Polsbeschermers snowboarden

Ik wil graag polsbeschermers aanschaffen. Iemand kooptips?

Koop een goedkoop skatebeschermings set. Daar zitten ook kniebeschermers in. Denk dat je die meer gebruik dan polsbeschermers. Je kunt ze eerst proberen.
Echter is het verstandig om aan te leren om op je onderarm te vallen met je hand in een vuist.

Ik val met snowboarden nooit op mijn handen.

From a galaxy far far away.............

(Sommige) orthopedische chirurgen raden polsbescherming af. Als het fout loopt krijgt men meer gecompliceerde breuken.

Er zijn ook handschoenen met geïntegreerde bescherming op de markt (ik heb een paar van Ziener). Vond ik prettiger zitten dan beschermers in mn handschoenen.
Overigens is wat @Yahoo zegt helemaal waar, beter is jezelf een juiste manier van vallen aan te wennen.

Heb zowel handschoenen van Ziener als wanten van Level met polsbescherming.
In Ziener zitten ze vast in je handschoen/want.
Bij Level is het een losse bescherming die over de binnehandschoen van de want gaat. Dus bij warmer weer de binnenhandschoen er uit en bescherming rechtstreeks rond de pols.
Vind deze ook aangenamer zitten dan losse polsbeschermingen…
Maar vooral juist leren vallen is de beste manier om breuken te vermijden

Nog een aanvulling van een Ziener-bezitter. De bescherming zit weliswaar geïntegreerd in de handschoen (dus geen dubbele lagen), maar deze kun je er ook uithalen.

Neem een paar judo lesjes ;). Nooit met een gestrekte arm weg van je lichaam je hand in de grond steken, dan is het gelijk over en uit. Probeer je lichaam af te rollen, probeer je arm vanaf je bovenlichaam ook af te rollen, je maakt een soort afrollende slaande beweging met je hele arm langs je lichaam. Neem een fitness mat en oefen het een paar keer, ook een koprol maar via je schouder/rug. Hoe vaker je het oefent, hoe meer het een natuurlijke beweging wordt. De kracht van de herhaling. Succes ermee!

Ik draag al zo'n 20 jaar Level Gloves met de polsbeschermer, ik voel me er safer door ook al kan ik goed valbreken (semi prof judoka geweest).

*bericht bewerkt door HansM op 09 feb 2019 10:10

Koop een goedkoop skatebeschermings set. Daar zitten ook kniebeschermers in. Denk dat je die meer gebruik dan polsbeschermers. Je kunt ze eerst proberen.
Echter is het verstandig om aan te leren om op je onderarm te vallen met je hand in een vuist.

Ik val met snowboarden nooit op mijn handen.

Yahoo op 8 feb 2019 22:24

Precies dit! Heb ook zon setje gekocht nadat ik mn pols brak… Iets grotere wanten eroverheen, en klaar!
En vanaf dat moment ben ik ook heel actief op mn onderarmen gaan vallen, mocht ik onderuit gaan. Dat is uiteindelijk natuurlijk het allerbeste: het op een goede manier vallen.

Plaats een reactie