Aankoopadvies niveau 7-

Beste allemaal,

Ik ben 32 jaar, 1.71mtr lang, 72kg, en qua niveau zit ik rond de 7, maar aspecten uit 8 voelen ook goed. Ik heb ongeveer 20 jaar ervaring. In mijn jongere jaren was ik echt gericht op snelheid; met een GPS zo hard mogelijk gaan, achteraf nogal onverantwoord op die ski's.
Nu ben ik wat ouder, inmiddels vader, en daarmee ben ik ook wat behoudender. Mijn vriendin gaat nu ook een paar jaar mee, maar die skiet dus een stuk rustiger. Ik houd van carven op snelheid, veelal op de piste. Wat stukjes poeder naast de piste neem ik ook graag mee, maar de tijd dat ik een uur ging lopen om een maagdelijke afdaling te maken die ligt toch wel achter me. Als ik een ochtendje alleen ga skiën, dan ski ik een stuk sportiever dan als ik met vriendin (en later kind) ga skiën, dat zal meer "sukkelen" zijn.

Ik ski nu nog altijd op de ski's waar ik al jáááren op ski, volgens mij een van de eerste carve-skis, die echt heel flexibel is in vergelijking met de ski's die ik "gevoeld" heb in de winkel. In die zin denk ik dat er heel wat te verbeteren valt. Mijn budget ligt ongeveer rond de € 400,-.

Bij een outdoorwinkel werd mij de Elan Amphibio 14 uit 2017 aangeboden van € 599,- voor € 420,- Hierover lees ik goede verhalen, maar ook veel reacties van mensen die zeggen dat er wellicht aantrekkelijker alternatieven zijn.

Ook lees ik veel over een week testen, of naar de indoor-banen om te testen etc. Ik ben echter niet fanatiek genoeg om af te reizen naar een indoor-baan, en daar een dag te gaan testen. Bovendien ben ik wellicht niet zo'n fijnproever, maar meer het type dat ook élke auto wel lekker vindt rijden. Toch wil ik weloverwogen mijn geld uitgeven, en daarom plaats ik dit bericht.

Voordat ik het advies van de verkoper/adviseur volg, slaap ik rustiger als ik mijn situatie hier ook nog even heb voorgelegd.

Is er iemand die zijn licht over mijn situatie kan laten schijnen?
Ook hoor ik graag welke lengte jullie zouden adviseren.