Als Gezin met kind van +1 jaar op wintersport?

hier willen we ook niet onze kinderen achterlaten en wij samen op vakantie. wel dit jaar ben ik een weekje alleen op wintersport geweest. Maar papa bleef thuis met de schoolgaande kids.
ik vond de jongste nu 4 oud genoeg om dit te kunnen doen.

verder is de oudste met zijn 1 jaar en 2 jaar en 3 jaar naar de opvang ( ochtendje) geweest . en met 5 jaar gaan skiën. en 's middags om en om skiën.
en de jongste is alleen met 1jaar en 2 jaar naar opvang ( ochtendje) geweest en met 3 jaar gaan skiën, wat gelukkig goed uitpakte . en 's middags om en om gaan skiën,

vanaf dit jaar kunnen we met z'n allen s middags skiën. En in de ochtend gaan ze op ski les.

zo deden mij ouders het vroeger ook. jaren 70/80. ik naar de opvang ( ochtend) en zij leerde skiën tot ik de leeftijd had om ook te mogen skiën.

*bericht bewerkt door miepmiep op 04 mrt 2019 12:18

Wat het nog lastiger maakt is dat Freerider snowboard en zijn vrouw skiet. Niet te doen op de piste.

Hen48

Stel dat ze bijdraaid, dan heb je nog een ander plobleem, een baby mag niet zo lang reizen, en mag maar een poosje in de maxicosi zitten. Precies, weet ik het niet, wij zetten vroeger de kinderwagenbak gewoon op de achterzitting.😬

Ik begin een beetje het idee te krijgen, dat hier een loopje met ons genomen word. Dit kan niet serieus zijn. Ik denk dat je met je vrouw, samen op de bank, al die reacties leest endat je, je van de van de sokken lacht,

marie-louise op 4 mrt 2019 11:43

Daar is een oplossing voor.
Destijds woonde ik in Amersfoort en werkte ik in Groningen. Ik heb meer dan een jaar gependeld tussen ons huis en Amersfoort en Groningen.
Onze zoon nam ik mee naar het Noorden en overnachtte destijds bij mijn ouders in het Noorden.
Doordat ik ontzettend veel met de baby in de auto zat hebben we een Romer baby safe sleeper gekocht.
Daarmee mag je een kind vervoeren… liggend. Dus… zo zijn we ook twee keer naar de sneeuw gereden.
Die dingen zijn officieel toegestaan.

*bericht bewerkt door Henrike op 04 mrt 2019 12:50

It is an amazing world

@marie-louise
Op heterdaad betrap wij zijn momenteel met onze kleine van 3 maanden in Les menuires aan het genieten…totdat ik wakker word…
Was het maar zo, ik denk dat hier op het forum uiteraard net als ik echte wintersport fanaten zitten die het geluk hebben dat ze een partner hebben die dat wellicht ook zijn, mijn vrouw is steeds meer van wintersport gaan houden maar het is ook iemand die nogal een knuffelmuts is om zo maar te zeggen…daarom kan ze haar kind niet alleen laten, wil ze niet halve dagen alleen dingen ondernemen en ze vind het idee gewoon totaal niks om haar kind aan vreemde mensen mee te geven in een ander land.
Die 3 dingen zorgen er voor dat er gewoon geen enkele optie meer over blijft waarbij ik mezelf op een board zie staan in de sneeuw.
Ergens geef ik haar ook wel gelijk dat het niet eerlijk is dat ik dan wel alleen op wintersport zou gaan en zij niet, ik heb zelf immers ook voor een kind gekozen.

Vrienden van ons die waarschijnlijk niet mee gaan, gaan om dezelfde redenen niet op wintersport alleen beseffen zij niet dat als we met zijn 4en zijn dat je altijd iemand bij je hebt en dat halve dagen piste en halve dag oppassen en dingen doen met de kinderen er dan gewoon bij hoort.
Maargoed het is zoals het is niet iedereen heeft het geluk zoals sommige mensen hier hebben.

@Freerider

Jij kan toch een weekje weg met vrienden, en zij een weekje met vrienden?
Dan is het toch ook eerlijk?

Dan ben je niet samen, en dat is jammer. Maar daar is nu eenmaal voor gekozen (met of zonder samenspraak).

