Bindingen afstellen

Tussen de wintersportvakanties door mijn bindingen losgezet op mijn ski’s. Nu terug willen instellen maar vooraan draait alles zot (moer draait door). Achteraan wel alles terug kunnen instellen.
Heeft iemand een reden/oplossing hiervoor?

Ai, dat klinkt als kapot. Maar bij sommige bindingen zijn er wel trucjes. Welke binding is het? Als je dat niet weet. Een foto?

Langs een vakman, laat die er naar kijken.

Click. Click. Peace

Elan elx

Elan elx

Brambo op 18 feb 2019 20:50

Bij deze ken ik helaas geen trucje en heb ik het zelf nog nooit meegemaakt. Even langs een winkel dus…

Click. Click. Peace

Draaien ze bij beidde bindingen door dan? Niet dat ik een oplossing heb, maar dat is wel opvallend dan. En niet eerder gehoord of gezien.

Beide latten vooraan. Achteraan perfect afstelbaar. Bouten lijken losgekomen te zijn

Ben bang dat je ze té ver losgedraaid hebt. Toch wel raar dat dit kan.
Even langs een vakman dus.

Misschien in het verlengde hiervan, waarom zou je dit losdraaien?

Tijd voor een uitpakparty?!

@gaston: veer ontlasten zodat het spul kamer mee gaat? Kan me er iets bij voorstellen maar heb dit ook nooit gedaan en ken ook niemand die dit doet

Edwin van Riel

*kamer=langer

Edwin van Riel

toevallig in Hinterglemm
?

echte mannen lopen naar boven,

Misschien in het verlengde hiervan, waarom zou je dit losdraaien?

Gaston op 19 feb 2019 18:41

Veer zou dan langer meegaan was me gezegd.
Deze morgen binnengestoken bij vakman. Hopelijk goed nieuws

Gewoon afblijven. die veer overleeft ons allemaal nog. mocht ie in de loop der tijd iets slapper worden, wordt dit wel gecorrigeerd bij het nalopen van de afstelling. Moet je dit wel af en toe doen natuurlijk ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie