Fischer f19ti welke lengte

De F19 is een lekker sportieve ski maar niet bepaald high performance. Ding skiet supermakkelijk en is niet heel stijf of zwaar. Niet te vergelijken met bvb een Head ispeed Pro o.i.d.

Ben het wel eens dat de lengtes wel iets korter mogen maar is ook kwestie van smaak.

De F19 is een lekker sportieve ski maar niet bepaald high performance.

elisabeth101 op 18 feb 2019 23:20

Nee, daarom geeft Fischer hem zelf op van level 7 tot en met 10. En is hij door worldskitest getest in de categorie High Performance.

Wellicht off-topic maar kan iemand mij vertellen waarom een zwaardere skiër volgens sommigen een langere ski zou moeten nemen? Ben daar wel benieuwd naar! Ik dacht dat het enige wat veranderde de radius was.

*bericht bewerkt door Quick op 18 feb 2019 23:41

Mr. Slow

De F19 is een lekker sportieve ski maar niet bepaald high performance.

elisabeth101 op 18 feb 2019 23:20

Nee, daarom geeft Fischer hem zelf op van level 7 tot en met 10. En is hij door worldskitest getest in de categorie High Performance.

DrPhil op 18 feb 2019 23:31

Tsja jij relateert alles aan cijfers en testen van anderen. Ik relateer het aan hoe ie skiet in vergelijking met echte high performance ski's. Dan is het maar een braaf ding. Heel geschikt voor een gevorderde skier zoals TS.

Raceski”s, bedoel je?

Wellicht off-topic maar kan iemand mij vertellen waarom een zwaardere skiër volgens sommigen een langere ski zou moeten nemen? Ben daar wel benieuwd naar! Ik dacht dat het enige wat veranderde de radius was.

Quick op 18 feb 2019 23:40

Ik zou zelf niet zo snel langer adviseren. Wel stijver voor een zwaardere skier. In theorie heb je met een langere ski iets meer stabiliteit.

Raceski”s, bedoel je?

DrPhil op 19 feb 2019 00:30

Ja onder andere. Ik noemde al een ispeed pro of een fischer curv cb. Stijf en niet vergevibgsgezind. Wil je daar lekker op skien dan moet je echt wel wat kunnen. En dan daarboven zitten nog de fis latten. Maar goed het zit m hier met name in de interpretatie van high performance denk ik.

Ik zei het al, we gaan ze nog missen, die progressors 😉

Maar goed het zit m hier met name in de interpretatie van high performance denk ik.

elisabeth101 op 19 feb 2019 00:47

Alle skitesten hanteren dezelfde indeling: allround (F18), high performance (F19) en Race (RC4). Daar is volgens mij weinig onduidelijk aan.

Ikzelf (190cm, 78kg), heb na lang wikken en wegen ook voor de F19 gekozen in 177cm.
Kan ze wel pas voor het eerst testen binnen 3 weken.

Binnenkort skiet heel het forum rond op F19's…

Mr. Slow

@Quick …wordt makkelijk voor @GiGi 😎

Born to run. B.S.

Mensen allemaal bedankt voor de reactie,s en tips , conclusie ben er nog niet uit zucht… haha

Mensen allemaal bedankt voor de reactie,s en tips , conclusie ben er nog niet uit zucht… haha

Lukkie76 op 19 feb 2019 22:43

@Lukkie76. Kwam deze post weer tegen. Ben benieuwd waar nu uiteindelijk de keuze op is gevallen?
Er vanuit gaande dat de discussie niet té verwarrend is geweest ;-)

...ski-addict...

Het is uiteindelijk een andere ski geworden , de Salomon XDR 80 Ti…

Hoe hij bevalt weet ik nog niet wachten op volgend seizoen …

@GiGi:
je gaf een tijdje terug het volgende aan: Alle F19 modellen zijn technisch identiek.

Zelf wil ik de nu de Fischer Progressor F19 kopen 182 cm.
Ik ben 1.95 en 95 kilo + een niveau 7 skiër.

Ik word alleen niet wijs uit de verschillende F19 versies. Is hier enkel het verschil in design/kleur?
Bijvoorbeeld:

  1. dit is een Fischer F19 rt: https://www.eurofun.nl/nl/fischer-progressor-f19-rt-ski-2019…
  2. dit is een Fischer F19 ti: https://www.snowinn.com/ski-winkel/fischer-progressor-f19-ti…

Dit zijn dus identiek dezelfde skies met ieder een ander design?
Tips rondom de Fischer F19 zijn altijd van harte welkom.

Alvast dank voor de hulp!

Het betreft dezelfde ski, alleen is bij de een het Titanal benoemd (ti) en bij de ander de binding (racetrack; rt).

Wanneer ik even een snelle scan doe zie ik dat de bindingen wel verschillend zijn:
RS 11 Powerrail
&
RSX 12 GripWalk

die Ti aanduiding staat bij geen enkele F19 in 'zwarte design'. Misschien heeft deze dan die titanal core niet?
De groen witte variant heeft dit overal erbij staan.

kan het ook modeljaar verschillen zijn?
Verder hebben ze dus een totaal ander design.

