Ervaring Head supershape i titan?

Heeft iemand ervaring met de Head supershape i titan? Er zijn meerdere ervaringen te vinden dat deze erg goed is in slush en hopen etc, maar hoe is deze ski op een harde strakke piste en ijzige piste? Ik heb hem ook nog niet gevonden om te testen. Ben zelf 36jaar 182cm 78kg en skiniveau 7.5.

Blister heeft daar wel over geschreven:

“One of the more impressive things about this ski is how well it holds an edge on ice and firm snow. The smooth, damp nature of the ski makes it feel very planted and confidence inspiring on hard snow. This, combined with the fact that the i.Titan is still quite forgiving, makes it one of my top choices when it comes to firm, icy groomers.”

“Who’s It For?
Intermediates looking for a ski that will really allow them to up their carving game, and experts who want a smooth, powerful, and predictable carver (as opposed to a lighter, more reactive, extremely high-energy carver) that is extremely good on ice, chunky, roughed-up groomers, slush … and even perfect corduroy.“

https://blisterreview.com/gear-reviews/2018-2019-head-supers…

Het is de breedste Supershape en in mijn ogen nog steeds een echte piste ski. Dus meer dan goed op de geprepareerde pistes. Ik vind het persoonlijk de meest “allrounde” in de Supershape lijn.

Persoonlijk vind ik het een super piste ski! Rustig mee skiën is wel niet aan de orde met deze topski! Ze dwingt je om altijd agressief te skiën en dan heb je er super veel plezier op!

Dus om er met de familie een tochtje mee te maken op lagere snelheid is niet te doen? Want dat is wel de bedoeling namelijk.

Is deze ski te hoog gegrepen voor een licht gevorderde (technisch hooguit matig - kan nog maar net carven)?

Is deze ski te hoog gegrepen voor een licht gevorderde (technisch hooguit matig - kan nog maar net carven)?

skivr op 17 nov 2020 12:09

Mwah als je een beetje kilo’s hebt en sterke fitte benen kan het wel. Wordt wel werken. De iRally is wat dat betreft wel wat vriendelijker. Maar het blijven sportieve pisteski’s.

Is deze ski te hoog gegrepen voor een licht gevorderde (technisch hooguit matig - kan nog maar net carven)?

skivr op 17 nov 2020 12:09

Mwah als je een beetje kilo’s hebt en sterke fitte benen kan het wel. Wordt wel werken. De iRally is wat dat betreft wel wat vriendelijker. Maar het blijven sportieve pisteski’s.

elisabeth101 op 17 nov 2020 12:11

Hmm ik ben klein en licht voor een man dus toch niet ideaal dan. Bedankt voor de feedback!

Plaats een reactie