Waar Julbo Zebra Light kopen

Ik heb op dit forum en op het net wat gelezen over skibrillen.
De Julbo met zebra light lenzen komt hier vaak wel erg positief uit.

Echter, ik vind deze nergens te koop (enkel in het Luna model, maar dat is voor vrouwen).
De zebra light red vind ik wel, maar ik zoek eigenlijk de gele lenzen…

Iemand een idee welke modellen en waar ze deze verkopen?
Of goede alternatieven?

thanks!

Weet @DrPhil misschien wel

Eko sport.

De gele lens wordt bij mijn weten niet meer gemaakt.

De gele lens wordt bij mijn weten niet meer gemaakt.

DrPhil op 3 mrt 2019 12:47

Dat is dus ook mijn idee…
Maar dat vind ik een vreemde beslissing, aangezien deze het meest populair leek?

Persoonlijk heb ik nu ook een gele lens en bevalt dat op zich wel, vandaar mijn keuze hiervoor.
Heb jij met andere lenzen ervaring? Of met andere merken?

Ik heb Julbo even een mailtje gestuurd.
Ik heb ook een gele/Fire. Die vind ik prettiger kijken dan een roze. Maar de roze heeft denk ik meer contrast. De Prizm lenzen van Oakley hebben ook allemaal een roze basistint.
Misschien dat je er nog eentje ergens kunt vinden met de zoekterm Fire.

Edit: De Elara heeft nog een gele Zebra Light. Maar dat is een vrouwenmodel, zo te zien.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 mrt 2019 13:22

Je hebt grofweg gezegd een paar basiskleuren: grijs (neutraal, weinig contrast), bruin (warm/contrast), geel (hoog contrast) en roodachtig/cognac/rose (hoog contrast). Grijs als basiskleur wordt meestal gebruikt voof cat 4 (felle zon).
Het is vaak niet makkelijk om de basiskleur te achterhalen. Laat je niet misleiden door de kleur van de spiegeling! Zo had Emerald Green van Oakley als basiskleur grijs, net als de Blue (en Ice) Iridium. De huidige blauwe lens van Oakley, Sapphire Prizm, heeft echter rose als basiskleur. Op het oog zien Blue Iridium en Sapphire Prizm er allebei hetzelfde uit: blauw spiegelend. Maar ze kijken dus totaal verschillend.

Ik heb alleen ervaring met Julbo en Oakley Prizm. Wel heb ik zowat alle tinten in zonnebrillen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 mrt 2019 13:21

Plaats een reactie