Check je stance bij aanschaf nieuwe snowboardboots

Ik board al aardig wat jaren. Vorig seizoen mezelf getracteerd op nieuwe snowboardboots. Helaas bleken ze niet bij mijn voeten/enkels te passen. Een euvel wat pas na een paar uur boarden aan het licht kwam. Ik heb nl tot 4 keer toe mijn enkelbanden gescheurd gehad waardoor mijn voorste been meteen ook mijn zwakste been bleek. Uiteindelijk bij een bootfitter terecht gekomen die me adviseerde eerst andere schoenen te kopen. Afgelopen maand Nitro Crown tls aangeschaft en daar mee op vakantie gegaan. Ze zaten als gegoten… En ik wilde precies weten waar ze evt aangepast moeten worden.
Na 2 dagen was de pijn in de spier tussen mijn enkel en knie niet te harden. Tot het gisteren zo ver kwam dat ik na 1 afdaling de handdoek in de ring wierp. Ik had een chronische kramp in die spier en het werd alleen maar erger. Ik heb heel het internet afgezocht maar kon geen duidelijke tips vinden. Toen ben ik zelf maar gaan analyseren, en wat blijkt? Mijn huidige Nitro’s zijn van binnen 2/3 maat GROTER dan de DC’s die ik had. Maar de BUITENMAAT van die Nitro’s was zo’n 2/2,5 cm KLEINER! Met als gevolg dat mijn tenen niet eens bij de rand van mn board kwamen en ik dus te ver naar achteren stond op mn board. Ik board al 8 jaar met dezelfde stance, nooit is het bij me op gekomen dat dit zo ver aangepast moest worden door een paar nieuwe boots!
Vandaag hele dag in Bonneval sur Arc geboard, en met minder pijn naar huis dan toen ik opstond. Ik deel mijn verhaal omdat ik deze tip nog niet had terug gevonden op t forum. Ik ben in ieder geval onder de indruk wat een paar cm in buitenschoenmaat al kan doen 😱

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

From a galaxy far far away.............

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

Yahoo op 6 mrt 2019 19:10

Yep, dat had ik ook al gevonden. Moet zeggen dat ik nooit last heb gehad van mn kuiten dus die staan prima.

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

Yahoo op 6 mrt 2019 19:10

Dat heeft echt niets met dit topic te maken. Die dingen heten trouwens highbacks.

Annoying skiers since 2003

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

Yahoo op 6 mrt 2019 19:10

Dat heeft echt niets met dit topic te maken. Die dingen heten trouwens highbacks.

sterko op 6 mrt 2019 19:43

Typisch gevalletje van heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Übung macht den meister!!!

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

Yahoo op 6 mrt 2019 19:10

Dat heeft echt niets met dit topic te maken. Die dingen heten trouwens highbacks.

sterko op 6 mrt 2019 19:43

Tuurlijk heeft dit met de topic te maken. Zeker voor iemand die last van zijn spieren heeft na het boarden. Ik probeer hier iemand te helpen. Jou opmerking duidelijk niet

From a galaxy far far away.............

Je kan bij sommige bindingen. De heelback ook draaien. Eigenlijk horen ze namelijk parallel met de kantlijn te lopen. Begrijp je wat ik bedoel?

Yahoo op 6 mrt 2019 19:10

Dat heeft echt niets met dit topic te maken. Die dingen heten trouwens highbacks.

sterko op 6 mrt 2019 19:43

Typisch gevalletje van heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

RFKANGOO op 6 mrt 2019 20:39

##doeslief…

Uitrusten doen we thuis wel!

Tuurlijk heeft dit met de topic te maken. Zeker voor iemand die last van zijn spieren heeft na het boarden. Ik probeer hier iemand te helpen. Jou opmerking duidelijk niet

Yahoo op 6 mrt 2019 20:47

Als je goed gelezen had, had je geweten dat zijn probleem al opgelost is en dit probleem niets met higbackrotation te maken had.
Sowieso heeft highbackrotation niets met spierpijn te maken. Je doet dat voor betere controle en/of comfort. Als je het niet of niet goed doet, krijg je geen spierpijn.
Als je probeert iemand te helpen, moet je wel weten waar je over praat, want anders heeft het een averechts effect. Van de week adviseerde je een beginner op een rocker om zijn kanten te de-tunen. Je bedoelingen zijn vast goed, maar geef alleen advies als je het probleem goed hebt begrepen en met inachtneming van het niveau en het materiaal van TS, een echt goede oplossing weet.

P.S. Ik zeg dit ook om zowel jou, als de lezers van jouw bijdrages, te helpen.

Annoying skiers since 2003

P.S. Ik zeg dit ook om zowel jou, als de lezers van jouw bijdrages, te helpen.

sterko op 6 mrt 2019 21:45

Amen brother.

Plaats een reactie