Februari schoolvakantie 2020 bestemming in de Alpen

@MiepMiep en @Mukkie, ik dacht dat de grote gebieden, zoals de Trois Vallees, tijdens de Nederlandse februari vakantie stervensdruk zouden zijn?

St. Martin de B. Ben ik wel eens een weekje in het voorjaar wezen snowboarden, lang geleden, inderdaad mooi dorp en inderdaad, genoeg ruimte om een piste tochtje te skien of te toerskien. ;-)

Slim op 6 mrt 2019 22:47

Valt heel erg mee . Het is wel druk . Maar wij hebben altijd gewone wachttijden gehad bij de liften . In ieder geval nooit langer dan 15 min . Ik denk dat je bij sommige Italiaanse of Oostenrijkse dorpen langere wachttijden hebt . In trois vallees verspreidt het zich snel .

In L3V verder wel, maar in ST. Martin is er maar één lift, dus daar valt niet zo veel te spreiden. Ook in Les Menuires heb je aan het eind van de dag extra lange rijen bij de Bruyères en Mont de la Chambre en in Meribel bij de Côte Brune liften voor iedereen die terug gaat naar Val Thorens.
Niet dat dit zaken zijn om niet naar L3V te gaan hoor (ook niet in schoolvakanties). Maar wel iets om in de planning een extra kwartiertje voor te rekenen, zeker in drukkere periodes.

*bericht bewerkt door GiGi op 07 mrt 2019 07:14

In L3V verder wel, maar in ST. Martin is er maar één lift, dus daar valt niet zo veel te spreiden. Ook in Les Menuires heb je aan het eind van de dag extra lange rijen bij de Bruyères en Mont de la Chambre en in Meribel bij de Côte Brune liften voor iedereen die terug gaat naar Val Thorens.
Niet dat dit zaken zijn om niet naar L3V te gaan hoor (ook niet in schoolvakanties). Maar wel iets om in de planning een extra kwartiertje voor te rekenen, zeker in drukkere periodes.

GiGi op 7 mrt 2019 07:12

Dat val in hs ook overigens mee . De laatste 4 jaar dat wij in hoogseizoen waren daar vond ik het niet veel drukker dan een weekje in maart of laatste keer begin feb . En wat wij vaak doen is het wat drukker bij een lift , skien we naar de volgende lift .

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 mrt 2019 07:37

Misschien wordt het eens tijd om zelf een shortlist van de aangedragen gebieden te maken en hier extra informatie over te zoeken en een knoop door te hakken. Uiteindelijk krijg je met zo'n vraag antwoorden die goed aansluiten op je wensen, en daarnaast antwoorden die mijns inziens ongeschikt zijn en door mensen zijn geopperd die niet gelezen hebben, dan wel geen goed overzicht hebben van wat er allemaal in de Alpen te vinden is. Mijns inziens heb je inmiddels voldoende opties gekregen om zelf een goede keuze te kunnen maken…

Quick op 6 mrt 2019 23:27

Ik wist niet dat ook Quickie , naast Roel en Rogier, moderator was . 😉

Born to run. B.S.

Pretendeer ik dat dan? Volgens mij geef ik alleen een suggestie… we kunnen nog wel dertig gebieden aandragen, maar dat maakt de keuze er niet bepaald makkelijker op.

Mr. Slow

Ik ga Arnie volledig bijtreden. Valloire voldoet aan al jouw eisen : 150km pistes - drie bergruggen dus steeds andere zichten - sneeuwzeker - sfeervol - lekkere restaurantjes! Wij gaan er nu al enkele jaren voor een short ski en nog nooit ontgoocheld geweest!

Tjsa, het is dat de natuursneeuw het al tijden af laat weten, maar in Val Badia of Arabba zit je echt middenin de woeste berglandschappen, zijn er genoeg tochten te maken en is er sfeer genoeg. Overnachten in een berghut/hotel kan zelfs tot de opties behoren. Rustig is het er in het hoogseizoen niet meer helaas. Bij goede sneeuw zijn er zeker rondom Corvara vele bossen te vinden. Arabba heeft wat lastiger afdalingen, maar een goede gids weet ze snel te wijzen. Qua plaatsen zijn San Cassiano en Corvara het meest sfeervol, en Selva of Corvara/Colfosco het meest practisch gelegen.

Enfin, gegeven de mogelijkheden zou ik zelf gaan voor Grindelwald of Arosa-Lenzerheide, waarbij een treinrit vanaf Chur naar Arosa (of omgekeerd) een must is. Rustig, woest, mooi wintersporten met veel historie en voldoende sneeuwzeker.

In L3V verder wel, maar in ST. Martin is er maar één lift, dus daar valt niet zo veel te spreiden. Ook in Les Menuires heb je aan het eind van de dag extra lange rijen bij de Bruyères en Mont de la Chambre en in Meribel bij de Côte Brune liften voor iedereen die terug gaat naar Val Thorens.

Niet dat dit zaken zijn om niet naar L3V te gaan hoor (ook niet in schoolvakanties). Maar wel iets om in de planning een extra kwartiertje voor te rekenen, zeker in drukkere periodes.

GiGi op 7 mrt 2019 07:12

Dat val in hs ook overigens mee . De laatste 4 jaar dat wij in hoogseizoen waren daar vond ik het niet veel drukker dan een weekje in maart of laatste keer begin feb . En wat wij vaak doen is het wat drukker bij een lift , skien we naar de volgende lift .

miepmiep op 7 mrt 2019 07:25

Sorry maar in mijn ervaring zijn Les 3 Vallees in de vakantie perioden echt heel erg druk. Als je moeite met drukte heb kan je beter les 3V overslaan. Bovendien is 80-90 procent van de pisten boven de boomgrens. Ik zou dus les 3V zeker niet aanraden.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Sorry maar in mijn ervaring zijn Les 3 Vallees in de vakantie perioden echt heel erg druk. Als je moeite met drukte heb kan je beter les 3V overslaan. Bovendien is 80-90 procent van de pisten boven de boomgrens. Ik zou dus les 3V zeker niet aanraden.

dokteruk op 7 mrt 2019 11:18

En door de goede opbouw zijn de tochtjes weinig avontuurlijk. Vooral een praktische bestemming om veel te skiën buiten de topweken.

Plaats een reactie