Geschiedenis van skigebied Serfaus - Fiss - Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

https://www.serfaus-fiss-ladis.at/blog/de/berge-erleben/lift…

Interessant artikel met veel leuke foto’s over de ontwikkeling van het skigebied Serfaus-Fiss-Ladis tot 1969.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 03 dec 2020 10:10

Mooi stukje met prachtige oude beelden uit dit gebied. Ik kom er sinds '84/'85 en blijf me ieder jaar verbazen hoe het gebied en de dorpen groeien.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Doet ook een beetje pijn om te zien…mijn grootouders kwamen in de jaren '50 al in Serfaus. In de zomer en de winter. En de vierde generatie leert hier ook al skien. Ik vind het dubbel. Enerzijds ben ik blij dat er comfortabele liften zijn en een goede skischool en dat er zomers voor kinderen van alles te doen is; anderzijds vind ik het ook doodzonde dat er zo'n mega-industrie van gemaakt is. Dat zie je in de zomer al helemaal. De Moseralm is echt verprutst. Hog see is mooi gemaakt, maar als ik bedenk hoe prachtig het daar vroeger was…Om maar niet te spreken van de bossen die hebben moeten wijken voor de liften bij de Beutelkopf (als je bij Leite wirt omhoog gaat). Wij komen er nog steeds met de kerst om te skien en af en toe in de zomer. Het heeft absoluut schitterende kanten. Maar ik denk wel dat ze heel goed moeten nadenken over eventuele volgende stappen. De lift naar See lijkt mij bijvoorbeeld een onzalig plan.

Victorine

Plaats een reactie