Völkl Yumi (2018) 161cm dames

Wegens teveel ski's: zo goed als nieuwe dames all mountain ski’s Völkl Yumi. Ze zijn een week gebruikt en net gewaxt en geslepen. Lichtgewicht ski die gemakkelijk draait, maar stabiel en stevig is door de titanium banden. 84 mm onder de voet, dus geschikt voor zowel op de piste als wat bochtjes ernaast. Bindingen staan nu op 276 mm. Stuur me een berichtje voor meer foto's of info. Top skietjes!

Nieuwprijs incl. binding +/- €600,-. Vraagprijs: € 200,-

null

*bericht bewerkt door Simone1973 op 13 feb 2019 17:30

Tot hoe dicht bij elkaar kunnen de bindingen?

Ski you later!

Dag Tessa,

Er is nog behoorlijk wat ruimte. Ongeveer 20 mm naar voren en 15 mm naar achteren (achterbak). Ik heb zelf maat 23.5.

Groet,
Miranda

ik 21.5 dus dat is denk ik te ver. Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van bindingen.

Ski you later!

Dag Tessa,

En ik denken dat ik kleine voeten heb 😉. Hoeveel mm is jouw zoollengte (staat meestal aan de zijkant van je schoen)? Misschien past het wel hoor!

259 mm, ik weet te weinig van bindingen af om nou te zeggen van o ze passen. Weet iemand anders dit.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 14 feb 2019 17:18

Ski you later!

Ze staan nu op 276. De voorbak is vyast, neem ik aan. Voor 259 moet de achterbak 17mm naar voren. Dat houdt in dat het midden van je schoen 8,5mm (de helft van 17) naar voren schuift ten opzichte van de schoen waarvoor hij nu is afgesteld. Zeg afgerond 1cm. Je komt dus eigenlijk 1cm meer naar voren te staan. Dat heeft invloed op de ski-eigenschappen maar ik weet niet hoeveel. @rogier?

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 feb 2019 17:25

Bedankt voor de info, ben niet echt op zoek en het net helemaal het type. Ik ski echt alleen op de piste en ben een beginner.

Ski you later!

Ze staan nu op 276. De voorbak is vyast, neem ik aan. Voor 259 moet de achterbak 17mm naar voren. Dat houdt in dat het midden van je schoen 8,5mm (de helft van 17) naar voren schuift ten opzichte van de schoen waarvoor hij nu is afgesteld. Zeg afgerond 1cm. Je komt dus eigenlijk 1cm meer naar voren te staan. Dat heeft invloed op de ski-eigenschappen maar ik weet niet hoeveel. @rogier?

DrPhil op 14 feb 2019 17:23

Dat is de theorie, omdat echter niet elke skischoen gelijk is moet dit even gepast worden. Het midden is niet altijd gelijk… Hangt ook van gebruikte plasticdiktes af.
Een binding meer naar voren maakt de ski 'eenvoudiger' om te draaien, maar ook wat minder stabiel. Freestyle ski's hebben hun bindingen meer naar voor staan om eenvoudiger vormen te kunnen draaien. Enkele mms voel je vaak niet 1 cm kan wel een verschil maken. Ook plaatste sommige skimerken dames-skibindingen vanwege ander lichaamszwaarte punt de bindingen ietsjes naar voren.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie