Leysin (ch)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leysin

Wie van jullie heeft ervaring met wintersport in leysin in de voorjaarsvakantie in relatie tot drukte? Lijkt/schijnt voorkeursgebiec van de Belgen te zijn?

Intersoc heeft daar een groot hotel, dus er zijn relatief gezien veel Belgen te vinden op de piste. Verder herinner ik me vooral veel Engelse jongeren.

Het gebied zelf is vrij klein, maar mooi. Een deel van het skigebied ligt boven in een kom, wat het heel overzichtelijk maakt en een voordeel is voor gezinnen met jongere kinderen.

De dalafdaling kan er wat spannend bijliggen aan het eind van de dag, maar je kan voor zover ik het me herinner in het middenstation van de stoeltjeslift naar beneden instappen (ski's worden uitgedaan en in houders aan de zijkant van de stoeltjes meegenomen) om het onderste (lastige) deel te vermijden.

Als het niet groot moet zijn vind ik het het overwegen waard.

Mooi gebied hoor! Drukte zal relatief wel meevallen denk ik. Hoewel het liftennetwerk niet het meest moderne is.

*bericht bewerkt door Quick op 17 feb 2019 13:24

Mr. Slow

De Belgische krokusvakantie valt pas van 4-10 maart dus qua drukte/ last van België zal het wel meevallen. Toen ik hier vorig jaar in april was, was het zelfs bijna geen volk. Vaak het gevoel gehad alleen te skiën.

Verder is het een fantastisch gezinsgebiedje en super overzichtelijk.

Als ik me niet vergis is er boven ook een mooi draaiend (op haar eigen as) restaurant,leuk voor de kids, prachtige vergezichten.
Een 3-tal keer geweest met Intersoc maar dan wel in de zomer.

Born to run. B.S.

Ik ben er een paar jaar geleden geweest voor een weekend-short-ski. Dit was al best laat in het seizoen. Drukte was toen totaal geen issue, van de nationaliteiten kan ik me niets meer herinneren.
Het is idd een leuk gebied(je). Wel zijn het voornamelijk zuidhellingen, die daardoor 's middags snel papperig kunnen worden. Het skiën gaat zich dan concentreren bij stoeltjeslift 2L, die ontsluit namelijk een noordhelling. Daar kan het dan wel druk worden.
@dan58 Prachtige vergezichten idd, van het meer van Genève tot aan de Jungfrau. En als je bij Les Fers in de zon gaat zitten sta je nooit meer op…

[…] En als je bij Les Fers in de zon gaat zitten sta je nooit meer op…

Tjeerd69 op 17 feb 2019 15:53

Haha, weet ik wat ik moet mijden als ik er eens kom!

Mr. Slow

Onze voorjaarsvakantie is gelijk met de Belgen:(

Plaats een reactie