Ik ben vooral blij dat ik dit soort discussies niet hoef te voeren thuis ;-)

en wat betreft de Maxi-Cosi moet je het niet zo nauw nemen, 1 a 2 keer per jaar op vakantie en dan een langere rit is helemaal niet zo erg voor een kind van 1 jaar of ouder.
Je moet er alleen geen dagelijkse gewoonte van gaan maken dan word het iets anders, vrienden van ons zijn zo met de kinderen naar spanje gereden 13 uur bijna aan 1 stuk snachts.
Kinderen lopen en ontwikkelen zich prima ;)

@Freerider

Jij kan toch een weekje weg met vrienden, en zij een weekje met vrienden?
Dan is het toch ook eerlijk?

Waah op 4 mrt 2019 12:56

Precies dit! Ik doe dat al jaren (misschien iets eenvoudiger want mijn vrouw doet niet aan wintersport) maar kan probleemloos een week weg, ook toen ons kroost nog heul klein was…

Mijn vrouw heeft weer andere hobby's dus die gaat in mei een week met vriendinnen de groupie uithangen bij de wereldtour van de Backstreet Boys. Zij hoeft niet mee op wintersport, ik hoef niet mee naar de BSB. Win/win… :p

*bericht bewerkt door Harm op 04 mrt 2019 13:16

Ik kan een consult aanbieden tegen speciaal wintersporttarief.

De oplossing, in de Alpen gaan wonen. Breng je kind naar de creche/school en kun je tegelijkertijd skiën/boarden ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier
Creche is bij jouw toch niet nodig
De kleinste van jouw skiet je er zo langzamerhand toch wel uit, toch? ;-)

@Togi Ze loopt het rijtje netjes af ze skiet de opa’s en oma’s aan de Nederlandse kant eruit… en begint nu met gelijk tempo te lopen met oudere neefjes en nichtjes (en ooms en tantes). Sandra en ik hebben nog even ;-)

Enne buiten dat, ze zegt, skiën is leuk, maar ik wil niet zelf omhoog lopen zoals jullie. Ik wil wel met de lift.

Click. Click. Peace

Beste Freerider,

zoals eigenlijk ook “Piefke” al heeft gezegd, ik denk dat het er voornamelijk vanaf hangt wat je eigen verwachtingen zijn in dit geval.
De meest praktische oplossen is waarschijnlijk “Oma” mee te nemen, zodat je overdag een oppas hebt en je kinderen dus niet een hele week hoeft te missen.
Ook zijn er plaatsen, zoals bijvoorbeeld Vorderlanersbach, (Geldt ook voor de dorpen die onder het Tuxertal vallen o.a. Lanersbach, Finkenberg, Juns, Madseit en Hintertux) die een zgn. “Playarena” hebben. Dit is een groot overdekt centrum waar zgn. Partnerbedrijven samenwerken. Er is kinderopvang de hele dag door onder professionele begeleiding. De kinderen zijn dus in het dal en niet op de piste. Ook hier is weer de vraag: wil je dit of niet? Mogelijkheden zijn er zeker.

Een ander alternatief is natuurlijk de wintersport te combineren met winterwandelen, rodelen (sleetje trekken) etc.
Ga je echter puur om het skien zelf… dan is het misschien interessanter een paar jaartjes te wachten.

Succes met het nemen van de beste beslissing voor jullie.

@Freerider. Na ruim 47 jaar getrouwd en 53 jaar bijeen mag je 1 ding van mij aannemen. Je moet dingen samen doen niet overdrijven. Wij doen al al die jaren ieder ons eigen ding en uiteraard ook wel dingen samen.Sport en hobby’s gaan dikwijls niet gelijk op. Ik zie ze dagelijks lopen, gepensioneerden die alles samen doen, spaar me.
Ik hou van van vele sporten, mijn vrouw helemaal niet, die bezoekt bijv. wel de sportschool. Denk je dat we het zolang hadden kunnen volhouden, als we beiden niet ons eigen ding hadden kunnen doen. Het heet leven en laten leven, dacht ik.

Hen48

Enne buiten dat, ze zegt, skiën is leuk, maar ik wil niet zelf omhoog lopen zoals jullie. Ik wil wel met de lift.

Rogier op 4 mrt 2019 14:17

Haha.
Iig een slimme meid als ze doorheeft dat ze voor dat omhoog lopen idd 110 jaar geleden al de skilift hebben uitgevonden.
Dan snap je idd de mensen niet die dat toch zelf gaan lopen ;-)

Laatste ultieme tip :

Laat je vrouwtje dit topic effe lezen… 2 mogelijke gevolgen :

a. ze komt tot andere inzichten.
b. ze wordt kwaad dat je klaagt op 'n forum ( hoop niet dit laatste want 'n vrouw met wisselende hormonen)😜😁😝

Born to run. B.S.

Ik kan het anderzijds ook wel begrijpen. Ze hebben ruim een jaar geleden natuurlijk ook wel wat meegemaakt, wat je onherroepelijk meedraagt.

