advies snowboard

hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een klein beetje advies voor mijn volgende snowboard
board nu 5 jaar ben begonnen op een standaard camber snowboardje ik heb sinds 3 jaar een bataleon evil twin 153.
alleen zou ik wat meer willen doen met butters en flat ground tricks en ik vind dit board te stug.
ik ben 1.78 en weeg 66-68 kg.

nou gaat mijn voorkeur uit naar een gnu space case maar die zijn veel al in 156 te koop( is misschien te lang voor mij)

alvast bedankt,

Mike

Je kan vooral naar boards kijken met een flex rating van 3 a 4. Bv de Libtech skate banana of de Bataleon Global warmer komen in mijn gedachte. Houd er wel rekening mee dat je hiermee geen bochten gaat carven, is echt bedoeld voor te spelen

Boardjes met triple base layer erin zijn ideaal voor butters en presses. Ik heb een lobster sender, daarbij is je nose en tail een soort lepel. Hier door is het bijna onmogelijk om je edge te pakken en is het board erg vergevend. Carven gaat ook prima, het is geen noodle waar je op staat. Flex is 5 of 6 geloof ik.

Libtech, batalon hebben deze techniek ook in hun boarden zitten geloof ik

Even een paar vraagjes:

Hoe bevalt de evil twin verder? Alleen 'problemen' met de tricks?
Lukt het butteren etc. nu bijna helemaal niet, of gaat het gewoon wat moeizaam? Wat voor bindingen staan er op de evil twin?
Heb je al eens een ander (freestyle)board gereden waar het wel makkelijk op ging?
Wat is je rijstijl? De hele week strakke bochten knallen en af en toe een butter, of de hele week wat rondjes draaien op de piste en/of het park?
Overwogen om er een tweede board naast te nemen?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

De evil-twin is nou niet bepaald een stijf board (5). De space case is ook 5, zal dus geen beste keuze zijn vrees ik maar is wel kleiner te krijgen. Heb zelf een keer op de 151 gestaan.

Als je het pressen onder de knie wilt krijgen, is een 2e board (noodle) zo gek nog niet. Zo leer je de skills om later op je Evil Twin ook te kunnen. Ook op een stijf board kan je jibben.

Om te leren jibben is flex 3 zeer lekker (vaak de street/park categorie). Maar zoals gezegd zal je er zo doorheen trappen op snelheid en verwacht niet veel response en rebound, dus eerder leuk voor erbij.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Even een paar vraagjes:

Hoe bevalt de evil twin verder? Alleen 'problemen' met de tricks?
Lukt het butteren etc. nu bijna helemaal niet, of gaat het gewoon wat moeizaam? Wat voor bindingen staan er op de evil twin?
Heb je al eens een ander (freestyle)board gereden waar het wel makkelijk op ging?
Wat is je rijstijl? De hele week strakke bochten knallen en af en toe een butter, of de hele week wat rondjes draaien op de piste en/of het park?
Overwogen om er een tweede board naast te nemen?

Sneeuwbaard op 21 feb 2019 17:40

De evil twin is een goed board alleen de voorspanning vind ik vrij hoog waardoor ik bijna niet kan butteren.
voor switch, kleine jumps, sidehits en 180's is het een geweldig board. Snelheid zit er ook in.
Mijn rijstijl is geen piste knaller. ik knal niet vol gas naar beneden beetje heuveltjes pakken 180 draaien en dan switch naar beneden is geen probleem. en ten tweede als ik vol gas naar beneden ga ben ik mn vrienden kwijt:P.

Ik heb een ander board geprobeerd GNU headspace deze butterde veel makelijker en je voelde het board door de rocker ook echt in het midden buigen zonder al te veel moeite. de rede dat ik een Space case aan kaart is omdat ik de headspace bij 50-60 km/p uur niet heel stabiel vond. mijn huidige board heb ik al paar jaar en heeft hier en daar veel beschadigingen

huidige setup:
Board:Bataleon evil twin (2013)
Bindingen: Ride revolt (2018)
Schoenen: Deeluxe Id6.2 PF(2018)

Rome artifact rocker zou je eens kunnen proberen. Echt een noodle en heel makkelijk te butteren. Zou hem niet voor dagelijks piste gebruik aanraden, maar voor butteren fantastisch.

Het klinkt alsof je erg gelukkig gaat worden op een board met rocker tussen de voeten en flat of camber richting de uiteinden, zoals bijvoorbeeld de C2…-profielen uit de Mervin-fabriek (Gnu, Lib-tech). Welke precies is dan een kwestie van smaak.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Je kan vooral naar boards kijken met een flex rating van 3 a 4. Bv de Libtech skate banana of de Bataleon Global warmer komen in mijn gedachte. Houd er wel rekening mee dat je hiermee geen bochten gaat carven, is echt bedoeld voor te spelen

Sidinic op 21 feb 2019 09:29

Act snowboarding : https://www.gearscore.nl/lib-tech/sk8-banana-btx/2019/test-a…

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

Testen, testen en nog eens testen.

Hoi Kiyamizio,

Zoals al gezegd door anderen, indien mogelijk zo veel mogelijk boardjes proberen.
Naar aanleiding van je rijstijl zou je zeker een kortere lengte kunnen overwegen. Ik heb zelf bv. 2x het zelfde board in 159 en 162 maar qua flex voelen ze heel anders aan, echt een groot verschil.
Zoals eerder ook al gezegd boards met een ander profiel reageren ook heel anders. zo kan een board wat omschreven word al 6 met camber stugger aanvoelen dan een board met flex 6 en rocker tussen de bindingen.
Vaak is het ook een questie van je board leren kennen en oefenen. Met elk board kun je een butter voor elkaar krijgen. Ga opzoek naar de flexpunten van je board ga er ook eens (rustig) overheen. Dan leer je hoever je je gewicht over je board kan brengen.

Boards waar je naar zou kunnen kijken:
Arbor draft
Bataleon Disaster/GW/ Wallie
Nitro T1
GNU space case*(korter)
Lib-tech skate banana / box scratcher
capita scotty stevens / ultrafear

Succes,
Grt Wouter

@Blokkie - SDT Boardteam

Plaats een reactie