Drukte grens Bazel

Ik hoor van mensen dat het vooral bij grensovergang Bazel en dan met name vanaf de Duitse kant richting Zwitserland het behoorlijk druk kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Of valt het allemaal wel mee?

Zijn er grensovergangen (bijv via rheinfelden of Frankrijk) waar het waarschijnlijk minder druk is?

Ik ga zaterdag a.s. richting Luzern dus als er nog tips zijn betreffende route en met name grensovergang Zwitserland. Het staat in principe al vast dat ik via de A3-A67-A5 door Duitsland rij.

Zal waarschijnlijk wel meevallen, maar het kan er druk zijn. Je kunt altijd via Rheinfelden rijden of via Frankrijk inderdaad. Gewoon kort vantevoren even checken via Maps.

Mr. Slow

Hangt ook een beetje af van de route die je na de grens naar Luzern wilt volgen.
Als je via de 3, 1, 4 rijdt, kan Rheinfelden interessant zijn omdat je daarmee het drukke stuk tussen Basel en Pratteln (splitsing 2/3) kunt vermijden.
Wij nemen zelf altijd de Franse, maar wij rijden sowieso altijd al via de Franse "Links Rheinische" (Mulhouse) en ook buiten het seizoen. Nooit problemen, maar ik heb geen idee hoe het er in deze topweek uitziet.

Rob

1 hint: koop je vignet op voorhand. aan de grens heb je normaal 2 rijen om Zwitserland binnen te komen en als je geen vignet hebt kan het wel eens oplopen (verder rekenen ze aan de grens 1 € voor 1 zwitserse frank) - alvast zo was het toch nog 3 jaar geleden.

better to be off piste, then to be pisted off

Wij rijden al 5 jaar in ieder geval elke kerstvakantie via Basel naar onze skibestemming en ik vind het altijd erg meevallen. Zorg inderdaad dat je je vignet hebt en plak deze op je ruit, dan kan je iig in de vaak vlottere rij aansluiten om door te rijden. Verder is het lastig te voorspellen omdat de drukte bij de grens ook afhankelijk is van de controles, op een ‘strenge’ dag kan het zomaar zijn dat er meer mensen staande gehouden worden en dat levert logischerwijs wat meer vertraging op. Ik heb overigens, zelfs op die momenten, nooit langer dan 10/15 minuten gedaan over deze grensovergang. Meestal rijden wij zelfs in een ruk door, zonder enige vertraging :-)

Het stuk na de grens kan wel wat drukker zijn. Basel is nu eenmaal een grote stad en er is dan ook veel verkeer. Ik probeer daarom te voorkomen om daar rond spitstijden te rijden, dan valt dit ook weer alleszins mee in mijn ervaring :-)

*bericht bewerkt door Clau123 op 23 feb 2019 07:44

Wij rijden al jaren richting Livigno de route richting Basel en vlak voor Basel de 98 op richting de grens overgang Rheinfleden en daarna de 3 op verder Zwitserland in. Nog nooit op onthoud gehad daar, langste was 5 min. zowel Duitsland in als Duitsland uit.

Vignet kun je halen ruim voor Basel langs de snelweg bij de Aral Bad Bellingen en bij Efringen.

Groeten, Harald

Vignet kun je halen ruim voor Basel langs de snelweg bij de Aral Bad Bellingen en bij Efringen.

Harald3 op 23 feb 2019 12:38

Of gewoon in NL bij de ANWB . . . . nog makkelijker

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 23 feb 2019 14:15

Rob

Ik zou 't ook lekker van te voren regelen. De laatste Duitse tankstations zijn altijd verschrikkelijk druk en aan de grens sta je zonder vignet sowieso in de langzaamste rij.

Ik denk dat als je vlak van te voren even je navigatie of google maps checkt je zo de beste route hebt. Ik heb bij Basel overigens nooit vertraging gehad (althans, niet bij de grens overgang).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn tip : Je kunt ook op vrijdag wat later op de dag vertrekken en dan bij Rust (Europapark) overnachten. Je bent dan nog maar een goed uur van de grens af. Als je wilt kun je dus om een uur of negen s’ochtends al de grens over zijn. Dan is er nog geen file met vakantiegangers en je bent lekker vroeg al op de plek van bestemming.

Paul

1 hint: koop je vignet op voorhand. aan de grens heb je normaal 2 rijen om Zwitserland binnen te komen en als je geen vignet hebt kan het wel eens oplopen (verder rekenen ze aan de grens 1 € voor 1 zwitserse frank) - alvast zo was het toch nog 3 jaar geleden.

Wim7 op 22 feb 2019 15:44

Mijn ervaring is juist dat iedereen in de rij staat voor auto's die al een vignet hebben, maar je kunt gewoon met vignet die rij voorbij rijden en vriendelijk wuiven naar de beambten dat je al voorzien bent. Zo al regelmatig 100en meters wachtrij omzeild.

Don`t eat yellow snow

Valt meestal reuze mee. Wel zorgen dat je een vignet al hebt!

Vanochtend zonder enig peobleem gepasseerd. We stond een om 13:00 uur op de ski 🎿 en echt genoten van “kaiser wetter”.

Kijk vooruit naar een prachtige week!

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Bij aankoop van mijn vignetten voor 2017 en 2018 stond ik er zowat alleen.

Hen48

Plaats een reactie