Makkelijke ski afdaling

Na 4 jaar Nauders Schoneben wil ik naar een ander skigebied in Oostenrijk.
Wel met een makkelijke dal afdaling
Wie weet nog een leuk gebied met een mooie blauwe makkelijke dal afdaling?

Silvretta Montafon
dalafdaling naar St Gallenkirch is makkelijk
dalafdaling van Golm is ook makkelijk
dalafdaling in Gargellen is ook makkelijk
dalafdaling van de Hochjoch naar Schruns is wel rood en bevat steile stukken

*bericht bewerkt door Triple-T op 22 feb 2019 12:54

Als je de dalafdaling in Schöneben hebt gedaan moet je toch ook elders een (licht-)rode afdaling moeten aankunnen. ;)

De blauwe in Sulden (is wel Italië) van de Rosimbahn moet je zeker liggen, en ook de hoge nr 1. (is wel geen dalafdaling maar wel een hele lange)

Bla, bla, bla.

Brandertal heeft ook genoeg makkelijke dalafdalingen dacht ik.

Mr. Slow

Brandertal heeft ook genoeg makkelijke dalafdalingen dacht ik.

Quick op 22 feb 2019 12:54

Nog niet geweest maar ook deel van Silvretta Montafon skipas

Brandnertal zelf vindt dat hun dalafdalingen rood zijn, maar of dat terecht is durf ik niet te zeggen.

*bericht bewerkt door HN65 op 22 feb 2019 14:12

Waarom zou je een gebied zoeken met een makkelijke dalafdaling? Dan valt toch heel veel af, terwijl je bij een lastige afdaling ook gewoon de gondel naar beneden kan nemen, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ellmau heeft leuke dalafdalingen.

Niet in Oostenrijk, maar Hasliberg heeft ook een leuke blauwe dalafdaling. De rest van het gebied daarentegen is vrij sportief.

Fieberbrunn ook helemaal top met meerdere eenvoudige dalafdalingen. Ook al zijn sommige rood gemarkeerd, ze zijn nergens moeilijk.

Verder Colfosco of Corvara in Italië.

Kirchberg en dan de 25 bij de fleckalmbahn☃️
Dan kun je ook de 26 bij de maïerl lift doen, is iets pittiger en als je nog een stap verder wilt de 30/31 bij de Pengelstein weer wat pittigere stukken erin😉

LA NORMA😍☃️

Die 26 bij kirchberg is bij warm weer aan het eind van de dag kapotgeskied en vol met slushy hopen. Niet mijn definitie van makkelijk. Wij namen de rode 40 aan de andere kant en dan het paadje door het bos 26a. Die is wel iets steiler, maar ligt in de schaduw.

Fiss heeft een prima dalafdaling die niet lastig is. Alleen in de hoofdseizoen weken kan hij wat kapot zijn aan t einde van de dag.

En de afdaling naar Ladis is nog makkelijker

Of de blauw dalafdalingen naar de gaislachkogl in Sölden. Goed opletten waar je huisje ligt, de afdalingen naar de giggijoch zijn lastiger.

*bericht bewerkt door SleeVanEee op 22 feb 2019 22:08

Die 26 bij kirchberg is bij warm weer aan het eind van de dag kapotgeskied en vol met slushy hopen. Niet mijn definitie van makkelijk. Wij namen de rode 40 aan de andere kant en dan het paadje door het bos 26a. Die is wel iets steiler, maar ligt in de schaduw.

Suuski op 22 feb 2019 18:06

Dat is natuurlijk met iedere piste zo. Zeker blauwe dalafdalingen zijn vaak een hel voor vele bij drukte of mindere condities. Als optie is er dan ook altijd de gondel😉

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie