Decathlon f520ph

Ik heb in januari de photographic bril van Decathlon gekocht. Mooie bril voor een mooie prijs.
In januari ben ik een weekend naar kwt geweest. De bril deed het perfect. 1 dag strak blauw en 1 dag sneeuw. In de sneeuw kleurde hij mooi geel en had ik perfect zicht en zag ik goed het contrast op de pistes. Mijn vriendin heeft dezelfde bril en precies dezelfde ervaringen.

Afgelopen week zaten we in de wildkogel arena. Met het zonnetje deed de bril het perfect. Op vrijdag hadden we een. Ewolkte dag met later in de ochtend sneeuw. Helaas zagen wij geen enkel contrast/diepte. We zagen 1 grote witte vlakte en verder niets. Opvallend was dat de bril ook niet geel kleurde. In het restaurant tijdens de lunch werd de bril opeens geel en vervolgens buiten was hij weer donker met geen zich tot gevolg.

Is deze bril gewoon niet geschikt voor dit soort dagen, doen wij iets verkeerd, of moet ik echt investeren in een duurdere bril.

Neem aan dat de bril reageert op UV-straling, dus is ie binnen altijd op z’n lichtst. Blijkbaar was er dus buiten voldoende UV-licht dat door de bewolking kwam, waardoor de bril donkerder kleurde. Ik heb geen ervaring met deze bril, maar kan me voorstellen dat dit ook een beetje pech is. Uiteraard zal de bril in het in de extreme omstandigheden altijd het beste doen.

Ik heb zelf een meekleurende bril van Sinner, is ongeveer twee keer de prijs als die van de Decathlon. Tot nu toe heb ik nog geen problemen mee gehad, maar weet eigenlijk niet of ik 'm al onder soortgelijke omstandigheden heb opgehad. Zal volgende week eens opletten ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie