Head supershape Ititan

Goedemorgen, ik ben een niveau 7-8 skieer (1m80, 95kg) en op zoek naar een nieuwe skisetje om mijn huidige Salomon Enduro XT850 te vervangen. Zelf ben ik op zoek naar een ski die wat makkelijker in een carve te leggen is en die overweg kan met de harde piste s'ochtends & de tot pulp geskiede pist s'avonds.

In de winkel raadde men mij een Head Supershape Ititan aan. Hebben jullie hiermee ervaring (ik ben vooral bezorgd over review die spraken dat de tip wat laag is en dus kan blijven steken in sneeuwhopen) wat zouden goede alternatieven zijn voor mij?

bedankt

Ik denk dat het een prima ski voor je zou kunnen zijn. Als je inderdaad niveau 7-8 hebt moet je kapot geskiede pistes prima met techniek moeten kunnen oplossen, daar zou je geen hulp van bijvoorbeeld heel veel rocker voor nodig moeten hebben. Denk je dat dat wel zo is, dan heb je misschien niet dat niveau (maar eerder 7 of 6-7).

Dat gezegd hebbende: ik denk dat de Titan een goede ski is voor wat je zoekt en ik denk dat je hem goed kan handelen als je van de XT850 komt. Een alternatief is wellicht de Fischer RC4 The Curv GT.

Ik zou het ook een prima keuze vinden. Eindelijk een keer goed advies van een winkel🎉

Mijn dochters skien op Pinnacle Jr, en die zijn echt HEEEEL laag aan de voorkant(komen maar net een paar cm van de grond). Tot mijn verbazing heeft dat tot nu toe geen problemen gegeven, ook niet in buckelpistes of kapot geskiede verse sneeuw of slush.
Ik denk dus dat je je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken.

Ik zou het ook een prima keuze vinden. Eindelijk een keer goed advies van een winkel🎉

elisabeth101 op 23 feb 2019 12:00

of de winkel had niet iets anders op voorraad 😉

From a galaxy far far away.............

Bedankt, dat stelt al wat gerust. In de winkel sprak de verkopen ook over een Vokl Deacon. Wat vinden jullie daarvan?

Ook in welke lengte raden jullie de Titan aan? De verkoper sprak van 170 omdat je anders last begint te krijgen in buckels, wat mij zeer aannemelijk lijkt.

De Titans gedragen zich iets lomper ten opzichte van de deacons, maar zijn met een beetje kracht erin poeslief. Op de Deacon 76 heb ik echt genoten. Verrassend zuiver en serieus racy, maar ook een eitje om te slippen. Laat je niet in de luren leggen door de radius. De ski laat zich makkelijk kort carven door de vriendelijke buiglijn. Wat dat betreft zie ik weinig voordeel in die ski met de pro versie.
Wil je meer slalom, kies dan de Titan; vind je een middenradius goed dan is de Deacon 76 een fijne ski. De 74 weet mijns inziens iets minder goed wat ie wil zijn dan de 76.

De Titan kan je in 170 prima hebben, maar een maatje meer is echt geen issue met de buckels. Gezien je gewicht raad ik de Deacon in 176 aan.

Ik denk dat je pas (ruim) boven de 180cm hoeft na te denken over of de lengte van een ski problemen geeft met buckels.
Wij skiën een groot gedeelte van de tijd buckelpistes, en ik heb ski’s van 185cm. Mijn vrouw ging van 180cm naar 170cm ski’s, en dat maakte niet heel veel verschil qua “tussen de buckels passen”.

Dus ik denk dat ook 177cm voor de buckels geen probleem hoeft te zijn, als die lengte verder beter voor je is.
Het grotere probleem in de buckels lijkt mij die “hamerkop” en rechte staart, dan raak je eerder de zijkant. Maar ja, dat is nu eenmaal de keuze voor agressief bochten aansnijden.

“It is incredibly damp and sucks up little bumps, icy patches, and other inconsistencies in the snow with surprising ease.”
https://blisterreview.com/gear-reviews/2018-2019-head-supers…

*bericht bewerkt door Slim op 24 feb 2019 17:42

Plaats een reactie