accommodatie in buurt groot skigebied voor 4-5 families

Voor 2020 zijn wij aan het oriënteren om voor het eerst met 4 of 5 gezinnen te gaan skiën in de voorjaarsvakantie (carnavalsweek). Wij zoeken een middelgroot-groot skigebied. Ik denk bv aan Gerlos, Montafon of Flachau. Het zou ook in Frankrijk kunnen zijn maar daar ben ik niet erg bekend. Ook vind ik dan 1000 km de maximale afstand vanaf Rotterdam (je moet vaak nog een behoorlijk stuk binnendoor). Een optie is om een groot huis te huren of meerdere appartementen/kamers. Het is geen must om er eten bij te hebben maar ook die optie houd ik open. Het is vooral leuk om na het skiën een leuke apres ski te hebben en dat er in de accommodatie gelegenheid is om iets met elkaar te eten/drinken.

Wie heeft ervaring met het reizen met meerdere gezinnen en heeft goede tips voor accommodaties.

In Frankrijk heb je appartementen in vele soorten en maten. Ideaal voor een grote groep en zeer betaalbaar. Apres-Ski is in Frankrijk wel een stukje minder als in Oostenrijk. Hoewel bv. een Val Thorens zelf wel het een en ander heeft lijkt mij nog steeds niet de Oostenrijkse Apres-Ski.

Wijzelf zitten altijd in Les Menuires in een mooi en heel ruim appartement geschikt voor 10 personen.
Deze eigenaar heeft 3 appartementen op elkaar dus als je er op tijd bij bent kun je ook 2 appartementen boeken wat wij altijd doen. Maar daar is dus nul apres-ski vertier te beleven.

Voordeel is wel direct aan de piste en groot skigebied. Het is dus ook zelf koken en ik geloof niet dat jullie dat zoeken.

Chalet resort Montafon hebben we een huis kunnen huren met boven en onder een groot appartement (beiden 3 slaapkamers, 1 had nog een vide met bed). Als je ze aanschrijft, kunnen ze vast een voorstel doen.

Geen idee hoe groot het appartement van @elly3 is, maar dat zou eventueel ook een optie kunnen zijn? 4 of 5 gezinnen, hoeveel personen zijn dat precies?

Mr. Slow

@Quick ons appartement is dan helaas te klein twee drie gezinnen met max 11 personen. Het huis zelf is wel groot en heb totaal 26 bedden maar die zijn prive, zo kunnen wij het app altijd verhuren en er zelf ook heen als wij willen, of de kinderen en kleinkinderen.

Dienten Die Alte schule

Ik ben eens ooit in Königsleiten geweest met een groep vrienden en toen hadden we 3 appartementen onder één dak en er waren er nog 2 in hetzelfde huis. Naast de oefenweide en vlakbij de gondel. Wellicht is het iets voor jullie: https://www.ferienwohnung-koenigsleiten.com/
Wij zaten toen in Haus Erwin.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Niet direct aan de piste of de après-ski ski, maar wel met sauna en een grote gemeenschappelijke ruimte en keuken. 5/6 appartementen voor in totaal zo'n 40 personen. Edelweiss am See, nabij Thumersbach en Bruck, tegenover Zell am See. De skibus stopt voor de deur, maar met 10 autominuten ben je ook bij de Areitbahn. En als je de Navi volgt is Kaprun een kwartiertje. En als je wilt kan ik je een voorstel voor cateringservice doen.

Hoe groot is de groep?

Skichalets.nl heeft een paar grotere woningen op de site staan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In het dorp Samoëns(Fr.) gingen wij 5 jaar na mekaar met 'n groep van 20 tot 40 personen.
We huurden diverse chalets af, zéér leuk . Naam ben ik kwijt , ik zoek 't even op.
In het laatste jaar was 'n nieuw project bijna klaar dat we toen bezochten : iets met "Reines…
Ik laat 't nog weten.
Op 300 m van de lift en tegen 't authentiek dorp.

*bericht bewerkt door dan58 op 28 feb 2019 08:05

Born to run. B.S.

Les fermes de Samoëns

Domaine Reines de Pres

💪

Born to run. B.S.

Bedankt allemaal, de groep is nog niet definitief samengesteld :). Ik verwacht 15 tot maximaal 25 mensen. ik ga jullie tips eens even bekijken…

Zorg dat iedere familie een app heeft. Verschillende keren met meerdere families op pad geweest. Niet fijn als er iemand om 6 uur wakker is. Dan is het hele huis wakker.

Plaats een reactie