dat (lange) weekend ook richting de Alpen! Opties staan voor ons ook nog open.

Let it snow

Serfaus is dit jaar nog open tot de dag na Pasmaandag dacht ik, maar heeft wel wat meer zongerichte pistes dan bijvoorbeeld Ischgl, dat op zijn beurt dan wellicht een beetje drukker zal zijn.