SkiZolen - Custom met Correcties | Podoloog

Ik heb nu 2 x sidas custom zolen laten maken. 1tje door een bootfitter in Sint niklaas , Belgie en 1tje in Terneuzen bij de Skidome.

In Skidome heb ik dan maar nieuwe botten gekocht, maar die zolen blijven me problemen geven. Knieen doen zeer, voeten zakken door. 't gevoel aan de voet zit wel goed.
Echter, als ik m'n steunzolen draag van de podoloog is 't in algemeen beter, maar de voeten doen dan wat pijn na wat ski'n.

Bij de beide botten heb ik 't gevoel dat ik de botten goed moet aanspannen om de bot wat te voelen en te voelen dat ze me houden als ik naar voren leun. Maar krijg dan af en toe problemen bij m'n scheenbeen.

Ik vraag me nu af, bij wie kan ik terecht om de steunzolen toch te maken, met correctie dat ik geen problemen heb met mijn knieën.

Ik zoek dus eigenlijk een bootfitter die meteen ook podoloog is…

Ik heb een paar extra steunzolen laten maken bij de podoloog, speciaal voor in de skischoenen
Dat beviel mij het beste

When life gets too complicated.... SKI

Waarschijnlijk komt het doordat de sidas zooltje je voeten niet corrigeren en die andere wel (maar deze is waarschijnlijk dikker of je voet wordt meer omhoog geplaatst). Misschien kan je podoloog een dunnere zool maken. En anders zal je misschien nieuwe schoenen kunnen nemen.

From a galaxy far far away.............

Bij de beide botten heb ik 't gevoel dat ik de botten goed moet aanspannen om de bot wat te voelen en te voelen dat ze me houden als ik naar voren leun. Maar krijg dan af en toe problemen bij m'n scheenbeen.

kriebb op 14 feb 2019 11:34

Te grote schoenen misschien?

https://www.arenasport.be/service/bootfitting/

Misschien dat de 3d geprinte zolen voor jou de oplossing bieden?

*bericht bewerkt door Pieter1990 op 14 feb 2019 22:29

Ga eens met je sidas zooltjes bij szone in lokeren of sportina in erpe mere…
Bij beide heel goede ervaringingen ivm zooltjes maken en aanpassen…

Ga eens met je sidas zooltjes bij szone in lokeren of sportina in erpe mere…
Bij beide heel goede ervaringingen ivm zooltjes maken en aanpassen…

Dat heeft geen zin. Sidas of 3D zooltjes corrigeren je voet niet.

From a galaxy far far away.............

*bericht bewerkt door Yahoo op 15 feb 2019 00:37

From a galaxy far far away.............

Ik zou eerder naar een podoloog gaan en specifiek vragen om zooltjes in jouw skischoenen. Deze corrigeren namelijk wel je stand in tegenstelling tot die bootfitter zooltjes. Als je dan nog problemen hebt, zoek dan een bootfitter die jouw (door de podoloog aangemeten) zooltjes gebruikt.

*bericht bewerkt door dokteruk op 15 feb 2019 06:40

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

https://www.bootfitter.nl/

Alex op 14 feb 2019 11:39

Deze jongens zijn beide sportpodoloog. Mijn ervaring is goed bij ze. Ik had wat kleine klachten en die zijn feilloos verholpen.
Ik zou ze bellen voor een afspraak om vantevoren zaken te bespreken.

Plaats een reactie