Welk skigebied goed voor beginners Maart 2019?

Wij willen midden/eind maart een dag of 5 gaan skiën.
Wij zijn op zoek naar een skigebied voor beginners, omdat we weinig tot geen ervaring hebben met skiën. Wat raden jullie aan ook qua sneeuwzekerheid?

  • mogelijkheid tot nederlandse skileraren
  • sneeuwzekerheid in (eind) maart
  • relatief gemakkelijk gebied voor beginners
  • apre-ski niet noodzakelijk.

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Lisa

voorkeur voor een bepaald land? voorkeur voor de grote van een skigebied?

Hoe Hoger Hoe Beter

voorkeur voor een bepaald land? voorkeur voor de grote van een skigebied?

koenlam1 op 11 feb 2019 12:25

Nee, nog geen voorkeuren voor een bepaald land.
Eveneens geen voorkeur voor de grote van het skigebied, als er maar voldoende mogelijkheid is om te leren skiën.

Als je de Nederlandstalige skileraren niet als must hebt zijn skigebieden als Tignes-Val d'Isere, Les Menuires (bij ProsNeige tref je wel eens een Nederlandstalige leraar), Alpe d'Huez en La Plagne best geschikt. Zit je wel in een groot skigebied. Verder is La Rosière/Les Eucherts echt leuk.

Hallo Lisa,

Kijk hier eens:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/pillersee

Perfect voor beginners en sneeuw genoeg…ook in maart :-)

ik zou zelf naar bijvoorbeeld kappl gaan, een mooi en overzichtelijk gebied met Nederlandse skileraren. Ook kun je hier uitwijken naar andere skigebieden. tevens is hier meer dan genoeg sneeuw rond die periode.

Hoe Hoger Hoe Beter

Bramberg! leuk dorp, geen heftige apres ski maar wellicht niet al te sneeuwzeker. Wel prima piste's om te leren skiën.

Of Obertauern! https://www.wintersport.nl/skigebieden/obertauern

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Hallo Lisa,

Kijk hier eens:

https://www.wintersport.nl/skigebieden/pillersee

Perfect voor beginners en sneeuw genoeg…ook in maart :-)

JasperSki op 11 feb 2019 13:05

Leuk hoor, die Buchensteinwand, maar eind maart een gatenfestijn met slush en af een toe een ijsblok…
Om het te leren is wat steviger sneeuw prettig. De kans hierop is in de hoge gebieden gewoonweg wat groter. Obergurgl heeft ook vanuit het dal prima en harde pistes liggen in de ochtend. Obertauern, tsja, als ze daar nou eens fatsoenlijk konden prepareren…
Te overwegen in Oostenrijk: Obergurgl (evt. Sölden), Kuhtai, Ischgl, elke gletscher.

Zelf vind ik zachte sneeuw erg fijn, maar is domweg moeilijker om de eerste stappen van het skiën in te leren.

Om het te leren is wat steviger sneeuw prettig.

Zelf vind ik zachte sneeuw erg fijn, maar is domweg moeilijker om de eerste stappen van het skiën in te leren.

Bennie op 11 feb 2019 13:37

Zachte sneeuw is vergevingsgezinder, remt meer af en is zachter om op te vallen. Als beginner zou ik dus liever zachte sneeuw hebben. Pas als je de techniek verder gaat verfijnen, wil je harde sneeuw.

*bericht bewerkt door sterko op 11 feb 2019 14:56

Annoying skiers since 2003

@Sterko, ik denk dat wat @Bennie bedoelt is dat diepe verse sneeuw of sluch moeilijk zijn voor beginners.
Inderdaad is een ijzige plaat ook lastig.
Het fijnste is zachte, net geprepareerde piste of een geprepareerde piste met een paar centimeter verse poeder er op.
Als we dat konden kiezen…
@Lisa1234,
Wat ik dan zou aanraden, in Maart is de zon behoorlijk sterk, dus een gebied waar je hogerop (makkelijke pistes)kunt skien is fijn, en vooral een gebied met veel pistes op het Noorden gericht.

Let ook op dat niet elke piste van dezelfde kleur hetzelfde skiet. Kijk eens op Google Earth naar het gebied. Als het een steile berg is, dan kunnen er nog zoveel groene of blauwe pistes lopen, die zijn dan waarschijnlijk een stuk minder fijn, want als een soort bergweg in de helling gesneden. Het is veel beter als de berg zelf wat flauwer is en de pistes meer in de vallijn lopen, dat skiet meestal een stuk plezieriger.

*bericht bewerkt door Slim op 11 feb 2019 16:14

Ik zie hier een aantal Franse mega gebieden voorbij komen. Die liggen hoog en hebben goede sneeuw begin maart, echter heb je zoveel pistes helemaal niet nodig als je beginner bent. Ook komen er nog wat lage oostenrijkse gebieden voorbij die wellicht wat te laag liggen om nog goede sneeuw te hebben. Ik zou zeggen kijk bijvoorbeeld eens naar wat gebieden in de Maurienne Vallei zoals La Norma, Valfrejus of Val Cenis. Deze zijn in die periode gewoon heel schappelijk geprijst en hebben over het algemeen erg goede sneeuw.

Een ander, iets groter gebied wat echt aan te raden is voor beginners is Le Grand Domaine met de dorpen Valmorel en st Francois Longchamps. Voor st Francois heeft erg veel groene en blauwe pistes waar je je als beginner heerlijk kan uitleven. Ook hier kan je voor een erg schappelijk prijsniveau accomodaties vinden inclusief skipas. Al is het te adviseren om in Frankrijk met max 4 pers in een 6 pers appartement te gaan.

Alle boven genoemde gebieden liggen lekker hoog waardoor de sneeuw begin maart nog meer dan prima is.

Born to Ride

Fijn gebied is HochÖtz, aan het begin van het Ötztal.
Het gebied ligt hogerop, er is geen dalafdaling naar het dorp maar dat heb je als beginner ook niet per se nodig…
of er in maart Nederlandstalige leraren zijn weet ik niet, maar in die periode is het meestal zo rustig dat de skileraren alle tijd voor je hebben en alles rustig kunnen uitleggen. Dan hoeft taal geen barrière te zijn, toch?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie