Boek

Ik zoek een instructieboek om mijn ski-techniek te verbeteren. Mijn niveau is beginnend parallelskieer, al driemaal gaan skieen, heb al verschillende lessen gevolgd, en kijk ook wel eens op YouTube, maar had graag aanvullend een simpel boek met wat geschreven uitleg/theorie. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Zal eens zoeken, heb nog ergens een boek liggen.

null

Gaat het niet echt worden, is een oud boek. Andere boek is van Harald Harb, is ook weer anders.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 23 feb 2019 10:48

Skiën leer je door te oefenen en eventueel instructies van een leraar.

Niet uit een boek

Skiën leer je door te oefenen en eventueel instructies van een leraar.

Niet uit een boek

bram82 op 23 feb 2019 11:01

Inderdaad, zelf heel veel oefenen, werkt het beste. Naar anderen (leraren of topsporters) kijken, helpt ook. Op internet kun je ontzettend veel vinden. Ik vind de filmpjes van Jasper, van Snowplaza, bijvoorbeeld erg duidelijk. Ik had bijna al zijn filmpjes bekeken en boekte een paar weken later een privéles in Gerlos (2 jaar geleden) en toevallig kreeg ik hem als leraar :)
Als je Engels goed begrijpt, is het YouTube-kanaal van “Ski School by Elate Media” ook interessant.

Uitrusten doen we thuis wel!

Volgens mij krijg je via sommige leraren opleidingen ook wel een boek. Dat zal vast niet alleen techniek zijn, maar ook didactische methoden enzo, maar misschien is dat wat je zoekt?

Misschien via snowsports ofzo?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor de reacties. Zeker, zelf les krijgen en vooral ook oefenen is het beste. Maar ik lees graag en met wat theorie (tekst) erover en schetsen of zo erbij blijft het bij mij wat langer hangen. Maar de weblog van Jasper (snowplaza) is hiervoor ook geschikt. Bedankt voor de tip!

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7865a0cf795e53beb86801e2...

😉
Maar ik denk dat enkele privé lessen je meer gaat helpen waarbij je iedere keer je trainingsdoel aangeeft en vervolgens het geleerde zelf gaat oefenen.

*bericht bewerkt door Togi op 26 feb 2019 22:41

Plaats een reactie