Batterijduur GoPro

Gisteren heb ik voor het eerst mijn GoPro HD Hero2 gebruikt/getest tijdens het skiën in een indoorhal. Temperatuur dus constant rond de -4 graden. Wat mij opviel was dat de batterij het maar 3 kwartier vol hield, waarbij ik in totaal 10 filmpjes gemaakt. Ik vond dit toch wat tegenvallen. Hoe zit dit bij jullie? Hoelang gaat de batterij bij jullie mee in de kou?

Verder had ik de batterij volledig opgeladen voor vertrek en had ik ook de optionele LCD backpack erop zitten. Ik heb hierop geen filmpjes terug gekeken in de hal, maar het LCD blijft wel 1min aanstaan na het starten met filmen. Ondanks dit had ik toch verwacht dat de batterij het langer dan 3kwartier zou volhouden. Misschien dat de batterij nog beter wordt na een aantal keer gebruiken en opladen?

Ik heb een ContourGPS en die doet ongeveer een half uur met een acculading bij opnemen. Standby houdt hij het ongeveer 2 a 3 uur uit.

komt door dat lcd scherm. Ik heb vorige week in gastein zeker 1,5 gedaan per accu (heb er 2). Het was er ook een stuk kouder met meer wind.

Ik heb een contour pro.
Ik neem altijd twee batterijen mee omdat ik het met één net niet red op 1 dag. Dus haal ik ongeveer 5 uur doorlooptijd (ik zet hem dan wel telkens uit als ik in de lift zit of lunch).

Je hebt twee instellingen betreffende de LCD bacpac; continue aan of uitschakelen na 60 seconden. Kies altijd voor die optie dat scheelt best veel ‘power’.

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Batterij wordt altijd beter na verloop van tijd. Let in 't begin altijd erop dat je hem volledig oplaadt en VOLLEDIG verbruikt voordat je opnieuw gaat opladen. Dit ‘inrijden’ van de batterij is zeker bij Li ion heel belangrijk. Na 3-4x pas maximale capaciteit.

Ik heb de batterij van mijn GoPro nog niet leeg gekregen op 1 dag… Afgelopen zaterdag in Zwitserland bijna een uur gefilmd en accu was nog niet eens half leeg (temperatuur lag paar graden onder 0)…

Vorig jaar januari in Frankrijk ook niet leeg gekregen overdag… Prima ding… :D

Dank voor de reacties al! Heb gelukkig ook nog een 2e batterij dus kan sowieso wel genoeg filmen denk ik. Maar was in eerste instantie toch enigszins verrast dat de batterij het maar zo lang vol hield. Ga de LCD backpack er tijdens skivakantie in Frankrijk wel afhalen. Hopen dat ie dan net zo lang meegaat als bij jou Harm.

Net zoals Harm heeft hij het bij mij altijd de hele dag volgehouden, maar ikheb dan ook geen lcd eraan gekoppeld. En dat terwijl we echt lange runs hebben gefilmt op de 720p/60fps modus. Ik zou overigens niet graag opde piste een batterij willen wisselen…

kan je niet zonder lcd bacpac je filmpjes terug zien?

Kan voortaan via de app en de wifi functie, maar ook die vreet behoorlijk aan je batterijduur. Maar waarom mensen zo graag video’s terug willen zien is mij een raadsel. Zeker op de wide mode kun je er behoorlijk zeker van zijn dat je alles wat je op beeld wil hebben er wel op staat. Raadzaam is wel om wat met je GoPro aan te rommelen voordat je op wintersport gaat zodat je weet hoe je met een dergelijke cam om moet gaan. Dat is namelijk wel wat anders dan met een normale camera (mocht je toffe beelden willen hebben in ieder geval).

Ik steek zelf mijn extra batterij in mijn binnenzak, scheelt toch weer wat extra baterijduur ;)

Heb voor mijn 3 Black 2 extra batterijen gekocht… Leek me wel zo verstandig…

Ik gebruik 2 accus per dag en heb er altijd 2 los bij. Setje wasabi voor weinig en nog meer vermogen dan de originele

Net even een setje batterijen plus lader besteld

let's get this party started!!

Plaats een reactie