Val Thorens bij week van Nieuwjaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dag allemaal,

Iemand ervaring met de week van Nieuwjaar in Val Thorens?

Is het dan kouder dan bij bv. krokus of goed te doen?

Druk?

Bedankt alvast voor de reacties,
Fre

Is niet echt iets zinnigs over te zeggen, maar de zon staat met Nieuwjaar wel een stuk lager natuurlijk. Het is de drukste week van het seizoen, maar gelukkig heeft Val Thorens een goed liftennetwerk.

Mr. Slow

Gemiddeld gezien is het met nieuwjaar kouder dan in maart.
Nadeel van val Thorens is dat bijna alle pistes onbeschut boven de boomgrens liggen, waardoor ik met mijn gezin met jonge kinderen dit gebied niet wil doen met nieuwjaar.

Glide on!

Qua drukte is het wel druk, maar de drukte wordt goed verspreid. Les Menuires en de Code Brune lift terug naar Val Thorens zijn de grootste bottlenecks.

Nu twee keer de week van nieuwjaar daar geweest (anders altijd later in het seizoen). Beide keren top. Dit jaar veel sneeuw, prachtig weer, bijna alle pistes van 3 vallees geopend. Vorig jaar bergen (te veel) sneeuw en alsnog een heerlijke week gehad.
Prachtig vuurwerk met oud en nieuw!

Drukte is in VT / 3V volgens mij nooit echt een probleem. Misschien alleen om de gondel naar Cime de Caron te nemen.

Ik ben er veel vaker in half januari geweest en dan is het soms echt koud. -22, -26 graden. Voor mij heerlijk, er is dan niemand op de piste.

Bedankt voor de reacties!

Plaats een reactie