Helm voor warm weer

Aangezien ik vaak "lente"sport doe waarbij de temperaturen hoog kunnen oplopen ben ik op zoek naar een koele helm.
Momenteel heb ik een Uvex Pro 1US helm met dikke earpads die mij echt te warm zijn.

Heeft iemand een goed model voor mijn dik (60cm) hoofd?

Bedankt

Zijn de oorwarmers niet afneembaar?
Anders is een nutcase misschien wel iets.

Zijn de oorwarmers niet afneembaar?
Anders is een nutcase misschien wel iets.

VSteven op 25 feb 2019 10:59

Heb ik geprobeerd, ik krijg ze er niet af

Misschien is een helm die specifiek voor skitourers is bedoeld iets voor je:
https://www.dynafit.com/equipment/helmets/

When life gets too complicated.... SKI

Anon helmen kun je ze doorgaans wel gewoon af halen, maar altijd even passen of het goed zit.

Ik heb, als het me goed herinner, eigenlijk nooit een helm gehad waar de oorflappen niet vanaf konden. Nog eens proberen los te trekken met iets meer geweld? 🤔

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Niet alle earpads kunnen los.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 feb 2019 01:26

Niet alle earpads kunnen los.

DrPhil op 26 feb 2019 01:26

Op de site van de fabrikant zie ik er zelfs 'drukknopjes' voor zitten…

Het kan natuurlijk om een ouder model gaan waar dit niet op zit, maar mocht de topicstarter geïnteresseerd zijn in de optie de huidige helm te houden ipv een nieuwe te kopen, zou ik er toch even echt goed naar kijken.

…Anders is het nieuwe model misschien sowieso een optie. grote kans dat deze ook gelijk goed past.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Er zitten inderdaad drukknopjes op de Uvex helm maar ik krijg die earpads met alle geweld van de wereld niet los.

Toch nog maar eens proberen vanavond.

EarPads naar buiten kantelen en dan komen ze los

Even los van de earpads: regelbare ventilatiegaten zijn erg prettig. Mijn Smith Vantage heeft 2 rijen die met schuiven open en dicht gezet kunnen (schuifsysteem à la het bordspel Valkuil). Ook verkrijgbaar in grote maten.

Zie verder het blog van Rogier van vandaag:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/459426/heet-noch-k…

*bericht bewerkt door SuperFranski op 26 feb 2019 07:32

Heb dit jaar de poc fornix gekocht heeft goede ventilatie. Andere modellen van poc zien er ook goed uit. Heb het ook erg snel warm en board/ski in mei.

From a galaxy far far away.............

Ik heb heel lang geen helm gedragen om dezelfde reden: te warm. Ik ga dan ook al jaren half maart skiën en het aantal dagen met temperaturen boven 15 graden is groter dan het aantal dagen met permanente vorst (hoewel het afgelopen jaar wel wat bijgesteld is…).
Toen ik toch overstag ging, ben ik gaan zoeken naar een helm met veel ventilatiegaten en die heb ik ook gevonden: Salomon Custom Air. Die helm heeft bovendien het voordeel dat er een pompje in zit, waardoor de helm perfect aansluit. Kost wat (ik schat rond de 130-150 euro), maar dan heb je ook wat. De earpads zitten wel vast, maar daar heb ik geen last van.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

mbt die earpads ik ga niet zonder boarden/skieen…de rede:

toen ik ging baarden had ik een Burton Red helm…veel te warm eind april/mei. dus ging zonder verder.
uiteindelijk had ik een goed ventilerende helm gevonden Dainaise type weet ik niet meer. op een van de eerste afdaling stopte we met een groet aan de zijkant van de piste om op een vriend te wachten. ik zat op de grond (snowboarder). toen ging er een onbekende skier, die te hard door de bocht wilde, onderuit en klapte met een ski tegen mijn oor aan…gelukkig had ik net een nieuwe helm met earpads…anders had ik misschien een oor gemist.

qua warmte scheelt het natuurlijk wel…met of zonder…echter vind ik dat een helm een stuk stabieler zit met earpads.

gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg helmen met goede ventilatie.

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie