freeride board kiezen?

Hey Guys!
Need your help! Kan niet slapen van mijn keuze probleem!

Momenteel rij ik een Ride Manic 158 zo'n 7 jaar.
ik ben 33, 184cm, 90kg.

heb gister uitgeprobeerd:
Jones flagship 161.
Stijf maar erg vergevingsgezin en skidden is zelfs geen probleem. Had wel het idee dat ie miss nog iets langer mocht.

Nu twijfel ik tussen deze boards:
Rossignol Krypto 2019 163 €335
Burton flight attendant 2019 162 €440
Burton gate keeper ongebruikt 2017 163 €349
Jones carbon flagship 2016 ongebruikt 158 €499
Jones flagship 2019 164 €491,76

heeft iemand hier goed advies? :)

Krypto heeft grip
flightattendant is beter met bochtjes
gatekeeper is meer allround
jones flagship (carbon) zijn betere bombers…

Ik hou van snelheid, maar ben ook vaak met mijn vriendin en die is nog een beginner dus heb ook vaak dat ik wat rustiger moet doen.
ben geen freestyler/jumper/jibber.

alvast bedankt voor de input! :)

Flagship 1.64👍🏽

From a galaxy far far away.............

Heb je ze allemaal geprobeerd of ga je nu af op andere reviews? Waarom trouwens de 158 ertussen, terwijl je 161 aan de korte kant vond?

Ben je ook echt van plan aardig wat poeder te rijden, of is het vooral piste? In geval van dat laatste met af en toe een uitstapje in de poeder, kun je ook naar verschillende all mountain opties kijken. Ook handig om wat meer aan te geven hoe je snowboard. Hard naar beneden, grote carve bochten, of?
Heb zelf alleen ervaring met de flagship en bij rossignol niet de krypto maar de XV. XV is erg stijf, maar vond het een enorm fijn board om mee te carven met veel grip en door de rocker in de neus merk je niets meer van hobbels en straft hij niet snel af. Met veel input geeft hij ook enorm veel terug board is zeker ook leuk voor op de piste voor grote carves.
Flagship heb je zelf in ieder geval al geprobeerd, kan bovenstaande ook allemaal prima en dan wordt het persoonlijke voorkeur. Bij mij ligt dat bij de XV, gaf me een iets natuurlijker gevoel bij het snowboarden. Maar beiden zijn echt prima.

Met jouw specs zou ik langer gaan. Ik rij een 158 jones mountain twin limited en vind hem te kort. Mijn specs: 1,85m 72kg. Heb een Flaxship 163wide gehad. Was prima lengte. Vond ik te hard gaan op de piste, ook om een beetje bij de rest te blijven.

Ik heb nagenoeg jouw specs, 29 jaar, 186cm en 90kg.
Zelf rijd ik een Powfinder Morris 164 en ik kan me echt geen beter board vinden voor offpiste en zelfs op de piste. Lekker stijf, perfecte poederneus en de swallowtail elimineert werkelijk alle achterbeenkramp. Je kan offpiste exact boarden zoals op de piste met volledige druk op je voorste been zonder te tomahawken.
Ook op snelheid op de piste kun je helemaal losgaan en elke piste in principe naar beneden strepen.
De powfinder ziet er zeer extreem uit, maar dit valt in de praktijk reuze mee.

Kijk ook eens hier: https://wepowder.com/nl/forum/topic/264840

Verder weet ik niet wat je schoenmaat is, maar met maat 45/46 wil ik altijd zo breed mogelijke boards.

Plaats een reactie