Advies gevraagd vervangen Blizzard G-sonic ski

Hallo iedereen,

Omdat mijn Blizzard G-sonic kapot is moet ik helaas opzoek gaan naar nieuwe ski’s.
Waarom helaas: omdat ik altijd heerlijk op de Blizzard G-sonic ski’s heb kunnen skieen en ik nu niet weet welke ski een juist een alternatief zou zijn.

Informatie over de huidige ski’s:

  • Blizzard G-sonic
  • Lengte: 160cm
  • Sidecut: 119/68/103
  • Radius: 12,0

Zelf ben ik een man, 1.74mtr lang, 74kg.
Skiniveau 7 – 8.

Ik ski het liefste op zowel rode als zwarte pistes al kan ik een mooie blauwe piste ook erg waarderen.

Ik zoek ski’s waarmee ik redelijk snel kan gaan, lange bochten kan maken, en naaste de piste stukjes poeder mee kan pakken al is dit meer voor het plezier als dat het skieen mag heten😊
Het zou fijn zijn als de ski’s een dempende functie hebben.
Al zou het ook fijn zijn als je wat rustig aan het “cruisen” bent en lekker aan het rondkijken bent de ski’s zichzelf ook kunnen corrigeren.

Budget < 850euro inc. Bindingen.

Gezien mijn huidige en ook enige ervaring met de Blizzard ski’s geeft mijn gevoel aan om voor een ski voor dat merk te gaan zonder enige kennis. Daarom ben ik benieuwd naar jullie reacties wat jullie me zouden aan raden.

9-16 Maart mag ik weer naar Ischgl😊.
Mocht ik nog dingen niet gemeld hebben die belangrijk zijn dan laat het maar weten.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Bas

Als je naar Ischgl gaat, moet je daar zeker even langs het Test Center van Silvretta Sports gaan op de Idalp (onder de skischool). Daar hebben ze de grootste permanente test collectie in de Alpen die ik ken. Hier een overzicht van de skimodellen die ze daar hebben: https://silvrettasports.com/verleih/skimodelle/

Hallo GiGi, bedankt voor je reactie ik zal ze eens gaan bezoeken!

Als je naar Ischgl gaat, moet je daar zeker even langs het Test Center van Silvretta Sports gaan op de Idalp (onder de skischool). Daar hebben ze de grootste permanente test collectie in de Alpen die ik ken. Hier een overzicht van de skimodellen die ze daar hebben: https://silvrettasports.com/verleih/skimodelle/

GiGi op 25 feb 2019 13:49

Hallo Gigi, blizzard Quattro RS wordt de ski.
Ik kan kiezen voor een x-cell 12 of x-cell 14 binding. Heb je hier een idee in wat de beste keuze is? Of wat de verschillen zijn? Ik krijg het niet gevonden.

Mvg Bas

DIN bereik. Als je meestal rond de 6 tot 7 zit is 12 prima. 14 als je ze altijd hard en off piste skiet en ze hoog opdraait.

Wat @Bennie zegt.

1.74/74kg, behoorlijk ervaren, voornamelijk piste, ik schat dat je normaal gesproken op een DIN setting van 7, maximaal 8 skiet? Dan volstaat gewoon de 12.

Edwin van Riel

Plaats een reactie