Skihelm voor smal hoofd

Heeft iemand tips. Tot op heden heb ik de perfecte skihelm niet gevonden. Ik heb maat 55. Vaak loopt een S variant tot of t/m 55 maar die drukt op mijn voorhoofd. De M variant is daarentegen steeds veel te breed. Ik krijg het gevoel dat alle helmen voor ronde hoofden zijn gemaakt haha. Daar komt nog bij dat ik stiekem toch ook wel naar de buitenkant kijk. Ik wil graag een strakke helm voor een smal hoofd. Iemand tips?

Herkenbaar probleem. Ik heb van alles gepast (wat mij betreft qua design ook hoe strakker hoe beter), uiteindelijk uitgekomen op de Salomon Quest in maat S en die zit bij mij prima (al zit ik op 54 cm). Hij heeft wel een paar van die ventilatiegaten die ik niet mooi vind, maar was de enige helm die echt goed zat.

Giro is gekend voor een ovale pasvorm, maar moeilijker te vinden in de lage landen.

Giro is ovaal, en bij elke Perry sport te vinden, in allerlei uitvoeringen. Salomon maakt ook meestal ovale helmen. De nine.10 is de bekendste giro, en die is echt overal te koop. Echt een prima helm.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 feb 2019 13:04

Heb je al eens geprobeerd met een beanie eronder en je Goggles ook onder je helm? Er zijn er genoeg die dat prettig / cool vinden. Maar misschien help dit.

*bericht bewerkt door Yahoo op 09 feb 2019 15:21

From a galaxy far far away.............

Zoonlief heeft precies hetzelfde! 55 cm omvang, smal hoofd. Van alles gepast. Geslaagd met Giro maat M. Bij Dakasport.

Het viel me op dat ze bij Dakasport Rotterdam (vlakbij Blijdorp) heel veel verschillende soorten helmen hebben. Was ook nog andere helm die goed zat maar uiteindelijk dus Giro gekozen.

Succes

*bericht bewerkt door reiziger14 op 09 feb 2019 20:30

Dag allen, hier kan ik wel wat mee. Giro en Salomon eens proberen. Thanks

Plaats een reactie