Gezocht: beginner ski

Na jaren snowboarden wil ik het skiën weer oppakken. Volgend jaar met het hele gezin op pad en aangezien de kinderen ook gaan skiën, wil ik het ook weer oppakken:)

Ben nu 41 en heb voor het eerst geskied toen ik 7 was, daarna nog twee keer een kleine week, met als laatste keer op m'n 13e. Kortom, begin weer onderaan de ladder en ga half maart wat lessen nemen in Oostenrijk.

Nu zoek ik een leuke tweede hands ski die past bij mijn niveau. Wat zou een juiste lengte zijn? Zat zelf te denken aan +/- 1.70m.

Als iemand nog een setje heeft staan, dan hoor ik het graag. Ook als je niets hebt staan, maar een goede tip hebt hoor ik het graag. Kan ik Marktplaats gaan afstruinen.

Niveau: beginner
Lengte: 1.82 m
Gewicht: 91 kg
Budget: rond de €100

Waxen en slijpen kan ik zelf.

*bericht bewerkt door Balboa op 21 feb 2019 11:24

waarom niet huren?

je begeeft je op een gebied met veel vraagtekens; hoe goed ben je nu? hoe snel ga je het oppakken als je gaat lessen? welke ski past nu bij je? is die ski volgend seizoen ook nog toereikend of ben je dan al toe aan een andere ski?

Bij huur ben je nu iets goedkoper uit, ski kan je omwisselen als hij je niet bevalt, etc etc

waarom niet huren?

je begeeft je op een gebied met veel vraagtekens; hoe goed ben je nu? hoe snel ga je het oppakken als je gaat lessen? welke ski past nu bij je? is die ski volgend seizoen ook nog toereikend of ben je dan al toe aan een andere ski?

Bij huur ben je nu iets goedkoper uit, ski kan je omwisselen als hij je niet bevalt, etc etc

Nemrah op 21 feb 2019 11:35

Klopt, huren is ook zeker een serieuze optie, maar naast het feit dat ik het altijd wel leuk vind om zelf spullen te hebben denk ik niet dat ik in 2 a 3 weken de max van een ski ga vinden:) Dan is een 2e hands setje al snel goedkoper dan huren denk ik.

Als je niet wil huren, kijk of bel eens met Crossdock in Nieuwegein. Die verkopen voormalige verhuurski's. Iets duurder maar geen troep en dus ook geen miskoop. Bovendien zijn die skis en bindingen gecontroleerd (kost je anders 10€ of je knieen). Trouwens ook handig voor schoenen voor kinderen (koop een setje en je kinderen geven ze wel door).

Maar vooral vanwege het advies. Ik vermoed dat je het best eens snel zou kunnen oppikken. Dan weet je waarschijnlijk ook wat je (volgend jaar) wil. Het smalle(re) pistewerk voor mooie carvebochtjes of juist wat breder voor poeder, springen en zijpaden. Bedoel maar: denk dat ze je daar wel iets kunnen adviseren waar je volgend jaar (en de jaren daarna) ook nog lol van hebt. Als je gaat huren zou ik ook je voorkeur doorgeven anders krijg je (met jouw postuur en als beginner) brede, lome latten waarvan je zeker weet dat je die nooit meer wil.

*bericht bewerkt door Sndr op 21 feb 2019 13:02

Goedemiddag, ik heb een Dynastar Speed Course 177cm te koop.
Ski is uit modeljaar 2013. Zeer handelbaar, ik verwacht dat je als (her) beginner ook veel aan de ski hebt.
Is een pisteski waar je lekker je bochten op draait. Zijn 2 weken geleden geslepen, gewaxed en binding gecontroleerd.
Staat op Marktplaats. Prijstechnisch komen we er vast wel uit.

Goedemiddag, ik heb een Dynastar Speed Course 177cm te koop.
Ski is uit modeljaar 2013. Zeer handelbaar, ik verwacht dat je als (her) beginner ook veel aan de ski hebt.
Is een pisteski waar je lekker je bochten op draait. Zijn 2 weken geleden geslepen, gewaxed en binding gecontroleerd.
Staat op Marktplaats. Prijstechnisch komen we er vast wel uit.

Ik zou zeker huren. Beginners ski’s ontgroei je namelijk in een mum van tijd en is daardoor dus een waste of euro’s. Tenzij je deze ski’s na 1 of 2 jaar kan doorgeven.
Mocht je toch aanschaffen overwegen, dan maakt het geen bal uit welk merk en type. Dit zijn namelijk allemaal erg soepele ski’s en kijken verdacht veel op elkaar. Er worden eigenlijk geen slechte ski’s meer gemaakt vandaag de dag.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie