Aankoop grote maat snowboard boots

Dag allemaal,

Nu ik steeds frequenter ga boarden zou ik graag mijn eigen boots aankopen na het huidige seizoen. Voornamelijk omdat ik meestal problemen heb met het vinden van de correcte maat wanneer ik ze huur. Ik heb namelijk een maat 47,5/48 of 13US voor mijn normale schoenen, en 13 is vaak de grootste optie die ze me kunnen aanbieden als snowboard boot, wat toch al vaak voor zere tenen heeft gezorgd.

Ik wil natuurlijk zeker zijn dat ik een goede maat koop en het zou leuk zijn als ik daarin nog wat keuze had in de stijfheid van de boots, etc… Ik heb al naar wat winkels proberen googlen die een groot aanbod hebben om te kunnen passen, maar vaak zie ik dat er niet veel keuze is voor maten boven 13 of dat het enkel om online stores gaat.

Zijn er mensen met gelijkaardige voeten die hun ervaringen bij het kopen van snowboard boots kunnen delen of bepaalde winkels kunnen aanbevelen?
Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door JaspervdK op 06 mrt 2019 10:54

Je kan vantevoren op internet kijken welke boots voor jou in aanmerking kunnen komen qua stijfheid die je zoekt en dan vervolgens kijken welke winkels deze merken/modellen in hun aanbod hebben. Vervolgens vragen of zij in jouw maat een exemplaar hebben of kunnen bestellen opdat jij die kan passen. Anders is het op de gok online bestellen en terug sturen als ze niet goed passen.

Mijn ervaring: Verschillende merken boots online bestellen, en dan kijken welke het fijnst past bij je voet. De rest retour.

Soms is dat helaas de enige mogelijkheid. Voor mijn schoenen kon ik gelukkig gewoon in een winkel terecht. Maar er zijn genoeg items die gewoon lastig verkrijgbaar zijn. En dan is bestellen en (gratis) retourneren vaak een optie.

Wel vaker genoemd voor schoenen, maar vraag eens na bij Frosy snowboarding. Ze hebben echt een grote collectie schoenen, zou me niets verbazen als daar ook grote maten bij zitten.

Bedankt voor de snelle reacties! Daar kan ik in ieder geval al mee verder :)

Ik heb zeer goede ervaringen met Burnside. Als je daar je schoenen koopt, uitprobeert op vakantie en het niet goed blijkt te zijn mag je de schoenen retourneren. In mijn geval heb ik dit een keer of 3 moeten doen voordat ik nu helemaal happy ben met mijn huidige schoenen.

weet niet waar je vandaan komt maar bovengenoemde Burnside in Deventer is meer dan de moeite van het bezoeken waard hiervoor

Burnside inderdaad! Top zaak met top service waar ze alles doen om jou als klant tevreden te laten zijn met je aankoop, ook als dat betekent dat je na een week wintersport je boots weer moet inruilen omdat ze toch niet fijn bleken (onlangs gehad). Als de nieuwe weer niet fijn blijken te zitten tijdens het boarden moest ik beloven weer terug te komen…

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je zou bij Euro Fun Center kunnen kijken. Hebben vandaag nog stevige kortingen en ik ben er gisteren nog aardig geslaagd.

Prijzen zijn, zelfs in de uitverkoop, nog stevig zat vind ik altijd. Maar service is prima.

Plaats een reactie