Hen48

Maargoed het is zoals het is niet iedereen heeft het geluk zoals sommige mensen hier hebben.

Freerider op 4 mrt 2019 12:55

Kom op goos, het grootste geluk heb je al gekregen, er zijn er genoeg die dat niet hebben/kunnen. Het is geen last hoor…

Trek je portemonnee, maak er zoals ik al zei een luxe wintervakantie van, board flink minder en dan kun je het gewoon geweldig hebben met elkaar. En anders helpt wekelijks Snowworld werkelijk ook echt goed om je drang een beetje te controleren 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ga het erop houden dat ik het richting boekperiode augustus nog een keer ga proberen bij zowel onze vrienden of mijn vrouw.
Mijn vrouw is geen ondernemend type, zij doet vrijwel buiten mij om niets met vriendinnen of dergelijke qua sport.
Hardlopen en tennissen hebben we een tijdje samen gedaan maar nu doe ik enkel naar krachttraining en zij bankdrukken :P
Energie is op s’ avonds na het werk en met een kleintje erbij…
Nogmaals ik mag niet klagen want we waren 19 toen we elkaar leerden kennen 21 toen we gingen trouwen en nu aan het einde van dit jaar zijn we 12,5 jaar getrouwd en nog steeds dolgelukkig met elkaar!
Ik ben alleen meer ruimdenkend en ondernemender dan dat zij is als het gaat om dingen buiten elkaar om doen.
Ik zou bijvoorbeeld gerust met zijn 2en op wintersport gaan en alleen de piste op gaan voor enkele uren omwisselend en dan ook nog even samen met de kleine, maar zij vind het niks om alleen de piste op te gaan.
Dat zorgt er nou eenmaal voor dat alles lastiger word in de opties maar liefde krijg ik in overmaat :)

Dus om dit topic niet langer door te laten slepen met dit onderwerp, ik weet nu hoe meeste van jullie omgaan met kinderen en wintersport en ik weet nu wat mijn opties zijn, mijn dank is groot voor degene die de tijd hebben genomen om iets te willen zeggen!

@Freerider, bij ons in de buurt gaan zitten, zijn altijd wel een aantal aanwezig dus kunnen jullie om de beurt gezellig mee skien ;) Succes in augustus

Dienten Die Alte schule

Wij hebben met onze baby van dan ongeveer 7 maanden een appartement in Valmeinier geboekt. Sowieso lastig een leuke plek vinden en opvang voor zo’n kleintje. Skiën tot 14u en dan lekker met die kleine knuffelen. Ook mijn vriendin vond/vind het spannend. Maar ja, wachten tot ze drie is en kan gaan skiën en dus zelf jaren niet gaan was gewoon geen optie. En heel simpel, vinden we de oppas niks, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd :-) 15 maart naar Valmeinier! Misschien niet het gebied wat ik zou uitzoeken zonder baby, maar ik ben meer dan tevreden :-)

Wij hebben met onze baby van dan ongeveer 7 maanden een appartement in Valmeinier geboekt. Sowieso lastig een leuke plek vinden en opvang voor zo’n kleintje. Skiën tot 14u en dan lekker met die kleine knuffelen. Ook mijn vriendin vond/vindt het spannend. Maar ja, wachten tot ze drie is en kan gaan skiën en dus zelf jaren niet gaan was gewoon geen optie. En heel simpel, vinden we de oppas niks, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd :-) 15 maart naar Valmeinier! Misschien niet het gebied wat ik zou uitzoeken zonder baby, maar ik ben meer dan tevreden :-)

*bericht bewerkt door Jochemgerrits op 05 mrt 2019 21:13

Wij vertrekken vrijdagnacht/zaterdagochtend (zijn er nog niet uit) met onze flinke zoon van 9 maanden. Bestemming: Alta Badia! Kijken er enorm naar uit! Reis zal wel meevallen, hij zit heel graag in zijn autostoel.

Wij gaan voor een weekreis, en de grootouders komen na voor een midweek. Grootvader wil ook skiën, grootmoeder niet… We raken er wel uit om wat te boarden, wandelen, zwemmen,… Het wordt een gezinsvakantie en we zien wel wat het wordt. We hebben wel een goed hotel genomen om zelf niet te moeten koken, bedden opmaken of al dat gedoe. Gewoon ontspannen op reis.

@Jochemgerrits en @koenpeters37 That’s the spirit. Enjoy 😎👨‍👩‍👦 👨‍👩‍👧

Born to run. B.S.

Plaats een reactie