Snowboard gezocht

Voor mijn zoon, 17 jaar, 188 lang en 70 kg, ben ik op zoek naar een snowboard met bindingen. Hij gaat vnl snel de piste af met heel af en toen een uitstapje ernaast. Geen funpark liefhebber.
Wie heeft er misschien nog iets liggen geschikt voor zijn stijl?
Hij heeft Burton schoenen maat 45 en snowboard ongeveer 4/5 jaar. (Week per jaar)

Op Wepowder.nl staat een Burton burner in de aanbieding. Misschien wat voor hem?

From a galaxy far far away.............

Ik ga kijken, bedankt!

Zag daar alleen de Salomon Burner staan, maar denk niet dat een stijf full camber board erg geschikt is. Heeft hij in de tijd ervoor gehuurd en hoeveel les heeft hij gehad?

Hij heeft een aantal lessen op een rollerbaan gehad toen hij voor het eerst ging boarden en de eerste 2 jaar 4 dagen les in de sneeuw. Daarna niet meer, hij vond het niet leuk en rommelt liever zelf wat aan.
Altijd gehuurd.

*bericht bewerkt door Nicol op 11 feb 2019 09:08

Zag daar alleen de Salomon Burner staan, maar denk niet dat een stijf full camber board erg geschikt is. Heeft hij in de tijd ervoor gehuurd en hoeveel les heeft hij gehad?

Tiny-M op 11 feb 2019 08:59

Is idd een full camber en behoorlijk stijf. Daarnaast te smal voor maat 45 boots. Ik zou het meer zoeken in een directional flatbase met neusrocker en minimaal 265 mm in de waist.

Tukker(ik)

ja de breedte is met name een probleem…de stijfheid zal wel meevallen als hij vooral snel van de piste af wilt

From a galaxy far far away.............

ja de breedte is met name een probleem…de stijfheid zal wel meevallen als hij vooral snel van de piste af wilt

Yahoo op 11 feb 2019 13:38

Ging vooral om de ervaring die zoon heeft.

Mag ik vragen wat jullie van de Salomon sight 2019 vinden?

Mag ik vragen wat jullie van de Salomon sight 2019 vinden?

Nicol op 11 feb 2019 19:03

Prima niet al te moeilijk board. Bestaat die ook in een wide versie?

Tukker(ik)

Of de craft of de pulse.
Wat ik ervan begriijp is de pulse wat meer freestyle maar de pulse wat meer all mountain?

ja 162w en 165w

Denk dat hij op de sight wat meer kan doorgroeien. De laatste 2 die je noemt zijn echt meer richting beginners en vrij slappe boards. Niet wat je op de piste wil. Ik zie dat hij ook in wide beschikbaar is. Is je bedoeling Dan toch maar iets nieuws te kopen?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 feb 2019 19:19

Nog steeds aan het twijfelen maar het is zo kort dag. Tweedehands is niet echt iets te vinden en ben bang dat als ik hals over kop iets nieuws koop het misschien een miskoop kan zijn. De boarden die je bv bij Duivensteijn kunt proberen liggen toch een prijsklasse te hoog dus uitproberen is er niet echt bij. Ik moet het dus hebben van de revieuws en jullie kennis 😊, de reden dat we ineens toch aan kijken zijn vor een eigen board is dat hij met huren nu ineen hogere prijsklasse valt en ik dus dacht dat we voor dat geld beter iets kunnen kopen.

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/snowboarden/m1… Dit is een mooi boardje. Moet je wel nog bindingen bij vinden.

In combi met deze?
https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/snowboarden/m1…

*bericht bewerkt door Yahoo op 11 feb 2019 19:41

From a galaxy far far away.............

ja 162w en 165w

Nicol op 11 feb 2019 19:16

Met 70 kg zou ik fijn voor de 162W gaan. De bovengenoemde Custom 165W is goed board maar wel beetje moeilijker en heeft geen neus en tailrocker.

Tukker(ik)

Er zijn niet veel wilde boards op de tweedehands markt. Denk dat 165w een mooie lengte voor m is. Zeker als hij van snelheid houd.

