bestemming voor shortski met 5 jarig kind

We zijn momenteel een shortski aan het plannen voor 21-3/24-3 2019

afstand max rond de 800km vanaf Antwerpen

land speelt geen rol
Liefst een minimum van 50km piste (aaneengesloten)
een kindvriendelijk gebied met veel blauw voor mijn 5 jarige dochter, ze kan van licht rood af maar het is te vermoeiend voor haar om een hele/halve dag dit te doen.

enkel niet Winterberg/Gérardmer of dergelijke want hier gaan we in februari nog een dagje naartoe.

Goed bereikbaar (hoewel ik aantal km’s vanaf Antwerpen niet heb opgezocht) en een heerlijk familiegebied, met voldoende groen/blauw/(licht)rood, een authentiek sfeervol dorp: Le Grand Bornand of in zelfde skigebied: La Clusaz
Wat hebben we het daar naar ons zin gehad met ons gezin!

❄️

Kleinwalsertal,
Mooi gebied, voor elk wat wils. Bekijk de piste kaart maar eens

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ik zeg Ehrwald.

Groeten, Harald

Liefst een minimum van 50km piste (aaneengesloten)

jvr op 7 feb 2019 15:27

Ik zou Mont Parnassos in Griekenland doen. Net als Ehrwald en KWT heeft dat geen 50 kilometer piste aaneengesloten. Het is ook verder dan 800 kilometer. Pistes zijn overwegend rood en dramatisch geprepareerd. Kindvriendelijk is het zeker niet. Echt sneeuwzeker is het eind maart ook niet. Maar de uitzichten… onbetaalbaar! :)

Sorry, flauw. Maar ik verbaas me altijd hoe snel mensen reageren met tips die niet aan de wensen van TS voldoen.

Serieuze reactie: ik denk aan Grand Massif.

Liefst een minimum van 50km piste (aaneengesloten)

jvr op 7 feb 2019 15:27

Ik zou Mont Parnassos in Griekenland doen. Net als Ehrwald en KWT heeft dat geen 50 kilometer piste aaneengesloten. Het is ook verder dan 800 kilometer. Pistes zijn overwegend rood en dramatisch geprepareerd. Kindvriendelijk is het zeker niet. Echt sneeuwzeker is het eind maart ook niet. Maar de uitzichten… onbetaalbaar! :)

Sorry, flauw. Maar ik verbaas me altijd hoe snel mensen reageren met tips die niet aan de wensen van TS voldoen.

Serieuze reactie: ik denk aan Grand Massif.

77steve op 7 feb 2019 17:03

no stress alle tips zijn welkom. er kan altijd afgeweken worden van de wensen :)

Jammer Steve van je reactie!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Jammer Steve van je reactie!

ray-boers op 7 feb 2019 18:16

@ray-boers: wat is er jammer aan? Een beetje flauw is het wel, daarom staat er ook een smiley achter. En ik reageer ook serieus (al voldoet Grand Massif strikt genomen ook niet aan de wensen, want meer dan 800 km). Eind maart en dan naar zulke lage gebieden in Oostenrijk met een kleine van 5 die het nog vermoeiend vindt en dan relatief veel hellingen op de zon (Ehrwald en KWT)… Ik vind het beide gewoon niet zulke goede tips. Wat onverlet laat dat beide natuurlijk op-en-top kindvriendelijk zijn. Echter: uit het bericht van TS maak ik op dat de dochter niet op les gaat, dus dan heb je daar ook weer minder belang bij.

No worry’s
Alleen wat je schrijft dat we in jouw ogen te snel reageren op TS met ook volgens jouw verkeerde ski gebieden. Je doet exact hetzelfde naar ons waarbij je later zegt dat jouw suggestie niet eulemaal volgens de eis van TS.
Grand Massif staat trouwens wel op mijn lijst om heen te gaan!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Ehrwald! Geen 50 km aaneengesloten, maar wel leuke deelgebieden. En als bonus een heel leuk zwembad (gratis voor gasten). Ga je bijv. in de ochtend skiën en in de middag naar het zwembad, vinden mijn kinderen fantastisch.

Ik zit ook sterk aan het Grand Massif te denken. Het is iets meer dan 800km van Antwerpen, maar over alleen maar snelweg zit je er erg snel. Binnen 8 uur kan je daar zijn. Door de hoogte vallen in die periode al veel gebieden af zoals het kleinwalsertal. Zeker voor die kleine is het gewoon keihard werken in de slush dan. Flaine ligt een 800m hoger dan de dorpen daar. Qua pistes heb je ook lekker veel variatie en je kunt alle kanten op. Prijstechnisch is het ook een goed betaalbare bestemming.

Born to Ride

Plaats een reactie