Hoe veel van gebied nog open met Pasen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Dan is Sulden am Ortler misschien ook nog wel een optie. Al is het wel wat verder rijden…

Born to Ride

zwitserland … misschien de Aletsch Arena?

null

*bericht bewerkt door Denktank op 11 mrt 2019 14:42

Paul

Engelberg een optie? Open tot eind mei, vlot bereikbaar, hoog genoeg en heerlijk skiën. Ik overweeg met pasen daar nog ff heen te gaan ;)

Edwin van Riel

Goede tip. Komt op de lijst

Wat staat er inmiddels op? Begint weer te kriebelen hier ;)

Edwin van Riel

Toch wat usual suspects…

De Gurgls, Ischgl, Engelberg, 4 Vallées, Arosa-Lenzerheide… de Tiroolse gletsjers. Al deze bestemmingen heb ik al gezien, op Engelberg na. Maar mijn skimaatje is nog nooit in Ischgl geweest en dat spreekt haar wel aan. En ik heb daar ook zeer goede einde-seizoen herinneringen aan, dus dat is voorlopig de favoriet.

Scherp blijven komende weken en laatste moment beslissen denk ik. Anders wordt het atlantisch surfen ;)

Ischgl ook aardig, eens kijken hoe ik daar zit met wintercamping in de buurt.

Edwin van Riel

Scherp blijven komende weken en laatste moment beslissen denk ik.

evr66 op 15 mrt 2019 12:24

Een week van te voren beslissen denk ik; heeft elk jaar goed gewerkt voor het Koningsdag-weekend.

klopt. alleen al leuk om in de gaten te houden ;)

Edwin van Riel

Samnaun ziet er ook wel leuk uit, in 1 klap met een flinke cabine van 1800 naar 2500 meter en gaan.

Edwin van Riel

Iemand een idee over sankt anton in die periode?

Eigenlijk niet, open tot 28.04 zo te zien.

Edwin van Riel

… Arosa-Lenzerheide…

GiGi op 15 mrt 2019 12:19

Arosa sluit 22.04 volgens bergfex

Edwin van Riel

Wij zijn voor dezelfde periode op zoek en hebben naast de usual suspects (Ischl, Sölden, les 3 vallees, Paradiski, …) ook Laax & Saas-Fee op de lijst gezet ;) Zelf ben ik wel nog altijd het meest geneigd naar Engelberg, Ischgl of Sölden. Vraag me enkel af of Engelberg eigenlijk genoeg te bieden heeft zo laat op het seizoen. Off piste zal volgens mij toch al wat minder zijn of vergis ik mij?

*bericht bewerkt door Nillze op 28 mrt 2019 14:00

Even afwachten, hebben nog 4 weken ;). 2 jaar terug hadden we in Solden gewoon 40cm verse poeder begin mei. Eens kijken wat er nog gaat gebeuren. Engelberg heeft wel een flinke base dit seizoen in ieder geval. laax sluit 22.04, SF 28.04, engelberg een stuk later. Gewoon paar dagen van tevoren beslissen.

Edwin van Riel

Je zou verwachten dat een gebied alles open houdt zolang de pistes goed blijven. De eigenaar van ons app wist echter te vertellen dat in Saalbach-Hglemm na komende week een groot gedeelte van de pistes dicht gaat. Het zijn vooral de zonhellingen. Is vooral een economisch aspect. Kosten om de pistes allemaal te prepareren wegen niet op tegen de baten van een beperkt aantal bezoekers. Maar dit kun je niet zomaar op je site vermelden want dan blijven er nog meer mensen weg…

Saalbach heeft netjes op hun site staan wat na 31 maart en later nog open blijft. Ook op hun Facebookpagina maken ze al melding dat 31 maart het eigenlijk einde seizoen is voor het Skicircus en er beperkte openingen zijn.

SHLF is ook geen gebied waar ik eind april nog lekkere omstandigheden verwacht. Ligt te laag en veel hellingen op de zon.

Edwin van Riel

Saalbach heeft netjes op hun site staan wat na 31 maart en later nog open blijft. Ook op hun Facebookpagina maken ze al melding dat 31 maart het eigenlijk einde seizoen is voor het Skicircus en er beperkte openingen zijn.

franksplinter op 28 mrt 2019 16:13

Jep. En dat is dus het grote verschil met Obertauern.

Saalbach heeft netjes op hun site staan wat na 31 maart en later nog open blijft. Ook op hun Facebookpagina maken ze al melding dat 31 maart het eigenlijk einde seizoen is voor het Skicircus en er beperkte openingen zijn.

franksplinter op 28 mrt 2019 16:13

Dat is dan fair. Ik had dit niet gecheckt.

