Rare acties op de piste

Belgen van boven de 60 zijn het ergst! @dan58

Mr. Slow

Laten we proberen om in dit gehel topic niet te generaliserend te zijn. (Niet op land van herkomst, niet op leeftijd, niet op wat dan ook)

Heel eerlijk gezegd zie ik alles en iedereen (elke leeftijd, elke groep skiërs) wel eens ‘rare dingen’ doen op de piste. En waarschijnlijk heb ik door een foutje of wat onhandige inschatting ook wel eens iemand laten schrikken.

Rogier op 6 mrt 2019 09:06

In dat laatste zit het 'm toch. Dat is ook al iets dat ik in m’n eerdere post probeerde te zeggen. Uiteindelijk is niemand perfect, maar verbeteren van het probleem begint bij jezelf. Doe ik iets geks/onverwachts/ongelukkigs bied ik altijd m’n excuses aan.

Doet iemand anders zoiets bij mij of in mijn omgeving en ik krijg de mogelijkheid op een respons dan vraag ik ze in het vervolg uit te kijken.

En doen mensen uit m’n omgeving het (ik ben veel met studentenreizen meegeweest en die groep zal hier ook wel bekritiseerd worden), dan probeer ik ze ook altijd dingen bij te brengen die bijdragen aan de veiligheid en sociaal gedrag op de piste.

Ga er trouwens niet vanuit dat het alleen met skiën is, maar gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. Ik loop al heel m’n leven hard, maar merk in de laatste jaren dat massatoerisme bij het hardlopen het asocialer en niet leuker maakt. Langzame lopers die per se vooraan willen starten, mensen die geen rekening/ruimte met anderen houden enz.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@Rogier: Helemaal mee eens!

Ook merk ik dat mensen minder kunnen hebben van andermans fouten, want soms is het wel heel erg per ongeluk en een samenloop van omstandigheden (zeker met jonge kinderen).

Togi op 5 mrt 2019 14:44

Hier spreek je absoluut een valide punt aan. Wat meer leven en laten leven zou geen kwaad kunnen. Zoang er geen opzet en/of enorm gevaarlijk gedrag achter zit, kan je het beste gewoon het kalm met elkaar uitpraten. Niemand schiet met enorme scheldpartijen of aangiftes wat op.

Niet verder kijken dan je ski lang is…
https://www.dumpert.nl/mediabase/7639189/534c0d75/verdammt_n…

Het kan altijd korter, mand.

Niet verder kijken dan je ski lang is…
https://www.dumpert.nl/mediabase/7639189/534c0d75/verdammt_n…

Vosjje op 6 mrt 2019 13:50

Hoe krijg je dit nu klaar?

Bla, bla, bla.

Niet opletten en letterlijk niet verder kijken dan je eigen ski’s lang zijn.

Niet opletten en letterlijk niet verder kijken dan je eigen ski’s lang zijn.

GiGi op 6 mrt 2019 13:57

Dat ze dan maar niet in een bos gaat skiën. :p

Bla, bla, bla.

belangrijkste was om er zelf goed uit te zien op het filmpje -> tunnelvision

Glide on!

Haha, het bewijs voor het bredere blikveld van vrouwen ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat zou ze gedacht hebben toen ze hem raakte?
Onbeschofte man is dat, Vrouwen gaan toch altijd voor!
Hé, toch niet alleen op de piste!

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo even quick uit de mouwen geschud :

Waarschijnlijk een Belg van boven de 60. 😊

Born to run. B.S.

Het is mij dit jaar idd opgevallen vwb hufterig gedrag op de piste. Wij zaten dit jaar in Lermoos en nu zijn de pistes daar niet echt al te moeilijk. Voor ons ook de reden dat we daar heen zijn gegaan ivm de leeftijd van onze kinderen. Deze kunnen zich daar uitstekend de hele week zich vermaken. Wat mij dus opviel was dat de betere “skieër” als malle babbe zich naar beneden stort puur omdat het relatief makkelijke pistes zijn. Kans op hufterig gedrag of even de controlle kwijt door gemakzucht kwam hier vaak voor! In Lermoos heb je een prachtige blauwe afdaling van top tot dal, heerlijk met mijn kinderen mooi zwierend achter mij aan naar beneden. Meerdere malen zijn we echt doorkruist of afgesneden door skiërs welke eigenlijk gewoon lekker op de rode of zwarte hun niveau eer aan doen.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Zo even quick uit de mouwen geschud :

Waarschijnlijk een Belg van boven de 60. 😊

dan58 op 6 mrt 2019 20:02

@Dan58 hij spreekt iets duits (achtigs) en zij oogt beduidend jonger dan 60 😎.
Dus niet alle eer opeisen voor 60jarige belgen 😜😝 laat ook wat voor de jongere generatie over 😉

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie