Skiën met pasen Oostenrijk

@Tsjoecha Ja wat een mooie week was het hè. Verse sneeuw bij aankomst en daarna alleen maar zon. En druk was het ook niet echt. Optimaal genoten

@Tsjoecha Ja wat een mooie week was het hè. Verse sneeuw bij aankomst en daarna alleen maar zon. En druk was het ook niet echt. Optimaal genoten

Simonko op 11 feb 2020 09:21

Wij zijn aangekomen op zondag, nog wat lichte sneeuw bij aankomst. Maandagmorgen was het beneden bewolkt, maar boven op alp Trida Sattel was het al heerlijk. Erna nauwelijks wolken gezien.
Het pistje tot Laret was op 't einde wel een uitdaging :-D (50 cm breed)

.

*bericht bewerkt door Hupla op 11 feb 2020 10:54

Kwijl, kwijl, kwijl … 😀
Gezien Pasen zou ik liefst wat vooraf boeken (kids mee) voor die paar daagjes. Last minute zal wat moeilijker worden, zeker als het gaat vriezen - stel je voor 😉

@Tsjoecha - Laret is zowat onze vaste uitvalsbasis voor Ischgl. Wat was er dan net mis met de dalafdaling? Je bedoelt één van de wegjes naar links voor Compatsch of rechts naar dat andere groepje huizen?

Vorig jaar last minute met Pasen naar Fiss geweest. Omstandigheden waren perfect ivm sneeuwval een paar dagen ervoor en de lage temps in de nacht en overdag . Wat later kwamen we er achter dat zeker de helft van de hotels/appartementen al gesloten waren in Fiss. Daarom de weinige vrije plekken via de website. Op de pistes rustig/stil. Geen wachttijden bij de liften en hier en daar al restaurants bij de pistes al gesloten.

Ik ben de laatste jaren altijd 2 weken met Pasen in Warth-Schröcken gaan skiën. Hier was altijd genoeg sneeuw, maar natuurlijk wel papsneeuw in de namiddag.

@Tsjoecha - Laret is zowat onze vaste uitvalsbasis voor Ischgl. Wat was er dan net mis met de dalafdaling? Je bedoelt één van de wegjes naar links voor Compatsch of rechts naar dat andere groepje huizen?

Hupla op 11 feb 2020 10:54

Ja, rechts af, klein beetje omhoog en dan met weinig zicht rechts afdraaien.

Er zou daar trouwens tegen volgend jaar een liftverbinding komen : Laret richting alp bella.

@Droes : ook jaren geweest met Pasen naar Warth. Ik vind de sneeuwkwaliteit in Samnaun / Ischgl toch stukken beter dan die slush in Lech…

Een vraagsken ivm ski tijdens de Paasvakantie. Wij zijn van plan tijdens de tweede week van de paasvakantie nog een extra weekje te plannen. Twijfel nu nog tussen Livigno of Pitztal… Voorkeur voor Pitztal… Iemand een andere mening, ervaringen?

Ik…Livigno! 😂

Born to run. B.S.

Ik…Livigno! 😂

dan58 op 11 feb 2020 14:54

Beste, toevallig geen ervaringen met hotel Intermonti?

Ik…Livigno! 😂

dan58 op 11 feb 2020 14:54

Beste, toevallig geen ervaringen met hotel Intermonti?

JeffreyDeclercq op 11 feb 2020 15:33

Niet echt, alleen dat t daar wat oubollig uitziet, er was ook niet veel volk aanwezig en dan vooral ouderen ( + 70j).
Ik mag niet oordelen maar ik denk dat er betere plaatsen zijn om te verblijven.🤔

Born to run. B.S.

Ben vorig jaar half april in Ischgl geweest vreselijk er lag echt veel sneeuw en condities waren goed. Daarom ga ik dit jaar weer half april die kant op.

Ben vorig jaar half april in Ischgl geweest vreselijk er lag echt veel sneeuw en condities waren goed. Daarom ga ik dit jaar weer half april die kant op.

Ronski op 14 feb 2020 15:51

Wanneer zit je in die regio? Ik ben er van 11-18/4 (homebase in Samnaun)

@Tsjoecha dit jaar zitten wij in Galtur van 8 april tot en met 13 april. Heel veel plezier. Ook zijn wij een paar jaar geleden met pasen in See geweest. Was toen erg goed bevallen. Tot een uur of 14 uur goede condities en heerlijk rustig op de pistes.

Plaats een reactie