*bericht bewerkt door Philippe9 op 09 sep 2019 13:59

Alle latten zijn hetzelfde. Het verschil zit inderdaad in de binding. Die 12 GW kan Gripwalk schoenen aan, de 11 binding niet, zeg ik uit mijn hoofd. Dus als je GripWalk schoenen hebt, is dat iets om op te letten.

Nope, ik heb geen GripWalk schoen.

Ik vind persoonlijk de zwarte versie een stuk mooier dan de wit/groene versie.
En bij Eurofun hebben ze deze incl de RSX 12 gripwalk binding. Win - win, want wie weet heb ik over een paar jaar nieuwe skischoenen…

Bedankt voor de input.

@Philippe9

De groene is de F19 van 2019 en de zwarte is het model 2018. Heb ze even samen in huis gehad en er is 0,0 verschil te merken tussen die versies. De F19 is altijd metaal core, voor carbon of woodcore heb je de F18, 17, 16.

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/fischer/fischer-progre…

Verzenden ze ook naar Nederland. Staat er niet bij toch?
en wat bedoelen ze hier (zie onderstaand) mee?

"ACHTUNG!! WIR NEHMEM JEDOCH KEINE BINDUNGSEINSTELLUNG VOR! Bitte beachten Sie, dass die Bindungseinstellung und die Bindungsvorspannung vor dem ersten Gebrauch noch durch ein Skisportfachgeschäft vorgenommen werden muss. "

Ski’s zijn toch klaar voor gebruik na aanschaf en binding erop laten zetten op de juiste ski schoen maat?

@knarf74 Met BINDUNGSEINSTELLUNG bedoelen ze dat ze de DIN-waardes van de binding (hoe snel hij uitschiet nadat er krachten op komen) niet instellen. Dat moet je dus nog zelf (laten) doen. Wel kunnen ze de bindingen monteren, d.w.z. boren en plaatsen.

En ze verzenden wel degelijk naar NL.

*bericht bewerkt door Quick op 18 sep 2019 16:16

Mr. Slow

Achteraf de verkeerde keus gemaakt , heb de XDR 80ti van 1,82 nu 4 dagen geprobeerd maar heb er toch wel spijt van niet mijn ski . Vergeleken met mijn oude motive 80 gaat hij lang niet zo fijn op de kant … ook wat onstabiel in de voorkant maar dat kan natuurlijk ook aan mijn techniek of toch de lengte van de ski,s liggen , misschien was een maatje korter beter geweest voor mijn 😳 Dus nu toch maar kijken naar wat anders , deze maar in de verkoop . Heb hem op het forum marktplaats gezet …

*bericht bewerkt door Lukkie76 op 05 feb 2020 10:42

Dat verbaast me eerlijkgezegd niet. Wat je omschrijft klopt wel. Korter maakt m niet beter in jouw geval.

Als je de kans hebt kun je beter eens wat gaan testen in zoetermeer. Zo zonde als je weer een miskoop begaat.

Idd echter woon ik net op de verkeerde plaats in het land, in het noorden dus Zoetermeer is voor mij niet naast de deur helaas . Wijze les idd maar ik raak ze wel weer kwijt . Het is jammer …

maar eh, je test een F19, bent er bijzonder gelukkig mee en dan koop je wat anders (zonder geprobeerd te hebben) en zit nu dus met een lat die voor jou een achteruitgang is ipv een verbetering?

Klinkt niet heel handig eigenlijk, zonde. Nou ja, al doende leert men ;)

Edwin van Riel

maar eh, je test een F19, bent er bijzonder gelukkig mee en dan koop je wat anders (zonder geprobeerd te hebben) en zit nu dus met een lat die voor jou een achteruitgang is ipv een verbetering?

Klinkt niet heel handig eigenlijk, zonde. Nou ja, al doende leert men ;)

evr66 op 5 feb 2020 11:02

Even terug lezen , ik overwoog een f19 te kopen maar heb uiteindelijk de xdr gekocht . Ook de f19 heb ik niet getest… Heb alleen ervaring met de motive 80 …

*bericht bewerkt door Lukkie76 op 05 feb 2020 11:15

Zou je nog eens kunnen specificeren wat je zoekt in een ski? Wil best nog even meedenken.

maar eh, je test een F19, bent er bijzonder gelukkig mee en dan koop je wat anders (zonder geprobeerd te hebben) en zit nu dus met een lat die voor jou een achteruitgang is ipv een verbetering?

Klinkt niet heel handig eigenlijk, zonde. Nou ja, al doende leert men ;)

evr66 op 5 feb 2020 11:02

Even terug lezen , ik overwoog een f19 te kopen maar heb uiteindelijk de xdr gekocht . Ook de f19 heb ik niet getest… Heb alleen ervaring met de motive 80 …

Lukkie76 op 5 feb 2020 11:14

Ah, zie het, dat was een andere luuk of luukie of lukkie die ze getest had, sorry ;)

Edwin van Riel

Zoek een ski , voor middel lange tot korte bochten , maar die ook goed door wat verspoort terrein gaat . Ik ben 181 en weeg ca 81 kg .

Plaats een reactie