From a galaxy far far away.............

Maar is het dan niet verstandiger om een nieuw salomon board te kopen ipv een tweedehands? Of zijn die twee boarden niet met elkaar te vergelijken.

Ik weet dat een custom een erg goed board is. Die salomons ken ik niet.

From a galaxy far far away.............

Nog iets gevonden, forum jp walker 163 met burton mission bindingen, iemand hier een mening over?

Boven de 160 is in de meeste gevallen best pittig met maar 70kg en 4 weken ervaring. Wide wordt dan helemaal te gek…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hoezo pittig en wide hele maal te gek?
Elke x als ik het denk het te begrijpen… ik dacht juist dat door zijn lage gewicht hij een wat langer board nodig heeft?
Kwam ook nog deze tegen, maar die is dan ook te lang?
Rossignol krypto 163

De lengte van je board is afhankelijk van het gewicht. Hoe lichter hoe korter.
Een langer stijver board, zeker met camber vraagt goede techniek om lekker te kunnen rijden, uiteindelijk wel fijn als je hard op de piste wilt, maar met 4 weken ervaring schat ik dat je zoon dat niveau nog niet heeft. Daarom iets korter (wel passend bij het gewicht) en iets vergevingsgezinder door bijvoorbeeld flat, of camber icm met rocker.
Misschien ook even interessant om dit even te lezen:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 feb 2019 23:19

Hoezo pittig en wide hele maal te gek?
Elke x als ik het denk het te begrijpen… ik dacht juist dat door zijn lage gewicht hij een wat langer board nodig heeft?
Kwam ook nog deze tegen, maar die is dan ook te lang?
Rossignol krypto 163

Nicol op 11 feb 2019 23:14

Andersom, korter board past beter bij een laag gewicht :)

Ook interessant voor je: https://snowboardingprofiles.com/the-top-5-snowboards-for-be…. Staan interessante beginner-intermediate boards bij.

*bericht bewerkt door Niku op 11 feb 2019 23:20

Uiteraard langer en breder voor een zwaardere rijder. Niet andersom.

Een specifiek board heeft per lengte een gewichtsrange. (Opgegeven door de fabrikant) In dit geval zou ik zelfs adviseren aan de onderkant van de gewichtsrange te blijven. Boven de 160W gaan veel boardjes al richting de 85-100kg rijdersgewicht.

Waarschijnlijk wordt hij het gelukkigst op een 156w of 159w bij de meeste passende boardjes, maar dat is op de website van de fabrikant of op de maattabelsticker op het board te checken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dit is niet eens zo’n gekke set met 158W en Nidecker bindingen:
http://www.ekosport.nl/salomon-sight-19-nidecker-team-black-…

Ook nog even een review van de Salomon Sight:
http://www.angrysnowboarder.com/2018-salomon-sight-snowboard…

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 feb 2019 23:26

Die salomon is te zacht voor snelheid

From a galaxy far far away.............

Boven de 160 is in de meeste gevallen best pittig met maar 70kg en 4 weken ervaring. Wide wordt dan helemaal te gek…

Sneeuwbaard op 11 feb 2019 22:56

Een wide board kies je als je grotere voeten hebt. Ik zou iedereen boven maat 43 een wide board aanraden. Dan lig je tenminste niet gelijk op je bek mocht je eens per ongeluk een gesneden bocht maken.

Übung macht den meister!!!

Zelf heb ik maat 42 en een jones hovercraft. Die is ook erg wijd. Maar kan er geen nadeel aan ondervinden. Alleen maar voordelen van een breed board

From a galaxy far far away.............

Zelf heb ik maat 42 en een jones hovercraft. Die is ook erg wijd. Maar kan er geen nadeel aan ondervinden. Alleen maar voordelen van een breed board

Yahoo op 12 feb 2019 07:52

Is dan ook echt een topboardje he :).

Maar ik zou zeker 2dehands eens kijken, is altijd wel iets te vinden. Als we je budget weten kunnen we misschien gerichter kijken/advies geven.

Ik had gehoopt rond de 200/250 iets tweedehands te kopen

Plaats een reactie