Welk dorp in het Montafon?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Hallo, wie kan mijn advies geven: in maart willen wij graag een paar dagen gaan skien in Montafon. Wij zijn op zoek naar een dorp, waar na het skien ook nog wat te doen is. Dit hoeft geen vette apres ski te zijn, maar we houden wel van een kroeg waar je gezellig kunt zitten en een biertje kunt drinken. Welk dorp raad je dan aan? Accommodatietips zijn overigens ook welkom (verblijf met alleen volwassenen). Alvast dank voor een reactie.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:16

Zelf zitten we de laatste jaren in St. Gallenkirch. Ideaal vertrekpunt aangezien je van hier optimaal door het gebied kunt. Haus vilgrassa is een fijn appartement met optioneel ontbijt. Tevens ligt het vlak bij de 2 gondels. Qua apres ski is het altijd wel ergens gezellig. Langs het dalstation is n gezellige schirmbar en aan het einde van de dalafdaling kun je ook gezellig wat drinken.

Inderdaad Sankt Gallenkirch, kun je aan 2 kanten de berg op.
Wel wat te drinken en eten maar geen super dorp wat dat betreft.
Maar wel beste ligging.

St Gallenkirch heeft in ieder geval een gunstige ligging. In Schruns is ‘s avonds ook wel wat te doen qua gezelligheid

Gaschurn is ook prima.

MW Janssen

Gaschurn vind ik persoonlijk het gezelligste dorp. Paar leuke tentjes bij het dalstation en de kinderweide. St. Gallenkirch ligt heel gunstig maar heeft de uitstraling en gezelligheid van een inmens parkeerterrein. Letterlijk.

*bericht bewerkt door paolie op 14 feb 2019 00:19

Ik ben net een weekje terug van de wintersport in Montafon. Wij zaten in St. Gallenkirch. Maar als ik nu weer zou gaan zou ik voor Gaschurn gaan. Qua dorp straalt dat meer gezelligheid uit.

Wij zaten precies tussen de twee dorpjes in. Vlakbij Vermala, dan zit je bij de garfrescha bahn. Locatie was om te starten prima. De bus komt ieder kwartier. Je kan dan naar het dorp Gallenkirch, of Gaschurn. Dus eigenlijk zit je overal wel prima.

St. Gallenkirch is denk ik de beste uitvalsbasis voor het skiën, omdat je centraal in het gebied zit en een wat grotere kans dat de dalafdaling geopend is. Maar na het skiën is er niet heel veel te beleven.
Gaschurn daarentegen ligt minder centraal. Maar heeft dan wel een paar hele leuke apresski tenten.

Kwestie van prioriteiten stellen dus…

Ook net terug uit Montafon. Vorig jaar ook naast Hotel Vermala gezeten in Frühstückspension Kapantscha. Ligt prima, op loopafstand van het Garfrescha Bahn Talstation. Behoudens het barretje bij het Talstation is het een uitgestorven boel daar. (We waren er in een rustige periode.)
Dit jaar naar Gaschurn geweest. We verbleven er in Pension Christina. Bijna ski-in/ski-out, zo kort naast de piste. Gastvrij, heel schoon en niet duur. Gaschurn is volgens mij het meest mooie dorp in het Monafondal om te verblijven.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Vorig jaar in Chalet Resort Montafon in St. Gallenkirch gezeten. Top locatie, ook als je 's middags nog wat wilt drinken in de apres-ski. Fijne appartementen ook! 500m lopen naar de gondels, 10min rijden naar Gargellen en 15 min naar de Golm. Was ook in maart, toen was er nog genoeg vrij…

It's all about the turns duuuuuude!

Als je er dan toch bent, neem een keer de 1E naar Silbertal. De piste zelf is leuk is niet uitdagend, maar het uitzicht is wel tof. En het tweepersoonsliftje waar je uitkomt is briljant :D

Vorig jaar in Chalet Resort Montafon in St. Gallenkirch gezeten. Top locatie, ook als je 's middags nog wat wilt drinken in de apres-ski. Fijne appartementen ook! 500m lopen naar de gondels, 10min rijden naar Gargellen en 15 min naar de Golm. Was ook in maart, toen was er nog genoeg vrij…

Arjen5 op 14 feb 2019 09:06

Hele fijne appartementen daar inderdaad en lekker centraal. Après ski vond ik daar wel erg beperkt, maar je kan een drankje drinken. Gaschurn is qua dat betreft een stukje gezelliger.

Ik ga jaarlijks met een groepje vrienden een paar dagen naar Gaschurn. De andere dorpen ken ik minder goed.
In Gaschurn heb je een leuke aprés-ski tent onder aan de gondel en de Lammhutte halverwege de dalafdaling (deze hut is wel erg druk).
Verder is Heuboda in het dorp ook garantie voor vertier tot in de late uurtjes, rustig een biertje drinken is er daar niet bij, tenzij je om drie uur in de middag al binnen zit,

Plaats een reactie