Snowboarding: drukpunt achter enkel

Beste forumleden,

Vorig jaar heb ik mijn eigen snowboard, bindingen en boots (Burton Clash, Union Force en Nitro Thunder) aangeschaft. De boots zijn heat molded bij aankoop. Momenteel heb ik hiermee enkel nog maar indoor geboard. Tijdens het boarden krijg ik al snel last van een drukpunt achter mijn enkel van mijn achterste voet. Bij mijn voorste voet heb ik geen problemen. Nu had ik een tijdje geleden mijn boot binnengebracht om de boot wat te laten aanpassen ter hoogte van het drukpunt. Omdat ik dus niet over mijn boots beschikte, was ik genoodzaakt om boots in Snowworld te huren. Ik merkte al snel dat ik ook met deze boots exact hetzelfde drukpunt had.

Voor de aankoop van mijn eigen set, heb ik altijd met huursets geboard. Hierbij had ik nooit last van dit drukpunt. Omdat ik nu met de huurboots exact hetzelfde drukpunt had als mijn eigen boots, begin ik dus te twijfelen of het wel aan de boots ligt. Is het mogelijk dat dit een gevolg is van mijn stance width of angles? Iemand tips?

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Crocky op 25 feb 2019 20:46

De positie van de bindingen kan daar wel invloed op hebben, dus pas maar eens aan!

Staat de healback te ver naar voren?

*bericht bewerkt door Yahoo op 25 feb 2019 21:27

From a galaxy far far away.............

Als je ene schoen speciaal aangepast moet worden bij een specifiek drukpunt, waarom zou een andere (huur)schoen rond dat probleemgebied nu ineens wel goed moeten zijn? 🤔

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 25 feb 2019 23:54

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als je ene schoen speciaal aangepast moet worden bij een specifiek drukpunt, waarom zou een andere (huur)schoen rond dat probleemgebied nu ineens wel goed moeten zijn? 🤔

Sneeuwbaard op 25 feb 2019 23:52

Ik heb altijd zonder problemen met de boots van Snowworld of lokale verhuurder geboard op een eveneens gehuurd board. Aangezien ik nu ook met deze gehuurde boots exact hetzelfde drukpunt heb op een mijn persoonlijk nieuw board, lijkt het mij eerder dat het probleem bij de binding zit in plaats van de boots.

*bericht bewerkt door Crocky op 26 feb 2019 00:12

Voeten veranderen, dus in het verleden behaalde resultaten …bla bla…

Het kan echt aan héél veel dingen liggen en ik zou het erg knap vinden als een van ons dit op afstand goed zou kunnen gokken. 😉 Ik zou me er niet druk om maken als je normale, angepaste schoenen wel goed zitten.

Mocht het toch allemaal niet goed zitten, dan het board en bindingen mee bij de volgende aanpassing

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dan lijkt me de volgende stap simpel. Huur nog een keer een huurboard.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 feb 2019 00:44

Binnenkant enkel buitenkant? Stance? Geen last van spieren? Straps al versteld? Suggestie: Probeer wat te veranderen, ga boarden en kijk of het beter voelt. Verander het weer terug en pas wat amders aan, net zo lang tot je de oorzaak hebt gevonden.

wat rinus zegt…ff dingen veranderen. maak anders een aantal foto's zodat we een indruk kunnen krijgen.

aantal dingen kunnen het zijn:
-heelback te ver naar voren of naar achteren
-te wijde stance/ of te smal
-zitten de bindingen in het midden of naar achter op het board.
etc.

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie