Weersvoorspelling warm...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

Ik heb een vraag aan iedereen die in dit gebied is geweest. Volgende week lopen de temperaturen best op en zelfs 's nachts komt de temperatuur waarschijnlijk niet onder het vriespunt (ook niet op de berg). Zullen de pistes dan nog wel begaanbaar zijn? En hoe zal de skiles van mijn kindje eruit zien? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Meestal vriest het 's nachts nog wel en zijn de pistes 's ochtends wel weer begaanbaar.
Hoor het graag.

Gr jootje

Maak je geen zorgen, er ligt dit jaar heel veel sneeuw. Hierdoor zit er dus heel veel koude "in het sneeuwdek". Een tijdje iets warmer weer zal echt niet voor groene of extreem zachte pistes gaan zorgen.

De lucht mag dan warm zijn, ze is ook droog. Dit zorgt voor weinig smelt.

Bla, bla, bla.

Ook al vriest het niet, als het snachts droog is en vooral als het helder is heb je `s ochtends gewoon weer goede pistes.
De kou die in de piste zit zorgt er dan voor dat de toplaag gewoon weer hard wordt.
Eerste lift omhoog en als het 's middags pap wordt lekker terrasje opzoeken!

Don`t eat yellow snow

Ik kijk er al naar uit de komende dagen. Eerste lift omhoog en als het pap is nog lekker een paar uurtjes doorgaan op het snowboard. Verse poeder is heerlijk, maar pap i.c.m. snowboard vind ik ook zalig… :D

Niet te veel op Bergfex kijken joh ;):
https://www.wintersport.nl/skigebieden/lofer/weersverwachtin…

En daarbij , wordt verdorie fantastisch weer, Traumwetter. Die pap zal zelfs ook nog wel heel erg meevallen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

That’s the spirit @Shane ;-) En als ze ergens wel niet bang hoeven te zijn voor sneeuw tekort dit jaar, dan is het Lofer wel ( https://www.wintersport.nl/skigebieden/lofer/sneeuwhoogte… )

Komt goed! Geen zorgen.Ook niet voor de lessen van de kinders.

Zoals gezegd, het sneeuwdek zelf is koud zat en de pistepreparatie is prima in Lofer. Het onderste deel van de dalafdaling kan zeker paperig worden, maar op de alm valt het meestal wel mee (behalve de zonnige Schwarzeck).

Nog maar 16 nachtjes slapen…

@jootje als ik hier op de website kijk zakken de temperaturen in de nacht nog flink onder het vriespunt. Zelf in het dal nog rond 0. De pistes vriezen dan heerlijjk op, zeker met de lage luchtvochtigheid. Beter weer en condities als dit kan je niet wensen.

Born to Ride

Niet te veel op Bergfex kijken joh ;):
https://www.wintersport.nl/skigebieden/lofer/weersverwachtin…

En daarbij , wordt verdorie fantastisch weer, Traumwetter. Die pap zal zelfs ook nog wel heel erg meevallen.

Shane op 13 feb 2019 08:56

Bergfex geeft inderdaad 13 graden in het dal van Dorfgastein komend weekend… We vermaken ons wel hoor, daar niet van… :p

Ik ben stikjaloers op iedereen die aankomende week gaat @Harm ;). Wat een weertje! Heel veel plezier.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben stikjaloers op iedereen die aankomende week gaat @Harm ;). Wat een weertje! Heel veel plezier.

Shane op 13 feb 2019 10:52

Al is het maar 3 piste dagen (donderdag heen, maandag retour), ik heb er zin an!!

Dank…

Ik heb er helemaal zin in.!! En ik ga mijn man geruststellen😊
Dank voor de reacties!

Plaats een reactie