weet er iemand of in de skipass van Livigno automatisch een verzekering zit

Gaan binnenkort voor de 1e maal naar Livigno maar ik kan op de skipass sites niets terugvinden omtrent verzekering indien je op de piste dient gerepatrieerd te worden. Er staat totaal niets, dus ook niet dat je dit als optie kan nemen. Iemand enig idee of dit inbegrepen is in de normale prijs van de skipass of dat je toch apart aan het loket een verzekering kan krijgen (en indien ja, hoeveel dit kost per dag)
thx

Zijn er gebieden waar standaard een verzekering in je pas zit? Of eventueel als optie erbij te nemen?

*bericht bewerkt door Skizoeker op 09 feb 2019 12:45

Meestal kan je het inderdaad erbij kopen, maar anders kan een kortlopende reisverzekering met wintersport module de oplossing bieden.

In de meeste skigebieden in Frankrijk kan je bij skipas voor enkele euro's extra carré neige ongevallenverzekering bijboeken.

Bij mijn weten zit dit altijd in je reisbijstandsverzekering .( behalve dan off-piste)
In België zit dit ook standaard in je basisverzekering bij je mutualiteit.

Born to run. B.S.

@lucky22,
Kom al wat jaren in Livigno en deze verzekering hebben ze niet en kun je er ook niet extra bijkopen, helaas.

Groeten, Harald

@dan58: de mutualiteit dekt inderdaad de kosten voor dringend medisch vervoer, maar voor zover ik weet niet de reddingskosten die niet het gevolg zijn van een medische urgentie (materieelprobleem, vermoeidheid, verdwaald, …).

Daar komt reisbijstand doorgaans wel in tussen.

@Morzel

de vraag van TS was "repatriering op de piste" toch? Dit wordt gedekt door mutualitiet : banaan, helikopter…zelf meegemaakt.😥

Born to run. B.S.

Plaats een reactie