Suggesties gevraagd voor gebied voor Kerst 2019

Dank voor alle suggesties alvast.

Ik zit ook te kijken naar Galibier Thabor, en dan met name Valloire. Op de pistekaart zie ik vooral beginnersliftjes op de berg en niet in/bij het dorp. Weet iemand of de groepen van de skischolen ook een verzamelpunt boven hebben? Of in het dorp?

@GiGi als ik het me goed herinner zag ik verzamelbordjes staan boven bij de Cret de la Brive cabine. Ook bij de Thimel heb ik veel klasjes gezien. Het dorp valloire zelf ben ik niet naartoe gegaan ivm matige sneeuw onder de 1600m.

Born to Ride

Valloire zou niet zo’n slecht idee zijn denk ik. Hoog genoeg en mooie afwisselende pistes, veelal niet al te moeilijk. Ook best wat moderne liften waarmee je bijna het hele gebied kunt bestrijken. En Valloire is een sfeervol dorp. En hellingen in vrijwel elke expositie.

Mr. Slow

Saint Martin de Belleville; nog redelijk authentiek dorpje, TGV station Moutiers op boogscheut, blauwe afdaling naar het dorp, ESF voor de deur, en 2 liften omhoog en je zit in Meribel, coeur de 3 Vallees…

In Valloire is wel een kinderland bij het gezellige dorpje, met een geweldige bakker tussen de 2 gondelliften in, maar de beginnerspistes liggen hogerop.

Je zou ook kunnen denken aan Ehrwald - Lermoos - Biberwier of Berwang - Bichlbach, waarbij je bij weinig sneeuw de Zugspitze nog op kunt… Goed aan te rijden vanaf Innsbruck of München, maar ook snel te bereiken vanaf Nederland.

Verder: Damüls, prachtig gebied en alle acommodaties aan de pistes en beginnersgebied op loopafstand

En over een jaar of 2 zit Winterberg ook boven de 50km pistes :-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 05 apr 2019 14:55

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

En over een jaar of 2 zit Winterberg ook boven de 50km pistes :-)

Harry(Winterberg) op 5 apr 2019 14:54

Haha als dat het enige minpunt was…

In Valloire is wel een kinderland bij het gezellige dorpje, met een geweldige bakker tussen de 2 gondelliften in, maar de beginnerspistes liggen hogerop.

Je zou ook kunnen denken aan Ehrwald - Lermoos - Biberwier of Berwang - Bichlbach, waarbij je bij weinig sneeuw de Zugspitze nog op kunt… Goed aan te rijden vanaf Innsbruck of München, maar ook snel te bereiken vanaf Nederland.

Verder: Damüls, prachtig gebied en alle acommodaties aan de pistes en beginnersgebied op loopafstand

En over een jaar of 2 zit Winterberg ook boven de 50km pistes :-)

Harry(Winterberg) op 5 apr 2019 14:54

De zugspitze arena zijn natuurlijk allemaal kleine losse skigebiedjes. Het is dat ze 1 skipas hebben maar er is natuurlijk geen enkel gebiedje dat in de verste verte in de buurt van 50km aan pistes komt.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 05 apr 2019 15:18

Born to Ride

Kleinwalsertal heeft meestal ook genoeg sneeuw en oefenliften in de dorpen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ok, blijkbaar had ik moeten zeggen dat het gaat om een skigebied dan aaneengesloten die minimale grootte haalt. Elke dag in de auto springen naar een ander deelgebied is voor de vakantie in kwestie niet het idee.

Ik zou zeggen: La Rosière! :-)

En wel om de volgende redenen:

  • zeer sneeuw- en skizeker
  • eenvoudige pistes meteen bij het dorp
  • middelgroot gebied (152 km écht gemeten pistes!), dus drukte beperkt
  • ook lagere pistes (tussen de bomen) die bij slecht weer te doen zijn
  • voldoende variatie voor gevorderden (over de grens in Italië, maar ook in het Franse deel zijn er meer mogelijkheden gekomen door 2 nieuwe liften en nieuwe pistes)
  • 1 uur en 15 minuten rijden vanaf vliegveld Chambéry
  • mooie natuur met fenomenaal uitzicht op de alpenhoofdkam
  • prima accommodaties (ik zat in Les Balcons de la Rosière)
  • stoeltjesliften vanuit het dorp ook toegankelijk voor niet-skiërs
Snowy1970 op 11 feb 2019 12:25

En het is ook nog eens beduidend goedkoper dan vrijwel alle hier genoemde bestemmingen!

De maximale reistijd vanaf een vliegveld is verkort naar 1.5 uur.
Voorlopig zijn Valloire, Valmorel en de kleine dorpen van Grand Massif favoriet.

Hi Gijs,
Mijn ervaring met Valmorel was eerder matig.
Ik ben er begin februari geweest voor een shortski en daarvoor was het best geschikt, maar een hele week zou ik niet zien zitten.
De liften in Valmorel vond ik zelf eerder traag en zeker omdat je de hyper-moderne liften van Oostenrijk gewoon bent, zal het contrast hier nogal groot zijn.
cfr https://www.remontees-mecaniques.net/bdd/station-valmorel-38…
SFL is wat dat betreft beter, maar qua architectuur afgrijselijk lelijk

null

*bericht bewerkt door Vivace op 08 apr 2019 11:30

Glide on!

Dank voor de info. Sowieso is Valloire een betere optie, met ook meer mogelijkheden in verschillende weersomstandigheden en voor gevorderde skiërs.

Vanaf Chambery hen je nogal wat keus:
https://www.wintersport.nl/vliegvelden/chambery
Of natuurlojk andere vliegvelden
https://www.wintersport.nl/vliegvelden

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 08 apr 2019 12:21

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het is Valloire geworden. Erg veel zin in.

Geen slechte keus, zeker met die nieuwe stoeltjesliften die ze aan het bouwen zijn. En nog best een aardig dorpje. Nu nog hopen op wat zonneschijn, want met slecht weer zie je… NIETS.

Mr. Slow

Het is Valloire geworden. Erg veel zin in.

GiGi op 9 jun 2019 18:18

4 jaar geleden in Galibier Thabor geweest en dat was een top vakantie.
Om die reden overwegen wij ook om weer te gaan. Toen zaten we in Valmenier en dat was een verblijf met een prachtig uitzicht, maar Valloire leek ons gezelliger. Heb je inmiddels accommodatie tips in Valloire (voor gezinnen)?

sneeuw witje en de 7 bergen

Nou, voorlopig heb ik er alleen nog maar geboekt. Ik ben er nog niet geweest. Dus tips heb ik nog niet. Ik ben allang blij dat ik iets heb kunnen vinden dat beschikbaar was (verhuurders van appartementen die de beschikbaarheid niet goed bijwerken is echt rete irritant) en aan de niet eenvoudige, on-Franse criteria voldoet.

Ik heb het idee dat Les Menuires zijn zaakjes vroeg in het seizoen beter op orde heeft dan Meribel en het is er ook nog goedkoper.

*bericht bewerkt door moderator op 10 jun 2019 18:35

Hen48

Ik heb het idee dat Les Menuires zijn zaakjes vroeg in het seizoen beter op orde heeft dan Meribel en het is er ook nog goedkoper.

Hulst op 10 jun 2019 18:35

Dat zou best kunnen. Maar ik vind Les Menuires het meest ongezellige, lelijke dorp van de Franse Alpen en druk ook - een grote bottleneck. Dus daar zal ik niet snel gaan zitten. Zeker niet met familieleden die ‘sfeervol dorp (voor Franse begrippen)’ hoog op het lijstje criteria hadden gezet.

Plaats een reactie