Espace San Bernardo is ook nog open. Dat wil zeggen… tot en met 22 april het hele gebied, de rest van de week alleen het gedeelte van La Rosière. Voor degenen die naar de “overburen” (Les Arcs dus) gaan, wellicht een leuk uitstapje.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Espace San Bernardo is ook nog open. Dat wil zeggen… tot en met 22 april het hele gebied, de rest van de week alleen het gedeelte van La Rosière. Voor degenen die naar de “overburen” (Les Arcs dus) gaan, wellicht een leuk uitstapje.

Snowy1970 op 29 mrt 2019 12:03

Ook een leuke, zou die nieuwe lift wel eens willen checken,. moet een aardig freeride gebied ontsluiten. Maar de grootste bak sneeuw lijkt komende week voor AT en CH te zijn

null

Edwin van Riel

Espace San Bernardo is ook nog open. Dat wil zeggen… tot en met 22 april het hele gebied, de rest van de week alleen het gedeelte van La Rosière. Voor degenen die naar de “overburen” (Les Arcs dus) gaan, wellicht een leuk uitstapje.

Snowy1970 op 29 mrt 2019 12:03

Ook een leuke, zou die nieuwe lift wel eens willen checken,. moet een aardig freeride gebied ontsluiten. Maar de grootste bak sneeuw lijkt komende week voor AT en CH te zijn[d012156da22e4bf7879106e37b786783_fc6.jpg]

Edwin van Riel

Espace San Bernardo is ook nog open. Dat wil zeggen… tot en met 22 april het hele gebied, de rest van de week alleen het gedeelte van La Rosière. Voor degenen die naar de “overburen” (Les Arcs dus) gaan, wellicht een leuk uitstapje.

Snowy1970 op 29 mrt 2019 12:03

Ook een leuke, zou die nieuwe lift wel eens willen checken,. moet een aardig freeride gebied ontsluiten. Maar de grootste bak sneeuw lijkt komende week voor AT en CH te zijn[d012156da22e4bf7879106e37b786783_fc6.jpg]

evr66 op 3 apr 2019 10:27

La Rosiere zag ik vorige week nog liggen vanuit Les Arcs. Het dorp zag er op wat witte linten na al erg groen uit door de ligging op de zuidhelling. La Thuile zal ongetwijfeld beter wezen.

Born to Ride

Even op een online kaart zitten kijken. Moeilijk in te schatten. Zo te zien moet er ook op de no hellingen van de Valaisan wel wat te halen zijn, beetje een gok, houd het spannend ;). Eens kijken of ik nog een boek of kaart heb met wat meer details van dat stuk. Voorlopig neig ik naar paar dagen Solden en dan de situatie beetje afwachten en afsluiten met Stubai, Samnaun of Engelberg. Allemaal goed aan te rijden voor een paar dagen.
Edit: Corvatsch voegen we nog toe aan de shortlist

*bericht bewerkt door evr66 op 03 apr 2019 11:17

Edwin van Riel

Ik denk dat het overal moeilijk is om zolang van te voren concrete informatie te geven. En ook al heb je een overzicht van hoe het de laatste jaren is geweest, dan geeft dat ook nog garantie dat het dit jaar hetzelfde is. Zelf kijk ik altijd graag naar de webcams, kort voor vertrek. Vaak worden deze op de website van de Bergbahnen of het VVV aangegeven.

Omdat Pasen dit jaar zo laat valt ga ik zelf weer naar de Hintertuxer Gletscher. Is sowieso de enigste Gletscher in Oostenrijk die het hele jaar door geopend is. Dus daar kan ik altijd terecht zonder bang te zijn dat de liften dan alsnog niet open zijn.

Succes met het nemen van beslissingen!

Scherp blijven komende weken en laatste moment beslissen denk ik.

evr66 op 15 mrt 2019 12:24

Een week van te voren beslissen denk ik; heeft elk jaar goed gewerkt voor het Koningsdag-weekend.

GiGi op 15 mrt 2019 12:26

Livigno is nog open tot 1 mei. Ik trek nu vrijdag die kant op. Ik wil gerust even mijn licht opsteken bij de bergbahnen en in het hotel hoe gereduceerd het liftgebruik worst in het gebied wordt na paasmaandag 23.04…

Graag, laat maar weten. Staat nog steeds hoog op de lijst hier ;)

Edwin van Riel

Ik denk dat het bij ons Sölden gaat worden. >900km rijden heb ik geen zin in aangezien ik enig chauffeur ga zijn. Die retour de l’est zal er dus niet inzitten :/

Wij gaan ma/di beslissen
Als de verwachtingen zo blijven, gaat het waarschijnlijk de opening in Solden worden (november).

Edwin van Riel

Plaats een reactie